رییس شورای کرمان: استحکام ساختمان‌های عمومی این شهر رصد می‌شود

کرمان – فت فتو – رییس شورای اسلامی شهر کرمان با بیان اینکه استحکام و مسائل فنی تمام ساختمان‌های عمومی این شهر رصد می‌شود گفت: این سازه‌ها با وضع قوانین و مقررات باید به گونه‌ای ساماندهی کنیم که امکان وقوع حوادثی مشابه آبادان وجود نداشته باشد.  به گزارش فت فتو، علیرضا نادری روز دوشنبه در […]

کرمان – فت فتو – رییس شورای اسلامی شهر کرمان با بیان اینکه استحکام و مسائل فنی تمام ساختمان‌های عمومی این شهر رصد می‌شود گفت: این سازه‌ها با وضع قوانین و مقررات باید به گونه‌ای ساماندهی کنیم که امکان وقوع حوادثی مشابه آبادان وجود نداشته باشد. 

به گزارش فت فتو، علیرضا نادری روز دوشنبه در صحن علنی شورای اسلامی شهر کرمان ضمن تسلیت به مناسبت حادثه ریزش ساختمان در آبادان افزود: حادثه متروپل ناشی از اهمال در سیستم اداری ایجاد شده است.

وی ادامه داد: نباید به راحتی از کنار این حادثه بگذریم و این اتفاق باید مایه عبرت برای همه ما باشد زیرا در صورت توجه نداشتن، ممکن است که این حادثه در کرمان هم اتفاق بیفتد.

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر کرمان نیز گفت: با دقت و پیگیری مسئولان ذیربط، جلوی رخ دادن حادثه مشابه متروپل را در کرمان بگیریم.

منصور ایرانمنش افزود: ایمنی برخی ساختمان های شهر کرمان به پیگیری مجدانه نیاز دارد تا از حوادث احتمالی جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: شورای اسلامی شهر کرمان با همکاری شهرداری در قالب قرارداد بنیاد خیریه بناهای ماندگار در بیت الزهرا (س) موقوفه حاج قاسم همکاری می کند و صدور پایان کار باید مطابق با وقفنامه باشد و هزینه آن پرداخت می شود.

ابطال اراضی تفکیکی شهرداری

معاون معماری و شهرسازی شهردار کرمان نیز در این نشست گفت: معابر شکل گرفته شهری باید مطابق طرح تفصیلی باشد و در این زمینه اراضی تفکیکی شهرداری گاهی در مراجع قضایی ابطال شده است.

محسن پوراسماعیلی با اشاره به نقشه تفکیکی در بلوار سیدی کرمان گفت: اگر شبکه معابر با طرح تفصیلی مطابقت داشته باشد، برای واگذاری زمین، چاره ای جزو دریافت قدر سهم شهرداری نیست.

۸۰ درصد املاک اطراف قلاع اردشیر و دختر تعیین تکلیف شد

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرمان نیز گفت: ۸۰ درصد املاک اطراف قلاع اردشیر و دختر کرمان در نشستی با حضور معاونت عمرانی استاندار کرمان تعیین تکلیف شدند لذا مردم می توانند وضعیت ملک خود را در این محدوده جویا شوند و اکنون مانعی از سوی میراث فرهنگی برای ساخت و ساز در آن منطقه وجود ندارد.

محمدرضا کمساری با اشاره به مابقی اراضی این منطقه نیز که بیش از ۱۵۰ ملک هستند افزود: اعتبار مورد نیاز برای تملک این اراضی مشخص شود تا کار مردم معطل نماند.

وی ادامه داد: در خصوص پروژه شهید تجلی نیز به شهرداری کرمان اعلام شد تا ۱۰ روز آینده نشستی با نماینده کسبه منطقه داشته باشد و پیاده راه این منطقه تعیین تکلیف شود و از این به بعد به صورت دیگر از آن استفاده نشود.

هیچ بسته پیشنهادی برای سرمایه گذاری شهری نداریم

وی با بیان اینکه در حوزه سرمایه گذاری شهری هیچ بسته پیشنهادی نداریم تاکید کرد: بسته ای پیشنهادی در دوران اوج تمایل مردم و سرمایه گذاران به سمت کرمان نداریم و سازمان سرمایه گذاری ظرفیت های کرمان برای سرمایه گذاری را معرفی کند.

وی بیان کرد: شهرداری ۹ هزار کیلو رنگ برای رنگ آمیزی محیطی شب عید خریداری کرده اما یک سوم آن در انبار باقی مانده در حالی که مردم نیز شکایت داشتند که شب عید رنگ آمیزی مناسبی نداشتیم.

قطع ۳۳۰ اصله درخت در کرمان

منشی شورای اسلامی شهر کرمان نیز گفت: مالکان با تغییر کاربری زمین خود ۲۸۰ درخت را در منطقه سرآسیاب و ۵۰ اصله درخت را در محله صفاییه کرمان قطع کردند.

سیدمحمدصادق تقوی افزود: قطع این درختان در آلودگی هوا و ریزگردهای هوای کویری کرمان می تواند موثر باشد لذا تقاضا می شود که پروانه برای این ملک صادر نشود.

رییس شورای اسلامی شهر کرمان نیز در این خصوص گفت: ممکن است که این املاک کشاورزی آباد نبوده اند و آب نداشته و یا متروکه و بایر بوده که باید بررسی شود.




رییس شورای کرمان: استحکام ساختمان‌های عمومی این شهر رصد می‌شود

منبع: ایرنـا
? رییس شورای کرمان: استحکام ساختمان‌های عمومی این شهر رصد می‌شود