روزنه‌های امید بنیاد مستضعفان در دل مردم کوهبنان/ از ایجاد اشتغال و احداث مسکن تا خدمات فرهنگی و اجتماعی در شهرستان

سفر اخیر رئیس بنیاد مستضعفان کشور به شهرستان کوهبنان ۱۶ مصوبه در حوزه‌های مختلف داشت که از مهم‌ترین آن به حوزه اشتغال، مسکن و کشاورزی می‌توان اشاره کرد و همه مصوبات در بخش‌های مختلف با قوت در حال اجراشدن هستند. به گزارش فت فتو از کوهبنان، وحید خاوه‌ای مدیرعامل بنیاد علوی به اتفاق فرماندار کوهبنان، […]


سفر اخیر رئیس بنیاد مستضعفان کشور به شهرستان کوهبنان ۱۶ مصوبه در حوزه‌های مختلف داشت که از مهم‌ترین آن به حوزه اشتغال، مسکن و کشاورزی می‌توان اشاره کرد و همه مصوبات در بخش‌های مختلف با قوت در حال اجراشدن هستند.

به گزارش فت فتو از کوهبنان، وحید خاوه‌ای مدیرعامل بنیاد علوی به اتفاق فرماندار کوهبنان، ائمه جمعه شهرستان، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج و جمعی از مسؤولان امروز از طرح‌های در دست اقدام بنیاد مستضعفان در بخش طغرالجرد، شهر کوهبنان، دهستان‌های جور و خرمدشت بازدید کردند.

در ابتدای این بازدید امام جمعه بخش طغرالجرد اظهار کرد: بر اساس منویات مقام معظم رهبری باید در دل مردم امید ایجاد کنیم که بنیاد مستضعفان روزنه‌ای از امید را در دل مردم کوهبنان و طغرالجرد به‌وجود آورده است.

اشتغال خواسته اول مردم طغرالجرد

 حجت‌الاسلام یاور نجم‌الدینی از تلاش‌های نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی که زمینه حضور بنیاد علوی را در شهرستان فراهم کرده و از پیگیری‌های فرماندار کوهبنان برای اجرایی شدن مصوبات تشکر کرد و ابراز داشت: بخش پابدانا در دوران دفاع مقدس بیش از ۷۵ شهید را تقدیم اسلام و انقلاب کرده و منطقه کارگری و مردم این خطه متدین و پایبند به اسلام، ولایت و رهبری و انقلاب هستند.

 امام جمعه طغرالجرد افزود: ایجاد اشتغال حرف و خواسته اول ما هست در حالی که ظرفیت‌های خوبی در حوزه معادن در منطقه داریم که احداث کارخانه گچ، تکمیل مجتمع فرهنگی و ورزشی منطقه، توجه به بهداشت و درمان و دیگر موارد باید در اولویت برنامه‌های بنیاد مستضعفان قرار گیرد.

۱۰۰ واحد مسکونی توسط بنیاد علوی احداث می‌شود

مجید توکلی فرماندار کوهبنان نیز ابراز داشت:  مردم از مسؤولان اجرایی انتظار دارند که برای رفع مشکلات کشور تمام تلاش خود را داشته باشند و در وعده‌های خود صادق‌ باشند

 وی ادامه داد: در سفر رئیس بنیاد مستضعفان و مدیرعامل بنیاد علوی به کوهبنان ۱۶ مصوبه در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اشتغال، عمرانی، ازدواج و غیره داشتیم‌. که ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات برای راه‌اندازی مشاغل خرد و زودبازده مصوب شده که با جمع‌آوری درخواست‌های متقاضیان به‌زودی کار تشکیل پرونده آنان انجام می‌شود.

 توکلی ادامه داد: احداث ۱۰۰ واحد مسکونی از دیگر مصوبات بنیاد علوی است که در این راستا ضمن تشکیل کمیته ویژه نسبت به شناسایی افراد واجد شرایط تحث پوشش کمیته امداد، بهزیستی و دیگر اقشار اقدام شده که منتظر ابلاغ بنیاد علوی برای فعالیت در شهرستان هستیم.

توزیع ۱۰۰۰ بسته معیشتی بین جامعه هدف توسط نهاد آبادانی و پیشرفت

 فرماندار کوهبنان گفت: مقرر شد که پنج‌هزار بسته معیشتی تا پایان سال جاری در شهرستان بین جامعه هدف توسط نهاد آبادانی و پیشرفت توزیع شود که تا کنون یک‌هزار بسته غذایی به شهرستان ارسال شده است.

 وی افزود: احداث دو باب خانه عالم هم از دیگر مصوبات بنیاد علوی است که عملیات احداث آنان به‌زودی در شهرستان اجرایی می‌شود.

 توکلی بیان داشت: کمک به مبلمان شهری کوهبنان، کیانشهر و دهیاری‌ها از دیگر مصوبات نهاد آبادانی و‌ پیشرفت است که تاکنون با بودجه ابلاغی حدود ۲۰ درصد کار توسط شهرداری‌ها انجام شده است .

 وی ابراز داشت: احداث ساختمان انتظامی کوهبنان، کمک به حفر دو حلقه چاه کشاورزی روستاهای ده‌ملک و نجف آباد، خرید دو دستگاه آتش‌نشانی و آمبولانس، تهیه خودرو برای نیروی انتظامی شهرستان، مساعدت در حفر چاه شهرداری کیانشهر از دیگر مصوبات بنیاد علوی بوده است.

