روزانه ۳۸۰۰ خودرو در کرمان جریمه می‌شوند

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: ۵۴ هزار خودرو طی ۲ هفته در کرمان جریمه شده‌اند که روزانه ۳ هزار و ۸۰۰ مورد می‌شود. به گزارش نذیر کرمان از کرمان، سردار ناصر فرشید صبح امروز در شورای راهبری وضعیت ترافیکی و سوانح استان اظهار داشت: امام راحل فرمود «مسأله امنیت بسیار ارزشمند است و همه ما […]


فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: ۵۴ هزار خودرو طی ۲ هفته در کرمان جریمه شده‌اند که روزانه ۳ هزار و ۸۰۰ مورد می‌شود.

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، سردار ناصر فرشید صبح امروز در شورای راهبری وضعیت ترافیکی و سوانح استان اظهار داشت: امام راحل فرمود «مسأله امنیت بسیار ارزشمند است و همه ما و همه کشور به آن مکلف هستیم» و امنیت و احساس امنیت در جاده‌ها و معابر شهری باید باشد و تلاش کنیم این کشته‌ها و حوادث به کمترین میزان برسد و این دغدغه از زندگی مردم بیرون برود.

سردار ناصر فرشید ادامه داد: ما به‌عنوان پلیس نه تنها برخورد مقابله‌ای را انجام می‌دهیم، بلکه برخورد ایجابی و رفتارهای فرهنگساز را هم داریم.

وی همچنین ارتقای انضباط اجتماعی را مورد تاکید قرار داد و افزود: ۵۴ هزار خودرو طی ۲ هفته در کرمان جریمه شده‌اند که روزانه ۳ هزار و ۸۰۰ مورد می‌شود و جای تاسف دارد و قابل‌قبول نیست، چرا مردم به حقوق دیگران احترام نمی‌گذارند و قوانین را رعایت نمی‌کنند.

استاندار کرمان هم در سخنانی اظهار داشت: شدت تصادفات بالاتر رفته که بخش عمده‌ای از آن مربوط به سرعت است.

وی با اشاره به اینکه اقداماتی برای تحویل زمین اورژانس انجام می‌شود، ادامه داد: افزایش پایگاه‌های هلال احمر در جنوب استان در دست پیگیری است.

افزایش فوتی‌های تصادفات در ۵ ماهه امسال

رئیس پلیس راهور استان کرمان نیز در این جلسه اظهار داشت: طی ۵ ماهه نخست سال گذشته ۱۰۰ فوتی تصادفات داشتیم و در ۵ ماهه نخست امسال ۱۰۷ فوتی داریم که نشان می‌دهد تصادف فوتی بیشتر شده است.

اسماعیل خوشوقت ادامه داد: بیشترین فوتی‌های تصادفات در کرمان، بم، سیرجان، رودبار، شهربابک، ریگان، جیرفت، منوجان و کهنوج است.

وی اضافه کرد: تصادفات خسارتی در ۵ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصدکاهش داشته است و فوتی‌ها شامل ۱۶ نفر زن و ۹۱ نفر مرد بوده است، همچنین بیشترین فوتی‌ها در ساعت ۱۶ تا ۲۰ اتفاق می‌افتد.

خوشوقت ابراز داشت: فوتی‌های معابر شهری ما ۴۲ درصد عابر و ۴۱ درصد موتورسوار هستند و بیشترین سهم را کرمان با ۴۶ درصد دارد و سیرجان، بم، کهنوج، جیرفت، شهربابک و زرند نیز بیشترین تعداد فوتی‌های معابر شهری را داشته‌اند.

وی عنوان کرد: بیشترین علت تصادفات در معابر شهری عدم توجه به جلو و تاخیر در رویت و عدم رعایت حق‌تقدم است و نبود روشنایی و تاریک بودن معابر یکی از دلایل تصادفات عابران پیاده در کرمان به‌شمار می‌رود.

پایان پیام/۸۰۰۱۹/ب





روزانه ۳۸۰۰ خودرو در کرمان جریمه می‌شوند

منبع: فــارس
? روزانه ۳۸۰۰ خودرو در کرمان جریمه می‌شوند