سجادی: جوانان می توانند منجی ورزش کشور باشند

کرمان – فت فتو – وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه ۱۰ سال از ادغام ۲ سازمان ورزش و جوانان می گذرد و اکنون نباید جوانان مغفول واقع شوند گفت: به رسالتمان در حوزه جوانان عمل می‌کنیم زیرا این بخش می تواند منجی ورزش کشور باشد. به گزارش فت فتو، حمید سجادی شامگاه پنجشنبه […]

کرمان – فت فتو – وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه ۱۰ سال از ادغام ۲ سازمان ورزش و جوانان می گذرد و اکنون نباید جوانان مغفول واقع شوند گفت: به رسالتمان در حوزه جوانان عمل می‌کنیم زیرا این بخش می تواند منجی ورزش کشور باشد.

به گزارش فت فتو، حمید سجادی شامگاه پنجشنبه در نشست با سازمان های مردم نهاد استان کرمان افزود: سمن‌ها می توانند خیران را به حوزه ورزش معرفی و اماکن ورزشی را اداره کنند لذا ابتدا باید راهکارهای آن را پیدا کنیم.

وی اظهار داشت: میزان ۳۲ هزار اماکن ورزشی از جمله چهار هزار مکان در حال ساخت در کشور داریم که باید بهره برداری از اماکن ورزشی را سمن ها برعهده بگیرند.

وزیر ورزش و جوانان گفت: سامانه نهضت داوطلبی در وزارت ورزش و جوانان طراحی شده اما در فعالیت داوطلبانه ورزش دنیا از ما پیش تر است.

وی ادامه داد: ۹۹ درصد المپیک با داوطلبان اداره می شود لذا ما در این حوزه عقب هستیم.

سجادی با بیان اینکه سمن‌ها می توانند داوطلبان را شناسایی کنند و فکر و ایده بدهند تصریح کرد: بخشی از کار سمن های انقلابی، فرهنگی و اجتماعی باید آگاهی بخشی در جامعه باشد که نیاز ما است.

وی با اشاره به اینوه بخشی از کارها را باید به سمن‌ها واگذار کنیم گفت: جوانان در شغل‌یابی و مشاوره مشکل دارند لذا سمن‌ها می‌توانند به این حوزه ها نیز ورود کنند.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه روحیه دفاع مقدسی در سمن های ما تقویت شود افزود: ورزشکاران المپیک و پارالمپیک در چند رشته با روحیات دفاع مقدسی بهترین نتایج را می‌گیرند و اگر این روحیه به سمن ها تزریق شود ما برنده هستیم.

وی عنوان کرد: صاحبان اصلی وزارت ورزش و جوانان شما سمن ها هستید که بی مزد و منت و بدون هیچ چشم داشتی ما را در تمامی امور یاری می کنید.

وزیر ورزش و جوانان افزود: سمن ها در کمک های مومنانه، مبارزه با کرونا، واکسیناسیون تشویق و تکریم کادر درمان، حتی غسل دادن اموات، موکب ها و آیین های اربعین حسینی و حوادث همکاری بسیار مطلوبی داشته اند.

وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب ۴۰ بار از واژه جوان نام برده و اعتقاد دارم که گروه های مردمی اصلی ترین پشتیبان ‌وزارت ورزش و جوانان هستند لذا امیدوارم بهترین کارها را با کمک آنان رقم بزنیم.

وی با بیان اینکه در تمام امور اقتصادی، اجتماعی، ورزشی از ظرفیت سمن‌ها استفاده می کنیم که می‌تواند بسیار مفید باشد افزود: عهد و پیمان می بندیم برای انجام کارهای بزرگ و نشدنی، توسعه و تقویت گروه های مردمی را در دستور کار قرار دهیم.

سجادی گفت: در این دولت مردمی بنا داریم سفرهای استانی را متفاوت از گذشته برقرار کنیم لذا دیدار با فعالان اجتماعی، سمن ها گروه‌های جهادی در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: همچنین بازدید از اماکن ورزشی و اماکن کمتر برخودار پیگیری می‌شود و در این خصوص وظیفه داریم از بخش خصوصی حمایت کنیم.

در این نشست وزیر ورزش و جوانان از تعدادی از سمن‌های استان کرمان تقدیر کرد.




سجادی: جوانان می توانند منجی ورزش کشور باشند

منبع:ایرنـا
? سجادی: جوانان می توانند منجی ورزش کشور باشند