رونمایی از تندیس سردار دل‌ها در میدان آزادی کرمان

معاون خدمات‌شهری کرمان گفت: هم‌زمان با عید غدیر خم، از ۲ مجسمه سردار دل‌ها در میدان آزادی و ناظم الاطبا در چهارراه سمیه کرمان رونمایی شد. ایرانمنش گفت: به‌منظور پاسداشت رشادت‌های سرباز ولایت، سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی در دفاع از دین و میهن، تندیس این شهید بزرگوار به ارتفاع ۶ متر ساخته شده و در […]

معاون خدمات‌شهری کرمان گفت: هم‌زمان با عید غدیر خم، از ۲ مجسمه سردار دل‌ها در میدان آزادی و ناظم الاطبا در چهارراه سمیه کرمان رونمایی شد.

ایرانمنش گفت: به‌منظور پاسداشت رشادت‌های سرباز ولایت، سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی در دفاع از دین و میهن، تندیس این شهید بزرگوار به ارتفاع ۶ متر ساخته شده و در شب عید غدیر در میدان آزادی از آن رونمایی شد.

او می‌گوید: با توجه به اینکه شهر کرمان به‌ عنوان جهان‌شهر مقاومت و هنر ایرانی معرفی شده، این اِلمان با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن یاد و نام سردار دل‌ها، ساخته شده است.

معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان همچنین از ساخت و نصب مجسمه ناظم‌الاطباکرمانی در تقاطع سمیه (چهارراه طهماسب‌آباد) خبر داد.

به گفته او تقاطع سمیه اغلب محل تردد شهروندانی است که به ساختمان‌های پزشکان مراجعه می‌کنند و نصب مجسمه ناظم‌الاطبا در این محل مناسب‌تر به نظر می‌رسد.

ایرانمنش گفت: مجسمه ناظم‌الاطبا به همت شهریار رضایی، مجسمه‌ساز ساخته شده است.

میرزا علی اکبرخان نفیسی ناظم‌الاطبا پزشک، ادیب و دانشمند برجسته کرمانی است که در دوره پایانی قاجار زندگی می‌کرده و پایه‌گذار چندین بیمارستان در تهران و مشهد و همچنین از پایه‌گذاران نخستین مجلس حفظ‌الصحه تاریخ ایران است. وجود آثار ارزشمندی از جمله: کتاب بزرگ فرهنگ نفیسی، معروف به فرهنگ ناظم‌الاطبا نیز به این پزشک بزرگ کرمانی تعلق دارد.

فت فتو کرمان کرمان




رونمایی از تندیس سردار دل‌ها در میدان آزادی کرمان

منبع: باشــگاه خبرنگاران
? رونمایی از تندیس سردار دل‌ها در میدان آزادی کرمان