ساخت کتابخانه در روستاهای کرمان اهمیت زیادی دارد

کرمان- نویسنده کرمانی گفت: یکی از فعالیت‌هایی مهمی که می‌توان درخصوص ترویج فرهنگ کتابخوانی انجام داد، ساخت کتابخانه در روستاهای کرمان است. احمد یوسف‌زاده در گفت و گو با نذیر کرمان با اشاره به اهمیت وجود کتابخانه‌های عمومی در سراسر کشور این کتابخانه‌ها را یکی از راه‌های ترویج کتاب دانست و بیان کرد: هم رسانه‌ها […]

کرمان- نویسنده کرمانی گفت: یکی از فعالیت‌هایی مهمی که می‌توان درخصوص ترویج فرهنگ کتابخوانی انجام داد، ساخت کتابخانه در روستاهای کرمان است.

احمد یوسف‌زاده در گفت و گو با نذیر کرمان با اشاره به اهمیت وجود کتابخانه‌های عمومی در سراسر کشور این کتابخانه‌ها را یکی از راه‌های ترویج کتاب دانست و بیان کرد: هم رسانه‌ها و هم مسئولان باید تلاش کنند اهمیت کتابخانه را نهادینه کنند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از فعالیت‌هایی مهمی که می‌توان انجام داد، ساخت کتابخانه در روستاها است. برای بسیاری از بچه‌ها در روستاهای محروم حضور در کتابخانه و ورق زدن کتاب لذت بخش خواهد بود.

یوسف زاده در رابطه با برگزاری هفته کتاب در کشور گفت: اگرچه هفته کتاب به تنهایی قادر به حل مشکلات حوزه کتاب نیست، اما تأثیر زیادی در آن دارد. همچنین برنامه‌هایی که برای برگزاری هفته کتاب تدارک دیده می‌شود و چشم‌انداز سالانه‌ای که پس از آن طراحی می‌شود، می‌تواند در این امر اثرگذار باشد.

این نویسنده و روزنامه‌نگار کرمانی گفت: هفته کتاب یکی از رویدادهای مهم مربوط به حوزه کتاب است که سالانه در کشور برگزار می‌شود. عملکرد مداوم و سالانه دستگاه‌هایی که در برپایی این رویداد فرهنگی نقش دارند، می‌تواند در جلب نظر مخاطبان به کتاب مؤثر واقع شود.

وی با اشاره به اینکه هفته کتاب، مقوله کتابخوانی و موضوع کتاب را به صدر اخبار می‌آورد، تاکید کرد: اگرچه هفته کتاب به تنهایی قادر به حل مشکلات حوزه کتاب نیست، اما تأثیر زیادی در آن دارد. همچنین برنامه‌هایی که برای برگزاری هفته کتاب تدارک دیده می‌شود و چشم‌انداز سالانه‌ای که پس از آن طراحی می‌شود، می‌تواند در این امر اثرگذار باشد.

یوسف زاده گفت: یکی از کارهای خوبی که همزمان با هفته کتاب در استان‌ها می‌توان انجام داد مراسم اهدای کتاب سال استانی است که امسال قرار است همزمان با هفته کتاب در استان کرمان برگزار شود. این فعالیت یکی از کارهایی خوبی است که به واسطه آن مخاطبان با آثار منتشر شده و نویسنده‌ها آشنا می‌شوند.

شاعر و نویسنده کرمانی با بیان اینکه برای ترویج کتاب می‌توان در جامعه فعالیت‌های زیادی انجام داد، گفت: مدارس یکی از بخش‌های مهمی است که در این زمینه باید مورد توجه قرار بگیرد؛ به واقع مدارس باید جایی برای تشویق به کتابخوانی باشد. مثلاً در هر مدرسه یک معلم کتاب وجود داشته باشد که بچه‌ها را با حوزه کتاب و کتابخوانی آشنا کند. اگر از مدارس شروع کنیم و بچه‌ها به کتاب علاقه‌مند شوند باقی راه را خود می‌روند.

نویسنده کتاب آن ۲۳ نفر، با تاکید بر اینکه دوای هر دردی آگاهی و بهترین وسیله به دست آوردن آگاهی هم کتاب است، گفت: در شرایطی که بخشی از جامعه تحت تأثیر فضای مجازی قرار دارد و اطلاعات درست و نادرست در آن منتشر می‌شود، اگر فردی کتاب خوانده باشد و به منابع معتبر علمی دسترسی داشته باشد، می‌تواند بهترین‌ها را انتخاب کند.

وی ادامه داد: راه آگاهی از کتاب می‌گذرد و باید فرهنگ کتابخوانی در جامعه ترویج داده شود، در غیر این صورت با انواع اطلاعات در فضای مجازی مواجه هستیم که هیچ اثر مثبتی برای ما ندارند.

کد خبر ۵۹۳۷۵۱۱




ساخت کتابخانه در روستاهای کرمان اهمیت زیادی دارد

منبع: مــهر
? ساخت کتابخانه در روستاهای کرمان اهمیت زیادی دارد