روند رسیدگی به پرونده های مالیاتی استان کند است

کرمان- معاون قضائی رئیس کل دادگستری کرمان گفت: طولانی شدن روند رسیدگی به پرونده های مالیاتی یکی از دلایل تراکم پرونده ها در هیات های حل اختلاف مالیاتی است. به گزارش نذیر کرمان به نقل از روابط عمومی دادگستری کرمان، رضا طالبی زاده گفت: در هیأت‌های حل اختلاف مالیاتی مهم‌ترین مشکل، طولانی شدن روند رسیدگی […]

کرمان- معاون قضائی رئیس کل دادگستری کرمان گفت: طولانی شدن روند رسیدگی به پرونده های مالیاتی یکی از دلایل تراکم پرونده ها در هیات های حل اختلاف مالیاتی است.

به گزارش نذیر کرمان به نقل از روابط عمومی دادگستری کرمان، رضا طالبی زاده گفت: در هیأت‌های حل اختلاف مالیاتی مهم‌ترین مشکل، طولانی شدن روند رسیدگی به پرونده‌های مالیاتی و زمانبر بودن تنظیم و ارسال اظهارنامه‌ها است.

وی در کارگاه آموزشی نظام دادرسی مالیاتی و بررسی آخرین تغییرات آن گفت: متأسفانه برای تنظیم اظهارنامه مالیاتی بسیاری از مودیان بجای رجوع به کارشناسان مالیاتی، به کافی نت‌های سطح شهر مراجعه می‌کنند از آنجائیکه این افراد تخصص کافی در این زمینه ندارند برای مودیان اظهارنامه‌هایی را تنظیم می‌کنند که موجب طولانی شدن روند رسیدگی به پرونده‌های آنان می‌گردد.

طالبی زاده افزود: در بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان خرج و مخارج امور کشور با اخذ مالیات است اما در ایران درآمد دولت از وصول مالیات مبلغ ناچیزی است.

این مقام قضائی اظهار داشت: در اکثر موارد کارشناسان امور مالیاتی تمرکز خود را بر بررسی هزینه‌های مودیان مالیاتی می‌گذارند و درآمدهای واقعی مودیان محاسبه نمی‌گردد.

وی ضمن تاکید بر لزوم برخورد جدی با موضوع فرار مالیاتی گفت: تمرکز سازمان امور مالیاتی بر وصول مالیات از کسبه خرد بازار است اما متأسفانه بیشترین فرار مالیاتی با ارقام بالا مربوط به شرکت‌های بزرگ دولتی و خصوصی و پزشکان است.

طالبی زاده بیان داشت: مالیات دوسویه است دولت که مالیات می‌گیرد و مودیان که برای پیشرفت و آبادانی کشور مالیات می‌دهند، سازمان امور مالیاتی بایستی در اخذ مالیات بصورت عادلانه رفتار کند و رضایتمندی مودیان مالیاتی را مد نظر قرار دهد.

این مقام قضائی در استان کرمان تصریح کرد: از انجائیکه برخی از قوانین مالیاتی بصورت مقطعی وضع می‌شوند این خود موجب بازخوردهای اجتماعی منفی و بعضاً نارضایتی مودیان می‌گردد و به دلیل وجود مشکلات عدیده ای که جهت اخذ مالیات در کشور وجود دارد، بعضی از مودیان مالیاتی نسبت به میزان پرداخت مالیات اعتراض دارند و در پرداخت مالیات مقاومت می‌کنند.

معاون قضائی رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: متأسفانه سازمان امور مالیاتی میزان مالیات مودیان را بصورت غیر مستند و علی الراس تعیین می‌کند و در نتیجه باعث بوجود آمدن ابهامات زیادی در پرونده می‌گردد.

رضا طالبی زاده در پایان عنوان کرد: همانطور که قوه قضائیه جهت تنظیم دادخواست حقوقی از دفاتر خدمات قضائی استفاده می‌کند بهتر است در سطح کشور برای تنظیم و ارسال اظهارنامه مالیاتی از بازنشستگان متخصص مالیاتی استفاده شود.

کد خبر ۵۹۰۰۳۴۸




روند رسیدگی به پرونده های مالیاتی استان کند است

منبع: مــهر
? روند رسیدگی به پرونده های مالیاتی استان کند است