زیرساخت برق «صاروج پارس» تامین شد

کرمان-شهردار کرمان از اجرای پروژه تأمین زیرساخت برق «صاروج پارس»، با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان خبر داد. به گزارش نذیر کرمان به نقل از روابط عمومی شهرداری کرمان، سعید شعرباف، در آئین آغاز پروژۀ تأمین برق «صاروج پارس»، یکی از خلأهای مهم شهر کرمان را بی اعتمادی جریان سرمایه ‎گذاری برای انجام کار […]

کرمان-شهردار کرمان از اجرای پروژه تأمین زیرساخت برق «صاروج پارس»، با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش نذیر کرمان به نقل از روابط عمومی شهرداری کرمان، سعید شعرباف، در آئین آغاز پروژۀ تأمین برق «صاروج پارس»، یکی از خلأهای مهم شهر کرمان را بی اعتمادی جریان سرمایه ‎گذاری برای انجام کار سودده در کرمان دانست و افزود: پروژه‌های متعددی با اعتبار سرمایه‎ گذاری در طول ادوار گذشته دچار آسیب شدند و تا امروز به صورت نیمه کاره و با وضعیت حقوقی نامشخص باقی مانده اند.

وی با بیان اینکه این وضعیت باعث شده ازسوی اغلب سرمایه‎ گذاران داخلی و خارجی درباره وضعیت سرمایه‎ گذاری در گذشته کرمان تردید شود، افزود: این سوال همواره در تمام ادوار مدیریت شهری پرسیده شده و از مواردی است که باید درآن تأمل و آرام آرام به سمت یافتن پاسخی برای آن حرکت کرد.

شهردار کرمان، به وجود چند پروژه شاخص، از نظر سرمایه ‎گذاری داخلی و خارجی در کرمان اشاره کرد و شاخص ترین آن را پروژه «صاروج پارس» دانست و گفت: این پروژه که با سرمایه ‎گذاری خارجی تضمین ‎شده، بیش از ۱۴ سال از آغار قرارداد و شروع به کار آن می‌گذرد.

شعرباف، با تأکید بر اینکه «صاروج پارس»، باید در سال ۱۳۹۲ مورد استفاده مردم قرار می‌گرفت، ادامه داد: اولویت این است که روند پروژه‌های نیمه تمام به نفع عموم تغییر کند و تا جای ممکن افتتاح شوند.

شهردار کرمان، به آغاز پروژه از سال ۸۸ با مشارکت سرمایه گذار عمانی اشاره و بیان کرد: بعد از ۱۴ سال با کمک مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر کرمان، مهمترین تعهد شهرداری برای تأمین زیرساخت برق «صاروج پارس»، با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان، محقق شده است.

شعرباف افزود: با ایجاد زیرساخت مناسب برق، سرمایه‎ گذار قول مساعد داده که فاز اول پروژه تا انتهای سال محقق شود.

شهردار کرمان، گفت: با این وضعیت، مسئولان شهر کرمان باید برای ظاهر نامناسب و نامطلوب پروژه‌های شهری، که منظر شهری را به هم ریخته فکر کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر قرار بود قرارداد این پروژه امسال نوشته شود، از منظر میراث فرهنگی، کاربری و نوع تأمین مالی، به شکل دیگری عمل می‌شد، اما این موضوع نباید باعث شود ۷۰ میلیون دلار سرمایه ‎گذاری خارجی تضمین ‎شده، معطل بماند.

کد خبر ۵۹۱۲۵۰۳




زیرساخت برق «صاروج پارس» تامین شد

منبع: مــهر
? زیرساخت برق «صاروج پارس» تامین شد