رقابت در صنعت پایه‌های اقتصاد را محکم می‌کند

امام جمعه رفسنجان گفت: باید در صنعت رقابت ایجاد شود که اگر رقابت نباشد، اقتصاد پابرجا نخواهد بود. به گزارش فت فتو از رفسنجان، حجت‌الاسلام اصغر عسکری امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر رفسنجان با تبریک هفته نیروی انتظامی و گرامیداشت یاد شهدای نیروی انتظامی اظهار کرد: از تلاش‌های این نیرو که ضامن امنیت مردم […]


امام جمعه رفسنجان گفت: باید در صنعت رقابت ایجاد شود که اگر رقابت نباشد، اقتصاد پابرجا نخواهد بود.

به گزارش فت فتو از رفسنجان، حجت‌الاسلام اصغر عسکری امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر رفسنجان با تبریک هفته نیروی انتظامی و گرامیداشت یاد شهدای نیروی انتظامی اظهار کرد: از تلاش‌های این نیرو که ضامن امنیت مردم در شهرها و درون کشور است، قدردانی می‌کنیم.استان کرمان به‌دلیل نزدیک‌بودن با مرز کشورهای افغانستان و پاکستان و اینکه در این منطقه هم مواد مخدر هم قاچاق انسان و ناامنی‌های دیگر وجود دارد، تأمین امنیت آن بسیار دشوار است.

امام جمعه رفسنجان با اشاره به هفته وقف، رفسنجان را دارای بیشترین موقوفه‌های هلال‌احمر در کشور دانست و بیان کرد: در نگهداری از موقوفه‌ها باید دقت کرد که اگر خانه یا مغازه‌ای در اختیار شخصی قرار دارد و اجاره آن پرداخت نشود و از آن به‌خوبی نگهداری نشود، غصبی خواهد بود.

وی ادامه داد: موقوفه‌ها باید طبق نیت واقف اداره شوند و اگر کسی قصد وقف دارد حتما با کارشناسان مشورت کند و بر اساس مقتضیات و ضروریات ملک و اموال خود را وقف کند.

امام جمعه رفسنجان با گرامیداشت روز پست خاطرنشان کرد: سال ۱۳۹۹ نسبت به قبل از کرونا مرسولات پستی دو برابر شده بود. مأموران پستی رفسنجان نیروهای امانتداری هستند و تاکنون هیچ گزارش تخلفی از این عزیزان اعلام نشده است.

وی در رابطه با  آزادکردن مطالبات ایران از کره جنوبی توضیح داد: جمهوری اسلامی ایران در تولید لوازم خانگی نه تنها نیازمند نیست، بلکه صادرکننده هم هست که این برای آمریکا قابل تحمل نبود که پیشنهاد داده کره جنوبی به‌جای پرداخت طلب خود لوازم خانگی به ایران صادر کند تا چرخ اقتصاد ایران بخوابد.

عسکری توضیح داد: حدود یک میلیون نفر نیروی کار در بحث تولید لوازم منزل داخل کشور مشغول به کار هستند و کارخانه‌ها فعال است؛ اگر محصولات وارد شوند این نیروها و کارخانه‌ها آسیب می‌بینند؛ بنابراین مسؤولانی که در این رابطه تصمیم می‌گیرند؛ هم به مسأله اقتصاد مقاومتی، هم نیروهای شاغل و هم سرمایه‌گذاران توجه کنند و مردم کشورمان را هم مدنظر قرار دهند.

وی همچنین متذکر شد: در بحث خودرو اگر رقابت نباشد شرکت‌های داخل کشور نسبت به ارتقاء کیفیت محصولات خود اقدامی نمی‌کنند و هر روز قیمت بالاتر و کیفیت پایین‌ محصولات‌شان را شاهد هستیم.اگر در صنعت، رقابت نباشد اقتصاد پابرجا نخواهد بود.

انتهای پیام/۸۰۰۱۶/ب

 





رقابت در صنعت پایه‌های اقتصاد را محکم می‌کند

منبع:فــارس
? رقابت در صنعت پایه‌های اقتصاد را محکم می‌کند