سازش در۹۰۰ هزار پرونده به‌همت شوراهای حل اختلاف کرمان

رئیس کل دادگستری استان کرمان، شوراهای حل اختلاف را یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی و مولود نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: قریب به ۹۰۰ هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف از بدو تاسیس تاکنون منجر به سازش شده است. به گزارش فت فتو از کرمان، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی اظهار کرد: بزرگترین دستاورد تشکیل شوراهای […]


رئیس کل دادگستری استان کرمان، شوراهای حل اختلاف را یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی و مولود نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: قریب به ۹۰۰ هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف از بدو تاسیس تاکنون منجر به سازش شده است.

به گزارش فت فتو از کرمان، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی اظهار کرد: بزرگترین دستاورد تشکیل شوراهای حل اختلاف، کاهش مراجعات مردم به محاکم قضایی و مشارکت مردم در رفع اختلافات است.

وی با اشاره به این مطلب که در دین، شریعت، قانون و سیاست‌های کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مستمرا بر موضوع ایجاد صلح‌وسازش در نهاد قضایی تاکید شده است، یادآور شد: این مهم تا جایی است که بر اساس قانون ، قاضی پیش از تشکیل دادگاه، باید طرفین را به صلح‌وسازش دعوت کند.

 نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان ادامه داد : در حال حاضر در سطح استان کرمان تعداد ۱۳۵۶ نفر در ۲۲۹ شعبه رایی و صلحی شهری و ۸۴ شعبه روستایی مشغول خدمت‌رسانی به مردم هستند که ۶۷ درصد از کارکنان شعب با مدرک لیسانس و بالاتر در شعب شوراهای حل اختلاف مشغول فعالیت هستند.

حجت‌الاسلام حمیدی ادامه داد: قضاتی که به‌صورت پاره‌وقت با شوراهای حل اختلاف همکاری می‌کنند ۱۲۰ نفر و قضات تمام‌وقت در استان ۵ نفر و در مجموع ۱۲۵ قاضی در شوراهای حل اختلاف مشغول به خدمت‌رسانی به مردم شریف هستند.

 وی با بیان اینکه از بدو تاسیس شوراهای حل اختلاف تا پایان دی‌ماه ۱۴۰۱ تعداد دو میلیون و ۹۲۲ هزارو ۶۵۴ فقره پرونده به شوراهای حل اختلاف وارد شده است، ادامه داد: از این تعداد پرونده دو میلیون و ۹۰۹ هزار و ۴۳۷ فقره پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته و مختومه شده است.

حمیدی بیان کرد: یکی از برکات انقلاب در حوزه رسیدگی به دعاوی مردم تشکیل شوراهای حل اختلاف بوده است و از ابتدای تاسیس تاکنون توانستند بار دستگاه قضایی را کاهش دهند به طوریکه قریب به ۹۰۰ هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف از بدو تاسیس تاکنون منجر به سازش شده است.

پایان پیام/۳۷۶۳/ب





سازش در۹۰۰ هزار پرونده به‌همت شوراهای حل اختلاف کرمان

منبع: فــارس
? سازش در۹۰۰ هزار پرونده به‌همت شوراهای حل اختلاف کرمان