رویکرد فعالیت‌های بخشداری مرکزی بر پایه توسعه اشتغال و دانش‌ بنیان است

بخشدار مرکزی جیرفت گفت: رویکرد فعالیت‌های بخشداری مرکزی در دولت سیزدهم بر پایه توسعه فرهنگ و ایجاد اشتغال پایدار بر مبنای دانش بنیان است. میثم امیری بخشدار مرکزی جیرفت در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی نذیر کرمان؛ گفت: بخشداری مرکزی در دولت سیزدهم بر پایه توسعه فرهنگ، ایجاد امنیت پایدار، اشتغال بر مبنای دانش بنیان، اشتغال حداکثری، […]

بخشدار مرکزی جیرفت گفت: رویکرد فعالیت‌های بخشداری مرکزی در دولت سیزدهم بر پایه توسعه فرهنگ و ایجاد اشتغال پایدار بر مبنای دانش بنیان است.

میثم امیری بخشدار مرکزی جیرفت در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی نذیر کرمان؛ گفت: بخشداری مرکزی در دولت سیزدهم بر پایه توسعه فرهنگ، ایجاد امنیت پایدار، اشتغال بر مبنای دانش بنیان، اشتغال حداکثری، ایجاد زیرساخت‌ها، توسعه عمرانی و رفع مشکلات روستاها است.

بخشدار مرکزی شهرستان جیرفت افزود: فراهم آوردن زمینه همکاری و ایجاد هماهنگی بین فعالیت‌های دستگاه‌های دولتی، سازمان‌های محلی، نهادهای انقلاب اسلامی، شوراهای محلی در چهارچوب قوانین و مقررات بخشی از برنامه‌هایی است که از ابتدای دولت سیزدهم در دستور کار قرار گرفته است.

وی ابراز کرد: در بحث نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقررات در حوزه استحفاظی و اجرای دستورالعمل‌ها، تأکید ما بر کنترل روستا توسط شوراهای اسلامی و دهیاران به جهت بررسی احتمالی وجود موارد خلاف قانون در روستا‌ها و جلوگیری از این تخلفات با همکاری دستگاه‌های مربوطه است.

امیری فرهنگ را مهم‌ترین رُکن هر جامعه‌ای دانست و خاطرنشان کرد: قاعدتاً فقر فرهنگی باعث عدم توسعه بخش‌های مختلف جامعه خواهد شد اما توسعه و رشد فرهنگی موجب رشد تمام مجموعه‌ها خواهد شد و در نتیجه تحقق این مهم است که سطح فرهنگ جامعه ارتقاء می‌یابد.

بخشدار مرکزی جیرفت اظهار کرد: نگاه ما این است که زمینه رشد و ارتقای فرهنگی و مذهبی جامعه بیش از پیش فراهم شود و به همین منظور توسعه فرهنگی شهرستان در اولویت برنامه‌های این بخشداری قرار دارد.

بخشدار مرکزی شهرستان جیرفت خدمت به خانواده‌های معظّم شهداء و ایثارگران را مایه افتخار خود دانست و عنوان کرد: خدمت به خانواده‌های معظّم شهداء و ایثارگران مختص به گروه خاصی نیست بلکه همه مردم ایران باید قدردان این عزیزان باشند و به آن‌ها خدمت کنند چرا که امروز آسایش و آرامش همه مردم ایران مدیون فداکاری و ایثار آن‌ها است.

وی در تشریح اقدامات دولت سیزدهم در جهت بهبود وضعیت اقتصادی، ابراز کرد: خوشبختانه با نگاه مثبت دولت مردمی آیت الله رییسی، از ابتدای این دولت شاهد افزایش بودجه روستاهای دارای دهیاری و فاقد دهیاری هستیم و در عرصه عمرانی نیز در این دولت اکثر روستاها از نعمت آسفالت برخوردار شده‌اند.

امیری خاطرنشان کرد: نگاه اعتباری و حمایتی ما به بخش مرکزی، شامل کمک به تأمین زیر ساخت‌ها جهت آبادانی روستاهای این بخش است.

بخشدار مرکزی جیرفت اضافه کرد: با توجه به کارهای عمرانی که در شهر و روستاها صورت گرفته خوشبختانه شهرستان بر روی ریل توسعه و پیشرفت قرار گرفته است.

وی با اشاره بر لزوم رفع مشکلات حاشیه شهر، تصریح کرد: ما باید به طور ویژه حاشیه‌های شهر که آسیب‌های اجتماعی بالاتری دارند را مدیریت کنیم و به همین منظور باید زیرساخت‌های مورد نیاز این مناطق فراهم شود‌.

امیری تأکید کرد: اگر مناطق حاشیه شهری مدیریت نشوند حاشیه‌های جدیدتری یه وجود می‌آید و در نتیجه افزایش حاشیه نشینی مشکلات جدیدی به‌ وجود می‌آید بنابراین می‌طلبد در راستای فرمایشات مقام معظّم رهبری مدظله العالی و نماینده عالی دولت به طور جدی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی گام برداشته شود.

بخشدار مرکزی ابراز کرد: می‌طلبد با همکاری همه نهادهای مرتبط چهره شهر را عوض کرد به همین منظور می‌بایست زیرساخت‌های مناسب جهت پیشرفت این مناطق فراهم شود.

وی عنوان کرد: ما باید ظرفیت خود را در حوزه خیرین بالا ببریم و دست به دست هم دهیم تا مشکلات مناطق حاشیه نشین شهرستان مرتفع شود.

امیری مطرح کرد: کشاورزی و وجود نیروهای نخبه در بخش‌های مختلف اداری و سازمانی بخشی از ظرفیت‌های بخشداری مرکزی است.

انتهای خبر/ امیری




رویکرد فعالیت‌های بخشداری مرکزی بر پایه توسعه اشتغال و دانش‌ بنیان است

منبع:آرمـان
? رویکرد فعالیت‌های بخشداری مرکزی بر پایه توسعه اشتغال و دانش‌ بنیان است