زن محجبه ایرانی به‌اندازه سرباز میدان جنگ شجاعت دارد

مسئول بسیج فرهنگیان خواهر شهرستان جیرفت گفت: زنان با حجاب و عفاف ایرانی به قدر سرباز میدان جنگ شجاعت دارند. سمانه رابری در گفتگو با گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری تحلیلی«نذیر کرمان» گفت: واژه حجاب هفت‌بار در قرآن كریم آمده است و معناى كلمه در این هفت مورد، چیزى است كه از هر جهت مانع دیده […]

مسئول بسیج فرهنگیان خواهر شهرستان جیرفت گفت: زنان با حجاب و عفاف ایرانی به قدر سرباز میدان جنگ شجاعت دارند.

سمانه رابری در گفتگو با گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری تحلیلی«نذیر کرمان» گفت: واژه حجاب هفت‌بار در قرآن كریم آمده است و معناى كلمه در این هفت مورد، چیزى است كه از هر جهت مانع دیده شدن چیز دیگر شود.

فرمانده بسیج فرهنگیان خواهر شهرستان جیرفت افزود: در آیه ۵۹ سوره احزاب در رابطه با حجاب این چنین آمده است: «یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لِأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِینَ یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلَابِیبِهِنَّ ۚ ذَٰلِكَ أَدْنَىٰ أَنْ یُعْرَفْنَ فَلَا یُؤْذَیْنَ ۗ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِیمًا»، ای پیامبر به زنان، دخترانت و به زنان مؤمنان بگو پوشش‌های خود را بر خود فروتر گیرند این برای آنکه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند (به احتیاط) نزدیک‌تر است و خدا آمرزنده مهربان است.

وی بیان کرد: پیامبر اکرم (ص) فرموده‌اند: «آن هنگام که پوشش، سر زنی باشد، ارزش آن از دنیا و آنچه در آن است، بیشتر است» (نورالشافی فی الفقه الشافعی).

رابری مطرح کرد: مسئله حجاب، به‌معنای منزوی کردن زن نیست، اگر کسی چنین برداشتی از حجاب داشته باشد، این یک برداشت کاملاً غلط است.

فرمانده بسیج فرهنگیان خواهر شهرستان جیرفت ابراز کرد: مسئله حجاب به‌معنای جلوگیری از اختلاط بی‌قید و شرط زن و مرد در جامعه است؛ زیرا اختلاط بی‌قید و شرط، هم به ضرر جامعه و هم به ضرر زن و مرد، به‌خصوص زنان است.

وی گفت: عفّت زن مایه احترام و شخصیت او است زن با برداشتن حجاب خود، با عریان کردن آن چیزى که خداى متعال پنهان بودن آن را از او خواسته، خودش را کوچک کرده و کم‌ارزش جلوه می‌کند.

رابری در ادامه افزود: امّا زن ایرانی به قدر سرباز میدان جنگ شجاعت دارد و با این که جهاد در میدان‌های رزم بر او واجب نیست، اما به قدر یک جهادگر در راه خدا تلاش می‌کند و در تمام صحنه‌ها حضور دارد.

فرمانده بسیج فرهنگیان خواهر شهرستان جیرفت عنوان کرد: توصیه من به زنان و دختران سرزمینم این است که هویت خود را حفظ کرده و خود را دستمایه و بازیچه هوس‌رانان بیمار قرار ندهند چرا که بانوانی که از سلامت روحی و روانی برخوردارند در خود کمبودی احساس نمی‌کنند و در نتیجه تمایلی نیز به جلب توجه دیگران ندارند.

وی خاطر نشان کرد: عفاف سلامت جامعه را به دنبال دارد زیرا جامعه را افراد آن تشکیل می‌دهند و اگر افراد، اصلاح شوند جامعه نیز اصلاح خواهد شد.

رابری تصریح کرد: عفاف موجب مصونیت پسران و دختران جوان از آشفتگی‌های ذهنی، بزهکاری، آوارگی و بلاخره بیماری‌های روحی و روانی می‌شود و از انحطاط اخلاقی جامعه و از هم پاشیدگی خانواده‌ها جلوگیری می‌کند.

فرمانده بسیج فرهنگیان خواهر شهرستان جیرفت عنوان کرد: انسان در سایه عفاف عزّت پیدا می‌کند و کسانی که هرچه می‌خواهند می‌خورند و آنچه می‌خواهند می‌گویند و دائماً‌ به دنبال هوسرانی هستند، نزد دیگران اعتبار و ارزشی ندارند.

وی گفت: جهان، جهان عمل و عکس‌العمل است و هر عمل خیر و شری انعکاس خاصی دارد و قرآن کریم در این زمینه می‌فرماید: ان احسنتم لانفسکم و ان اساتم فلها، اگر نیکی کردی به خویش کرده‌ای و اگر بدی کردی به خویش بدی کرده‌ای و پیامبر اکرم (ص) فرمودند: نیکی کنید تا به فرزندان شما نیکی کنند و نسبت به زنان دیگران عفاف پیشه کنید تا زن‌های شما نیز عفّت داشته باشند پس ان‌شاءالله با رعایت عفاف و حجاب باعث عاقبت بخیری خود و فرزندانمان باشیم.

رابری ابراز کرد: قطعا مسئولین و متولیان امر فرهنگی رسالت سنگینی به دوش دارند اوّل اینکه باید قوانینی که در خصوص عفاف و حجاب تصویب می‌کنند قوانین محکم و قابل اجرایی باشد دوماً متولیان امر اجرا باید با شجاعت و قاطعیت نسبت به اجرای قوانین عفاف و حجاب اهتمام داشته باشند و سوماً اینکه به بانوان عفیف و محجبه اهمیّت داده شود خصوصاً در زمان دادن خدمات اجتماعی نباید شاهد تناقض باشیم در رفتار مسئولین در برخورد با بانوی محجبه و بانویی که حجاب ندارد.

فرمانده بسیج فرهنگیان خواهر شهرستان جیرفت گفت: همه ما به عنوان عضوی از جامعه ایرانی اسلامی وظیفه داریم نسبت به رعایت عفاف و حجاب در جامعه حساس بوده و از مسئولین در خصوص اهمیّت دادن به موضوع عفاف و حجاب مطالبه جدی داشته باشیم.

انتهای خبر/ امیری

منبع: پایگاه تحلیلی خبری دقیانوس




زن محجبه ایرانی به‌اندازه سرباز میدان جنگ شجاعت دارد

منبع:آرمـان
? زن محجبه ایرانی به‌اندازه سرباز میدان جنگ شجاعت دارد