ساماندهی ورودی‌های شهر کرمان

سرپرست شهرداری کرمان گفت: در خصوص تأمین آب فضای سبز در شهر کرمان با مشکل مواجه هستیم. به گزارش فت فتو، محسن پوراسماعیلی، بیست‌ونهم شهریورماه، در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان که در ساختمان شورا برگزار شد، بیان کرد: ساماندهی ورودی‌های شهر با توجه به ضوابط موجود و در مواردی که در حوزۀ اختیار […]

سرپرست شهرداری کرمان گفت: در خصوص تأمین آب فضای سبز در شهر کرمان با مشکل مواجه هستیم.

به گزارش فت فتو، محسن پوراسماعیلی، بیست‌ونهم شهریورماه، در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان که در ساختمان شورا برگزار شد، بیان کرد: ساماندهی ورودی‌های شهر با توجه به ضوابط موجود و در مواردی که در حوزۀ اختیار شهرداری باشد، رسیدگی و اقدام می‌شود.
وی در زمینۀ مسئله آب‌های زیرسطحی و مسایلی که در شهرک «شکوه» ایجاد کرده، خاطرنشان کرد: درخصوص مسئله آب‌های زیرسطحی در انتهای بلوار «جمهوری‌اسلامی»، لازم است جلسۀ ویژه‌ای برگزار و محدودیت‌ها و موانع موجود، به‌صورت کارشناسی بررسی شود.
سرپرست شهرداری کرمان، با اشاره به اینکه مسایل مربوط به فضای سبز شهر کرمان، قبلاً به عهدۀ «سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری» بود و به‌طور متمرکز به این موضوعات پرداخته می‌شد، یادآور شد: با تغییر ساختار و ماهیت «سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری» و گستردگی وظایف آن در قالب «سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری»، مشکلاتی ایجاد شد و در حال حاضر نیز به‌دلایل متعدد در زمینۀ تأمین آب موردنیاز فضای سبز شهری با مشکل زیادی مواجه هستیم.
پوراسماعیلی افزود: در حال حاضر، بسیاری از چاه‌های آب، EC  بالای ۵۰۰۰ دارند و ۱۱ حلقه‌ چاهِ در اختیار شهرداری خشک شده‌ که به‌طور جدی به‌دنبال حل این مشکلات هستیم.
وی با اشاره به اینکه در دوره‌های قبل، با هر سیاستی که بوده، مجوز انتقال آب در محدودۀ انتهای بلوار «جمهوری‌اسلامی» صادر شده است، خاطرنشان کرد: امروز برای حل مشکلات مربوط به تأمین آب موردنیاز فضای سبز شهری در این محدوده، در تلاش هستیم تا هزینۀ مربوط به حفاری و انتقال آب که در دوره‌های قبل انجام شده، به قیمت روز محاسبه و دریافت شود و با مبلغ دریافتی، لوله‌های موردنیاز جهت تأمین آب موردنیاز فضای سبز بلوار «جمهوری‌اسلامی» خریداری شود تا مشکلات آبیاری فضای سبز این محدوده هرچه سریع‌تر برطرف شود.
سرپرست شهرداری کرمان درخصوص تصویب لایحۀ تخفیف در انبوه‌سازی در دورۀ گذشتۀ شورا که یکی از اعضای شورا به آن اشاره کرد، یادآور شد: چنین لایحه‌ای مصوب شده و تخفیف‌هایی در برخی پرونده‌ها داده شده که دستگاه‌های نظارتی ورود کرده‌اند و در حال بررسی این مسئله هستند.
پوراسماعیلی با اشاره به اینکه دوسه پروندۀ خاص در این مورد در حال بررسی است، افزود: ما هم در شهرداری به‌دنبال دفاع از حق شهروندان هستیم و پس از بررسی دستگاه‌های نظارتی، اگر قرار باشد مبلغی برگشت داده شود، سریعاً اقدام خواهد شد.
وی همچنین درخصوص رفع مشکل سدّ معبر، بیان کرد: برای رفع مشکل سدّ معبر، تغییرات ساختاری و مدیریتی موردنظر شورا، بررسی و اِعمال خواهد شد.




 ساماندهی ورودی‌های شهر کرمان

منبع:یـزدان کـرمان
?  ساماندهی ورودی‌های شهر کرمان