رونمایی از یادمان شهید حقوقدان «محمد نوروز‌زاده راوری» در گلزار شهدای راور

با حضور معاون قوه قضائیه از یادمان شهید نوروز‌زاده راوری در گلزار شهدای شهرستان راور رونمایی شد. به گزارش نذیر کرمان از کرمان، صبح امروز همزمان با گرامیداشت هفته بسیج با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین هادی صادقی، معاون قوه قضائیه و رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور و رئیس کل دادگستری کرمان و جمعی از مسؤولان […]


با حضور معاون قوه قضائیه از یادمان شهید نوروز‌زاده راوری در گلزار شهدای شهرستان راور رونمایی شد.

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، صبح امروز همزمان با گرامیداشت هفته بسیج با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین هادی صادقی، معاون قوه قضائیه و رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور و رئیس کل دادگستری کرمان و جمعی از مسؤولان در گلزار شهدای شهرستان راور از یادمان قاضی شهید نوروز‌زاده رونمایی شد.

شهید حقوقدان محمد نوروززاده راوری در سال ۱۳۱۸ در خانواده‌ای مذهبی بده نیا آمد. تحصیلات ابتدایی را در راور و ۳ سال از دوران دبیرستان را در شهر کرمان سپری کرد.

در سال ۱۳۲۸ در دانشسرای کشاورزی کرمان قبول شد و پس از دو سال فارغ التحصیل و در دبستانی در روستای ابارق شهر بم مشغول به تدریس شد. سپس در مدرسه بهمنیار شهرستان بم به شغل آموزگاری پرداخت و یکی دو سال هم به عنوان رئیس دبستان مشغول خدمت بود. در این مدت با گروه‌های تئاتر شهرستان نیز فعالانه همکاری می‌کرد.

پس از مدتی در کنکور شرکت کرده و در دانشکده حقوق تازه تاسیس دانشگاه تهران قبول شد. پس از فارغ‌التحصیلی حدود سال ۱۳۴۹ به عنوان دادیار در دادگستری شهرستان خرم آباد استان لرستان مشغول خدمت شد.

سپس سال ۱۳۵۲ به عنوان رئیس دادگاه شهربابک و بعدا طی سال‌های ۱۳۵۵ تا ۱۳۵۷ به عنوان رئیس دادگاه رفسنجان مشغول به‌کار بود.

پس از پیروزی انقلاب مدتی در دادگاه انقلاب اسلامی رفسنجان خدمت کرد و سپس در سال ۱۳۵۸ به عنوان رئیس دادگستری شهرستان بم معرفی شد.

در مدت خدمت در شهرستان بم دو مرتبه داوطلبانه از طریق بسیج شهرستان بم به جبهه اعزام شد. سرانجام در فروردین ماه ۱۳۶۱ در عملیات فتح‌المبین مفقود الاثر شد.

به گزارش فارس: در حاشیه رونمایی از یادبود شهید بسیجی حقوقدان محمد نوروززاده راوری ۱۵۰ بسته معیشتی به ارزش حدود ۲۰۰ میلون تومان و همچنین دو سری جهیزیه توزیع شد.

این بسته‌ها با مشارکت دادگستری استان کرمان، بسیج حقوقدانان و انجمن حمایت از زندانیان تهیه شده است.

همچنین امروز ۱۸ زندانی جرایم غیرعمد نیز آزاد خواهند شد.

پایان پیام/۳۷۶۳/ب





رونمایی از یادمان شهید حقوقدان «محمد نوروز‌زاده راوری» در گلزار شهدای راور

منبع: فــارس
? رونمایی از یادمان شهید حقوقدان «محمد نوروز‌زاده راوری» در گلزار شهدای راور