رییس سازمان اوقاف و امورخیریه: زیربار بردن موقوفات در زنجیره تولید اولویت است

کرمان- فت فتو- رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه امنیت غذایی در هر حکومت و کشوری از اولویت‌های غیر قابل انکار است، گفت: این سازمان برای داشتن سهم در تامین مواد خوراکی و امنیت غذایی کشور اقدام به زیر بار بردن موقوفات خود در زنجیره‌ تولیدات زراعی و دامی کرده است. […]

کرمان- فت فتو- رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه امنیت غذایی در هر حکومت و کشوری از اولویت‌های غیر قابل انکار است، گفت: این سازمان برای داشتن سهم در تامین مواد خوراکی و امنیت غذایی کشور اقدام به زیر بار بردن موقوفات خود در زنجیره‌ تولیدات زراعی و دامی کرده است.

به گزارش خبرنگار فت فتو، حجت الاسلام سیدمهدی خاموشی روز یکشنبه در حاشیه بازدید و افتتاح فاز اول مجتمع پرورش و نگهداری پنج هزارو ۶۰۰ دام بهداشتی سبک (نژاد رومن فرانسوی) از محل موقوفات استان کرمان اظهار داشت: مزیت این مجتمع نگهداری و تولید دام (رومن) تکثیر چند برابری این نوع گوسفند در مقابل نوع سنتی است. 

وی با اشاره به مزیت‌های پرورش گوسفند وارداتی (رومن) افزود: میزان تولید در این نوع گوسفند بالاتر است یعنی هر راس در دو سال به جای سه بره در حالت معمول نزدیک به ۶ بره تولید خواهد کرد. 

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با تاکید بر اینکه گوسفند وارداتی (رومن) چربی کمتر و گوشت بهتری دارد بر اهمیت تولید این نوع گوسفند تاکید و توضیح داد: ما در این مجتمع پرورش و نگهداری گوسفند در کرمان سعی کردیم گوسفند وارداتی را به نوع بومی که با شرایط آب و هوایی و اقلیم سازگار است، تبدیل کنیم.

وی با اشاره به اینکه مسیر اینگونه مجتمع‌های پرورش دام وگوسفند مسیری دانش‌بنیان است، تاکید کرد: باید افراد دانشگاهی و متخصصان در این مجتمع‌ها مشغول به کار شوند زیرا این مهم از جهت سلامت کار و استمرار پرقوت مباحث اقتصادی امنیت‌آور خواهد بود.

حجت الاسلام  خاموشی با تأکید بر دلایل دیگر اهمیت ایجاد مجتمع‌های پرورش گوسفند افزود: سعی شده با افزونه‌ای که در این مجموعه ایجاد می‌شود به تولید در مجموعه‌های دیگر استان کرمان کمک و احیاناً به استان‌های دیگر هم صادرات داشته و در آن استان‌ها نیز مجموعه‌ای شبیه این مجموعه ایجاد کنیم.




رییس سازمان اوقاف و امورخیریه: زیربار بردن موقوفات در زنجیره تولید اولویت است

منبع: ایرنـا
? رییس سازمان اوقاف و امورخیریه: زیربار بردن موقوفات در زنجیره تولید اولویت است