ساماندهی مسیر فرعی بین شهرستان بم و راین کرمان

نذیر کرمان/کرمان فرماندار کرمان از همکاری مشترک با فرمانداری بم برای ساماندهی مسیر ارتباطی بین منطقه تهرود از توابع شهرستان بم و شهر راین از توابع کرمان و رفع مشکل روستائیان در این مسیر خبر داد. علی بابایی امروز ۲۸ اردیبهشت ماه در حاشیه بازدید از مسیر ارتباطی بین دو شهر بم و راین گفت: […]

نذیر کرمان/کرمان فرماندار کرمان از همکاری مشترک با فرمانداری بم برای ساماندهی مسیر ارتباطی بین منطقه تهرود از توابع شهرستان بم و شهر راین از توابع کرمان و رفع مشکل روستائیان در این مسیر خبر داد.

علی بابایی امروز ۲۸ اردیبهشت ماه در حاشیه بازدید از مسیر ارتباطی بین دو شهر بم و راین گفت: منطقه مرزی بین این دو شهر حدود هشت کیلومتر است که از این مقدار چهار کیلومتر در حوزه شهر راین و مابقی در حوزه شهرستان بم قرار دارد.

وی افزود: با توجه به تعاملاتی که بین دو شهرستان کرمان و بم برقرار شد، اولین بحث آن ارتباطات راه‌های روستایی است که مشکلاتی را ایجاد کرده که برای پیشرفت پروژه راه روستایی که شهرستان کرمان را به شهرستان بم از مسیر راین مرتبط می‌کند، برنامه‌ریزی خواهیم داشت.

بابایی گفت: ارتقاء سطح اقتصادی روستاهایی که در این مسیر قرار می گیرند با تغییر الگوی کشت و مدیریت بهینه درخصوص سیستم های آبیاری؛ ماندگاری مردم در روستاها و توسعه پایدار را به همراه خواهد داشت.

فرماندار کرمان افزود: مبالغی براساس میزان حجم باقی مانده برای پروژه راه بین راین و کرمان در کمیته برنامه ریزی دو شهرستان اختصاص خواهد یافت.

همچنین فرماندار بم در این رابطه گفت: راه مشترکی از سمت منطقه تهرود از توابع بم به شهر راین وجود دارد که در صورت آسفالت و ساماندهی، ۴۰ کیلومتر مسیر بم به راین کوتاه‌تر می‌شود.

محمد برزنگ با بیان اینکه با عبور از این مسیر، مسافت بین استان‌های همجوار مانند فارس نیز کمتر می‌شود، اظهار کرد: این راه ارتباطی از لحاظ گردشگری به دلیل داشتن آب و هوای بکر و هم از لحاظ تبادل محصولات کشاورزی بین دو شهرستان کرمان و بم و نیز کوتاهی مسافت حائز اهمیت است.

وی تصریح‌ کرد: تعدادی روستا نیز در این مسیر قرار دارد که از رودخانه های مشترک بین دو شهر بم و راین استفاده می‌کنند که مقرر شد در جلسه‌ای بخشدار دهبکری و راین و همچنین روسای ادارات جهاد کشاورزی اسناد و مدارک مربوط به مالکیت مردم منطقه تهرود را ارائه دهند تا مشکل آبی که دیگران غیرقانونی استفاده می‌کنند، حل و حقابه رعایت شود.

انتهای پیام




ساماندهی مسیر فرعی بین شهرستان بم و راین کرمان

منبع: ایـسنا
? ساماندهی مسیر فرعی بین شهرستان بم و راین کرمان