زعفران زرند به نام مناطق دیگر وارد بازارهای جهانی می‌شود

نذیر کرمان ـ گروه اقتصاد:فرماندار زرند با بیان اینکه زعفران این شهرستان کیفیتی بسیار بالاتر از انواع مشابه در سطح کشور دارد،گفت:«طبق گزارشات زعفران دشتخاک و سایر مناطق سربنان بیش‌تر به صورت فله‌ای توسط دلالان خریداری و به مناطق دیگر منتقل می‌شود و از آنجا که مرغوبیت زعفران زرند بسیار بالاست،سودش را سایر مناطق می‌برند […]

نذیر کرمان ـ گروه اقتصاد:فرماندار زرند با بیان اینکه زعفران این شهرستان کیفیتی بسیار بالاتر از انواع مشابه در سطح کشور دارد،گفت:«طبق گزارشات زعفران دشتخاک و سایر مناطق سربنان بیش‌تر به صورت فله‌ای توسط دلالان خریداری و به مناطق دیگر منتقل می‌شود و از آنجا که مرغوبیت زعفران زرند بسیار بالاست،سودش را سایر مناطق می‌برند که محصول زرند را به‌نام خودشان وارد بازار جهانی می‌کنند».

سیدرضا حسینی‌نژاد افزود:«این موضوع قابل کنترل است،به شرط آن که آموزش و آگاهی‌بخشی به جامعۀ هدف جدی گرفته شود».

وی با تاکید بر اینکه برای برندسازی و صادرات این محصول به نام شهرستان زرند باید برنامه‌ریزی شود،ادامه داد:«کشت و برداشت این محصول طی سال‌های اخیر در شهرستان زرند رونق یافته و تقاضای خوبی برای این ادویۀ گرانقیمت در بازارهای جهانی وجود دارد».

به گزارش نذیر کرمان به نقل از ایسنا کرمان،وی ۸ آبان‌ماه در نشست با اعضای ستاد برگزاری جشنواره زعفران دشتخاک اظهار کرد:«زرند بزرگ‌ترین تولیدکننده زعفران در استان کرمان است».

وی به تقویت بخش خصوصی برای ورود به برندسازی زعفران شهرستان و معرفی این محصول با روش‌های مختلف،افزایش سطح کیفی و کمی و تصاحب بازار  اشاره کرد و گفت:«جشنواره زعفران می‌تواند در رسیدن به این اهداف نقش مهمی ایفا کند». / الف




زعفران زرند به نام مناطق دیگر وارد بازارهای جهانی می‌شود

منبع:خبر کرمان
?

زعفران زرند به نام مناطق دیگر وارد بازارهای جهانی می‌شود

:اخبار استان کرمان – اقتصادی