رقابت حدود ۲ هزار نفر در رقابت‌های قرآنی مرحله شهرستانی کرمان

کرمان – فت فتو – رییس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه کرمان گفت: پنجمین دوره رقابت‌های قرآنی مرحله شهرستانی با شرکت بیش از یکهزار و ۸۰۰ رقابت‌کننده از ۳۰ تیر آغاز و تا پنج مرداد سال جاری در پنج منطقه این استان ادامه خواهد داشت. حجت الاسلام مصطفی بساوند روز شنبه […]

کرمان – فت فتو – رییس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه کرمان گفت: پنجمین دوره رقابت‌های قرآنی مرحله شهرستانی با شرکت بیش از یکهزار و ۸۰۰ رقابت‌کننده از ۳۰ تیر آغاز و تا پنج مرداد سال جاری در پنج منطقه این استان ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام مصطفی بساوند روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار فت فتو با اشاره به اینکه این دوره از رقابت‌های قرآنی در پنج منطقه استان شامل کرمان، رفسنجان، جیرفت، زرند و سیرجان برگزار می‌شود، افزود: سال گذشته تمام رقابت‌کنندگان این استان نزدیک به ۹۰۰ نفر بودند و امسال این ظرفیت به ۲ برابر افزایش یافته است.

رییس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان بیان کرد: شرکت‌کنندگان این دوره از رقابت‌های قرآنی مرحله شهرستانی برای راه یافتن به مرحله استانی در رشته‌های حفظ، قرائت، تحقیق، ترتیل، اذان، تفسیر نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه با هم رقابت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه در پنجمین دوره رقابت‌های قرآنی، مسابقه رشته‌های تفسیر و نهج البلاغه به صورت مجازی و رشته‌های حفظ، تحقیق و ترتیل به صورت حضوری است، خاطرنشان کرد: شرکت کنندگان رشته اذان مستقیم به مرحله استانی راه پیدا می‌کنند.

حجت الاسلام بساوند بیان کرد: در این دوره از رقابت‌های قرآنی تعداد بانوان شرکت‌کننده از آقایان بیشتر بوده به طوری که فقط در شهر کرمان از ۴۰۰ نفر که برای این مسابقات نام‌نویسی کرده اند ۲۵۰ نفر بانوان هستند.

وی ادامه داد: ملاک انتخاب افراد برای رفتن به مرحله استانی پنجمین دوره رقابت‌های قرآنی حد نصاب نمره کسب شده است و افراد تا زمانی که حد نصاب لازم را به دست نیاورند نمی‌توانند به مرحله استانی راه یابند.




رقابت حدود ۲ هزار نفر در رقابت‌های قرآنی مرحله شهرستانی کرمان

منبع: ایرنـا
? رقابت حدود ۲ هزار نفر در رقابت‌های قرآنی مرحله شهرستانی کرمان