روسیه و آلمان در صدر خریداران پسته ایران

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: طبق اعلام گمرک،۱۱ درصد از ارزش کل صادرات محصولات کشاورزی و ۰٫۵۷ درصد ارزش کل صادرات غیرنفتی در شش ماهۀ سال‌جاری به صادرات پسته اختصاص داشته است. در این مدت بیشترین میزان صادرات پسته به مقصد کشورهای فدراسیون روسیه با ۲۸ میلیون دلار،آلمان با ۱۳.۱ میلیون دلار،امارات متحده عربی با ۱۳ […]

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: طبق اعلام گمرک،۱۱ درصد از ارزش کل صادرات محصولات کشاورزی و ۰٫۵۷ درصد ارزش کل صادرات غیرنفتی در شش ماهۀ سال‌جاری به صادرات پسته اختصاص داشته است.

در این مدت بیشترین میزان صادرات پسته به مقصد کشورهای فدراسیون روسیه با ۲۸ میلیون دلار،آلمان با ۱۳.۱ میلیون دلار،امارات متحده عربی با ۱۳ میلیون دلار،هند با ۱۲.۸ میلیون دلار و قرقیزستان با ۱۲.۵ میلیون دلار بوده است.

صادرات پسته با سه درصد افزایش در نیمۀ اول امسال به ۱۳۷ میلیون دلار رسید. میزان وزنی صادرات پسته در شش ماهۀ سال جاری نیز ۲۰ هزار تن بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل هفت درصد افزایش را نشان می‌دهد.

به گزارش فردای‌کرمان به نقل از ایسنا،همچنین گمرکاتی که آمار بیشترین میزان صادرات پسته در شش ماهه سال جاری را به خود اختصاص دادند،گمرکات مشهد با ۳۳ میلیون دلار،منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان با ۲۶ میلیون دلار،منطقه ویژه اقتصادی سیرجان با ۲۱ میلیون دلار،غرب تهران با ۲۰ میلیون دلار،کرمان با ۱۱ میلیون دلار،شهید رجایی و جلفا هر کدام با ۹ میلیون دلار و گمرک تبریز نیز با چهار میلیون دلار میزبان صادرات این محصول کشاورزی بوده اند.




روسیه و آلمان در صدر خریداران پسته ایران

منبع:خبر کرمان
?

روسیه و آلمان در صدر خریداران پسته ایران

:اخبار استان کرمان – اقتصادی