روند برگزاری هفتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در کرمان اعلام شد/ دهم دی‌ماه آخرین مهلت ارسال آثار

دبیر برگزاری هفتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در کرمان گفت: علاقه مندان به شرکت در این رقابت می‌توانند آثار تولیدی خود طی یکسال گذشته را که در رسانه‌های مکتوب یا برخط منتشر کرده‌اند، تا دهم دی ماه سال جاری برای بسیج رسانه استان کرمان ارسال کنند. محمدصادق طاهری در گفت‌وگو با فت فتو در کرمان، مهمترین […]


دبیر برگزاری هفتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در کرمان گفت: علاقه مندان به شرکت در این رقابت می‌توانند آثار تولیدی خود طی یکسال گذشته را که در رسانه‌های مکتوب یا برخط منتشر کرده‌اند، تا دهم دی ماه سال جاری برای بسیج رسانه استان کرمان ارسال کنند.

محمدصادق طاهری در گفت‌وگو با فت فتو در کرمان، مهمترین هدف جشنواره‌های رسانه‌ای را ایجاد فضای رقابت و کمک به کیفی‌سازی مطبوعات دانست و با تاکید بر اینکه همین رویکرد را در کرمان دنبال می‌کنیم، اظهار داشت: دستیابی به رسانه‌های متناسب با اهداف تخصصی جشنواره، ایجاد روحیه تعامل و افزایش انگیزه و خلاقیت در میان اصحاب خبر نیز از دیگر اهداف است.

وی با بیان اینکه در جشنواره هفتم ابوذر به‌دنبال قابلیت‌های رسانه‌های مکتوب و مجازی در حوزه گفتمان انقلاب اسلامی هستیم تا با بهره‌گیری از این قابلیت‌‌ها در بخش‌‌ها و محورهای متنوع نسبت به تعمیم و تعمیق آنها تلاش مجدانه‌ای صورت گیرد، گفت: البته بالندگی و ایجاد رقابت سالم برای تعالی بخشی حرفه‌ای رسانه‌های ارزشی نیز مد نظر است.

دبیر برگزاری هفتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در کرمان با تاکید بر اینکه سوق دادن اهالی رسانه به سمت مطالبه‌گری که منتج به قدرت بخشی آنها می‌شود دارای اهمیت زیادی است، اضافه کرد: این امر به افزایش اعتبار و تاثیر این رسانه‌ها در معادلات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی جامعه می‌انجامد، ضمن اینکه توجه ویژه و گرایش رسانه‌ها به تولید محتواهای ارزشی در هدایت جوانان پاک‌طینت موثر بوده و اثربخشی آنها در تبیین و روشنگری نیز بالا می‌رود.

وی به داوری جشنواره هفتم ابوذر پرداخت و با بیان اینکه داوران آثار از بین روزنامه‌نگاران و اساتید برجسته انتخاب می‌شوند، گفت: کلیه آثار بصورت کد گذاری شده تحویل داوران شده و هیچ داوری نام صاحب اثر را متوجه نمی‌شود.

دبیر برگزاری هفتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در کرمان تقویت انگیزه رسانه‌ها را برای تولید آثار بهتر و بیشتر  در حوزه انقلاب و دستاوردهای انقلاب لازم برشمرد و ابراز داشت: امیدواریم این تلاش حرفه‌ای بتواند خبرنگاران، مولفان و خلاقان رشته‌های تعیین شده در رقابت هفتم را شناسایی و معرفی کند.

دبیر برگزاری هفتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر متذکر شد: این جشنواره در قالب‌های گزارش تحقیقی و تحلیلی، گزارش خبری، مصاحبه، یادداشت و سرمقاله، تیتر، اینفوگرافی، موشن‌گرافی، عکس، کلیپ و گزارش ویدئویی، مستند و پادکست برگزار می‌شود.

طاهری ادامه داد: همچنین محورهای جشنواره نیز تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین، جهاد تبیین، پیوند رسانه و صنعت، مقابله با آسیب‌های اجتماعی، دستاوردهای انقلاب اسلامی، بسیج و حوزه‌های اقدام، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، مکتب شهید سلیمانی، امید و نشاط‌آفرینی، خانواده، جامعه و فرزند‌آوری و سبک زندگی ایرانی اسلامی هستند.

وی خاطرنشان کرد: علاقه مندان به شرکت در این رقابت می‌توانند آثار تولیدی خود طی یکسال گذشته را که در رسانه‌های مکتوب یا برخط منتشر کرده‌اند، تا دهم دی ماه سال جاری برای بسیج رسانه استان کرمان و یا فایل پی‌دی‌اف آن را به آدرس پست الکترونیکی sms_taheri@yahoo.com ارسال کنند.

به گزارش فارس، جشنواره ابوذر از معتبرترین جشنواره‌های رسانه‌ای کشور است که در استان‌های مختلف برگزار و آثار برگزیده برای مرحله نهایی و کشوری انتخاب می‌شوند. نویسندگان کرمانی با کسب رتبه‌های برتر مرحله کشوری در دوره‌های گذشته نشان دادند از توانمندی بالایی در زمینه رسانه برخوردار هستند.

حالا با این سابقه درخشان به هفتمین دوره برگزاری آن  رسیده‌ایم، مرحله استانی که با فراخوان ارسال آثار آغاز شده و اهداف خود را دنبال می‌کند، دبیر برگزاری جشنواره هفتم در این رابطه بیشتر توضیح می‌دهد.

پایان پیام/ع





روند برگزاری هفتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در کرمان اعلام شد/ دهم دی‌ماه آخرین مهلت ارسال آثار

منبع: فــارس
? روند برگزاری هفتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در کرمان اعلام شد/ دهم دی‌ماه آخرین مهلت ارسال آثار