سرقت کابل و دردسرهای قطعی برق درکرمان/ مسئولان چاره اندیشی کنند

کرمان _ سرقت کابل های برق در کرمان ادامه دارد و منجر به قطعی های طولانی شبکه می شود این درحالیست که مردم خواستار برخورد جدی با سارقان هستند. فت فتو _ گروه استان‌ها: با وجود وعده‌های مسئولان برای جلوگیری از سرقت کابل‌های برق و تلفن اما سرقت شبانه کابل‌های برق ادامه دارد. از صبح […]

کرمان _ سرقت کابل های برق در کرمان ادامه دارد و منجر به قطعی های طولانی شبکه می شود این درحالیست که مردم خواستار برخورد جدی با سارقان هستند.

فت فتو _ گروه استان‌ها: با وجود وعده‌های مسئولان برای جلوگیری از سرقت کابل‌های برق و تلفن اما سرقت شبانه کابل‌های برق ادامه دارد.

از صبح امروز چهارشنبه برق بخشهایی از شهر قطع شده است و قطعی همچنان ادامه دارد، پیگیری‌های فت فتو در خصوص دلایل ادامه سرقت‌ها و عدم جمع آوری کارگاه‌های ضایعاتی غیرمجاز از سطح شهر کرمان نیز بی نتیجه ماند.

طبق اعلام اپراتور اتفاقات برق ۴۰ مورد قطعی برق صبح امروز گزارش شده که ناشی از سرقت کابل‌های برق است.

کارگاه‌های ضایعاتی از شهر جمع شوند

دلیل عمده سرقت‌ها نیز وجود صدها مرکز غیر مجاز کارگاه‌های ضایعاتی در شهر کرمان است که در اکثر این مراکز اتباع غیرمجاز، معتادان و کارتون خواب‌ها و… کار می‌کنند و یکی از مکان‌های خرید کابل‌های سرقتی هستند.

افزایش قیمت فلز مس یکی از اصلی ترین دلایل تمایل سارقان برای سرقت کابل‌های برق و تلفن محسوب می‌شود، از سوی دیگر عدم برخورد قضائی جدی با سارقان کابل‌ها به دلیل نبود قوانین پیشگیرانه موجب می‌شود سارقانی هم که دستگیر می‌شوند در زمان اندکی آزاد شوند.

با سارقان برخورد جدی شود

سمانه نظری یکی از شهروندان کرمانی است که به فت فتو گفت: از ساعت ۲ بامداد امروز برق قطع شده و تا ساعت ۱۴ هنوز وصل نشده است.

وی افزود: تنها امکان دسترسی ما تماس با سامانه اتفاقات برق است که می‌گویند تیم‌ها در حال رفع مشکل هستند و دلیل قطعی هم سرقت کابل است.

وی گفت: هر ماه شاهد بروز این مشکل هستیم و عجیب است که مسئولان نمی‌توانند پیشگیری کنند.

این شهروند کرمانی بیان کرد: همزمان با تاریک شدن هوا عده‌ای از افراد ژولیده در معابر مشغول جمع کردن زباله و ضایعات می‌شوند که اکثراً بومی نیستند و بعضاً همین افراد اقدام به سرقت کابل‌ها می‌کنند، این مساله را به عینه مشاهده کردم و چون این افراد جمع آوری نمی‌شوند زمینه سرقت هم ایجاد می‌شود.

احمد نظری دیگر شهروند کرمانی است که می‌گوید: چرا مسئولان برای جمع آوری و تعطیلی مراکز ضایعاتی غیر مجاز از سطح شهر کاری نمی‌کنند؟

وی افزود: از صبح واحد تجاری بنده به دلیل قطعی برق تعطیل است و با مشکل مواجه شده ام، حداقل انتظار ما این است که کارگاه‌های ضایعاتی غیر مجاز تعطیل شود.

وی بیان کرد: اتفاقات شرکت برق هم پس از تماسهای مکرر اعلام کرد به دلیل قطعی‌های متعدد، وصل کردن برق زمان بر است.

مشکل سرقت کابل یک بار برای همیشه رفع شود

وی افزود: از مسئولان انتظار داریم برای حل مشکل سرقت کابل‌ها کار عملی و اساسی انجام دهند.

حسن اسفندیاری نیز از کاسبان خیابان جهاد کرمان است که می‌گوید: اگر بنده بدون جواز کسب یک واحد تجاری باز کنم ظرف یک روز باید جوابگو باشم اما چرا با ضایعاتی‌های غیر مجاز برخورد جدی نمی‌شود. این کارگاه‌ها باید از شهر جمع آوری شوند و در یک شهرک خارج از شهر مستقر شوند.

وی افزود: یک روز کابل تلفن سرقت می‌شود و یک روز کابل برق را می‌برند. رفع این مشکل تنها با برخورد جدی و قاطع با سارقان کابل‌ها و مجازات سنگین آنها ممکن می‌شود، در صورت مجازات سنگین دیگر کسی جرأت سرقت نخواهد داشت.

کارمند یک مرکز معاینات فنی خودرو هم به فت فتو گفت: در ماه‌های انتهایی سال بسیاری از مردم برای دریافت خدمات مراجعه می‌کنند اما از ابتدای صبح برق قطع شده و امکان خدمات دهی نداریم.

وی می‌گوید: مرتبه اولی نیست که با این مشکل مواجه می‌شویم، هرچند کارگران شرکت برق در تلاش برای حل مشکل هستند اما هنوز برق وصل نشده است.

محسن کربلایی، دیگر شهروند کرمانی می‌گوید: چه کسی پاسخگوی سوختن وسایل برقی مردم است.

وی بیان کرد: قیمت وسایل برقی سر سام آور است و خراب شدن این وسایل به دلیل سرقت کابل قابل قبول نیست، مسئولان یک بار برای همیشه باید در این خصوص چاره اندیشی کنند و این مطالبه جدی مردم است.

کد خبر ۵۷۱۰۳۸۰




سرقت کابل و دردسرهای قطعی برق درکرمان/ مسئولان چاره اندیشی کنند

منبع: مــهر
? سرقت کابل و دردسرهای قطعی برق درکرمان/ مسئولان چاره اندیشی کنند