 فرماندار کوهبنان افزود: به‌منظور تسهیل ازدواج آسان و کمک به خانواده‌های کم برخوردار مقرر شد یکصد سری جهیزیه توسط بنیاد علوی در شهرستان توزیع شود که در این راستا با تشکیل کمیته ویژه، جامعه هدف شناسایی شدند که امیدوارم به‌زودی این اقلام به شهرستان برسند.

 وی تاکید کرد: کتابخانه عمومی مرکز شهرستان در زلزله شب یلدای سال ۹۶ دچار خسارت شده بود که با مساعدت بنیاد علوی احداث این مجموعه فرهنگی به‌زودی آغاز می‌شود.

توکلی ادامه داد: در راستای توسعه سرانه و عدالت ورزشی شهرستان ۱۰زمین چمن مصنوعی با مشارکت بنیاد علوی در مناطق کم برخوردار شهری و روستایی احداث خواهد شد.

 وی بیان داشت: در حال حاضر بخشی از زیر ساخت‌ها آماه شده و منتظر نصب چمن با مساعدت بنیاد علوی هستیم تا با این اقدام مهم شاهد بروز و ظهور استعدادهای ورزشی در حوزه فوتبال شهرستان باشیم.

از آسفالت معابر تا اجرای سیستم پایش تصویری و خرید یک دستگاه ماشین آتش‌نشانی

 احمد محمدی شهردار کوهبنان نیز اظهار داشت: به‌منظور زیباسازی و ارتقا المان شهری تعدادی از پروژه‌های شهرداری با همکاری بنیاد علوی در حال اجرا هستند.

 وی خاطرنشان کرد: پیاده‌روسازی با صرف اعتباری بالغ بر پانصد میلیون تومان در خیابان‌های شریعتی و طالقانی در حال انجام است.

 شهردار کوهبنان افزود: آسفالت معابر بافت فرسوده با صرف اعتباری بالغ بر دومیلیارد تومان، بازسازی میدان انقلاب با صرف اعتباری بالغ بر پانصد میلیون تومان، نورپردازی سطح شهر با صرف اعتباری بالغ بر یک‌میلیارد تومان از جمله طرح‌هایی که با مساعدت بنیاد علوی در حال انجام است.

 وی ابراز داشت: اجرای پایش تصویری در سطح شهر با صرف اعتباری بالغ بر یک‌میلیارد تومان و اختصاص یک دستگاه ماشین آتش‌نشانی از دیگر خدمات بنیاد علوی است.

 محمدی افزود: در حال حاضر ۴۰ درصد از پروژه موزاییک پیاده‌روها انجام شده و باقیمانده در حال اجراست. و ۵۰ درصد پروژه آسفالت در معابر بافت فرسوده انجام شده و سایر معابر در حال زیرسازی و اجرا هستند.

وی بیان داشت : همچنین در حال حاضر نورپردازی المان میدان شهدا و اسب‌های ورودی شهر انجام شده و بقیه در حال انجام هستند.

اجرای  پیاده‌روسازی و رفوژ بلوار ولیعصر(عج) شهر کیانشهر

در ادامه حمیدرضا سلطانی شهردار کیانشهر گفت: با عنایت ویژه بنیاد علوی تا کنون بیش از ۱۰۰۰ متر مربع موزاییک برای اجرای پیاده‌روسازی همچنین ۱۰۰۰ متر جدول سنگی خریداری شده و کارهای عمرانی با شدت در حال انجام است .

 وی ابراز داشت: اجرای رفوژ بلوار ولیعصر(عج) شهر کیانشهر با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد از دیگر اقدامات است که امیدواریم با عنایت ویژه بنیاد علوی مابقی کار این رفوژ به‌زودی انجام شود.

سلطانی از خریداری دوربین‌های پایش تصویری، ساخت آلاچیق بتنی در پارک شورا، خریداری و نصب پایه چراغ‌های فانتزی خیابانی، خریداری و نصب المان در میدان مرکزی شهر کیانشهر، نصب المان منشور نوری و المان چهره‌های کارتونی و همچنین انعقاد قرارداد جهت زیرسازی و آسفالت با پیمانکار و شروع عملیات آن خبر داد.

شهردار کیانشهر به کارهای در دست اقدام نیز اشاره کرد.

انجام ۱۱۰متر حفر چاه و جداره‌گذاری در روستای ده‌ملک

 محمدرضا امینی‌زاده مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوهبنان نیز بیان داشت: به‌همت بنیاد علوی ۱۱۰متر حفر چاه و جداره‌گذاری روستای ده‌ملک انجام شده و اجرای عملیات برق‌رسانی و نصب الکتروموتور در دستور کار قرار دارد.

 وی ادامه داد: همچنین میزان چهار هزار متر لوله‌گذاری با لوله ۱۶۰ بین مزارع باید انجام شود که این مهم نیاز به مساعدت ویژه بنیاد علوی دارد.

 مدیر جهاد کشاورزی کوهبنان افزود: با افتتاح چاه کشاورزی حدود ۴۰۰ کشاورز از مزایای این طرح برخوردار خواهند شد و برای حفر چاه اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان در سفر رئیس بنیاد مستضعفان و مدیرعامل بنیاد علوی به شهرستان مصوب شده است.

در پایان نیز از کارگاه پارچه‌سازی روشا در دهستان خرمدشت بازدید شد.

پایان پیام/۸۰۰۱۲/ب





روزنه‌های امید بنیاد مستضعفان در دل مردم کوهبنان/ از ایجاد اشتغال و احداث مسکن تا خدمات فرهنگی و اجتماعی در شهرستان

منبع: فــارس
? روزنه‌های امید بنیاد مستضعفان در دل مردم کوهبنان/ از ایجاد اشتغال و احداث مسکن تا خدمات فرهنگی و اجتماعی در شهرستان