سرمای ۴ فروردین، پسته رفسنجان را نزد

فت فتو/کرمان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان اعلام کرد که کاهش دمای بامداد جمعه چهارم فروردین‌ماه، تاکنون خسارتی به محصول پسته این شهرستان وارد نکرده است. علی باقری در گفت و گو با فت فتو اظهار کرد: همکاران ما با رصدی که از کشاورزان و مشاوران بخش خصوصی انجام دادند، خوشبختانه تاکنون خسارتی از سرمازدگی […]

فت فتو/کرمان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان اعلام کرد که کاهش دمای بامداد جمعه چهارم فروردین‌ماه، تاکنون خسارتی به محصول پسته این شهرستان وارد نکرده است.

علی باقری در گفت و گو با فت فتو اظهار کرد: همکاران ما با رصدی که از کشاورزان و مشاوران بخش خصوصی انجام دادند، خوشبختانه تاکنون خسارتی از سرمازدگی باغات پسته گزارش نشده است.

وی بیان کرد: با توجه به شناسایی مناطق پرخطر از نظر سرمازدگی در سال‌های گذشته، با پیگیری که انجام دادیم تا این لحظه خوشبختانه گزارشی از سرمازدگی گزارش نشده است. به‌دلیل رطوبت بالا هنوز آنچه که از سرمازدگی روی درخت اتفاق افتاده باشد، مشاهده نشده چرا که زمانی که رطوبت بالا باشد سرمازدگی کمتر اتفاق می‌افتد.

مدیر جهاد کشاورزی رفسنجان با بیان این‌که دمای هوا تا جوادیه فلاح نیز در بامداد چهارم فروردین پایین آمده بود، عنوان کرد: دماسنج‌هایی که کشاورزان اعلام کردند که دما در آن‌ها زیر صفر را نشان داده، مشخص نیست استاندارد باشد یا خیر اما همکاران ما خسارتی را گزارش نکردند.

باقری در عین حال گفت: نتایج شوک‌های دمایی به درختان در آنِ واحد مشخص نمی‌شود و باید زمان بگذرد اما تاکنون خسارتی به ما گزارش نشده است.

مدیر جهاد کشاورزی رفسنجان با اشاره به ۲۷ پیشنهاد پژوهشکده پسته برای جلوگیری از سرمازدگی و اطلاع‌رسانی آن‌ها به کشاورزان، یادآور شد: اگر کشاورزان چند مورد از این دستورالعمل‌ها را عملیاتی کنند ۲-۳ درجه به دمای باغات افزوده و از سرمازدگی جلوگیری می‌شود.

باقری ادامه داد: در دو سه سال گذشته محصول پسته با سرمازدگی مواجه و به کشاورزان خسارت سنگینی وارد شد؛ شرایط اقلیمی رفسنجان تغییر کرده، به‌نحوی‌که سال گذشته در فروردین و اردیبهشت سرمازدگی، در تیرماه گرمازدگی و در مرداد سیل را شاهد بودیم و باید راهکارهایی ارائه شود تا کشاورزان خسارت نبینند.

انتهای پیام




سرمای ۴ فروردین، پسته رفسنجان را نزد

منبع: ایـسنا
? سرمای ۴ فروردین، پسته رفسنجان را نزد