ساز و کار برای فعالیت نخبگان در استان کرمان ایجاد نشده است

فت فتو/کرمان به اعتقاد استاندار کرمان، ساز و کاری برای فعالیت نخبگان در استان ایجاد نشده و آنها به استان های دیگر مهاجرت کرده اند و شاهدیم که کارکنان خیلی از شرکت های نرم افزاری در کشور کرمانی هستند اما این شرکت ها در کرمان نیستند. محمدمهدی فداکار پیش از ظهر امروز ۱۷ شهریورماه در […]

فت فتو/کرمان به اعتقاد استاندار کرمان، ساز و کاری برای فعالیت نخبگان در استان ایجاد نشده و آنها به استان های دیگر مهاجرت کرده اند و شاهدیم که کارکنان خیلی از شرکت های نرم افزاری در کشور کرمانی هستند اما این شرکت ها در کرمان نیستند.

محمدمهدی فداکار پیش از ظهر امروز ۱۷ شهریورماه در جلسه شورای راهبری فناوری و تولید دانش بنیان استان کرمان گفت: قانون جهش دانش بنیان زیرساختی مترقی برای استان معدنی کرمان و ظرفیتی فوق العاده و فرصتی بی نظیر برای ماست که نباید به راحتی این فرصت را از دست دهیم.

او بیان کرد: فعالیت در دانشگاه ها به آرامی پیش می رود و فقط طی یک نشست با شرکت های معدنی استان کرمان چند چالش دانشگاه‌ها رفع شد. با توجه به اینکه چندین استاد تمام شیمی در دانشگاه های علوم، آزاد و پیام نور داریم لذا ظرفیت خوبی در شیمی وجود دارد که حداقل باید چند کار فناورانه انجام شود.

استاندار کرمان ادامه داد: صنعت کار خود را انجام می دهد و نمی تواند معطل تولید و داخلی سازی قطعات باشد و راکد بماند اگر قطعه ای نداشته باشد از استان های دیگر یا واردات نیاز خود را تامین می کند و ما باید برای رسیدن به صنایع حرکت کنیم.

او تاکید دارد که فرایند تامین و داخلی سازی نیازهای صنعت تسریع و طی دو هفته آینده اتصال بین نیاز صنایع و مراکز تولید علم انجام شود و کار معطل نماند و با ظرفیت بیشتر و به صورت جدی تری پای کار بیایند.

فداکار توصیه کرد: نیروی انسانی را آموزش دهید و پای کار بیاورید تا کاری در تامین نیازهای فناورانه استان انجام شود که ظرفیت مناسبی برای توسعه است.

وی بر لزوم ورود جدی تر به حوزه نیازسنجی فناورانه و تولید دانش بنیان استان تاکید کرد و افزود: نیازهای فناورانه ای که احصاء شده، آنها را اولویت بندی کنید و اگر کارها را به برخی از بچه های فناور ارائه دهید از همان فردا شروع به کار می‌کنند.

استاندار کرمان بر لزوم تشکیل منظم و مستمر این شورا تاکید کرد و در ادامه افزود: صنایع برای این حوزه اعتبار خوبی دارند لذا مراکز تولید علم و دانشگاهی باید از این ظرفیت استفاده کرده و در حوزه‌های قطعه سازی و سایر فعالیت ها با شرکت ها مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام




ساز و کار برای فعالیت نخبگان در استان کرمان ایجاد نشده است

منبع: ایـسنا
? ساز و کار برای فعالیت نخبگان در استان کرمان ایجاد نشده است