رفیق ۴۰ ساله سردار دلها: «حاج‌قاسم» ظلم‌ستیز بدون مرز بود

حجت‌الاسلام اصغر عسکری، یکی از افرادی‌ست که بیشترین دوران رفاقت با سردار دلها را داشته و حالا از ویژگی‌های بارز آن شهید پرافتخار جهان اسلام می‌گوید. نذیر کرمان – کرمان؛ زهرا بمی: شهادت سردار دلها داغ بزرگی بر دلهای همه ما گذاشت.مخصوصا برای کسانی که بیشترین سالهای عمرشان را همراه و رفیق سردار بودند و […]


حجت‌الاسلام اصغر عسکری، یکی از افرادی‌ست که بیشترین دوران رفاقت با سردار دلها را داشته و حالا از ویژگی‌های بارز آن شهید پرافتخار جهان اسلام می‌گوید.

نذیر کرمان – کرمان؛ زهرا بمی: شهادت سردار دلها داغ بزرگی بر دلهای همه ما گذاشت.مخصوصا برای کسانی که بیشترین سالهای عمرشان را همراه و رفیق سردار بودند و در صحنه‌های مختلف از او خاطره دارند.

یکی از کسانی که بیشترین رفاقت را با سردار آسمانی داشته، حجت‌الاسلام اصغر عسکری‌ست که اکنون امام جمعه رفسنجان است و پیش از این در سپاه فعالیت داشته و از همان روزهای ابتدایی که حاج قاسم یک جوان بود و وارد سپاه شد، او را می‌شناسد و لحظه‌لحظه با او خاطره دارد.

حجت‌الاسلام عسکری و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در سفر به کوهبنان

حجت‌الاسلام عسکری نام حاج‌قاسم را که می‌آورد بغض می‌کند و به پهنای صورتش اشک می‌ریزد. مشخص است که ۴ دهه از زندگی‌ات را با کسی بگذرانی که امروز دنیای اسلام برایش بغض می‌کند و کمر دوستدارانش را با شهادتش شکسته، باید هم اینگونه وصف‌الحالی داشته باشی.

 از ویژگی‌های این شهید والامقام و سردار پرافتخار جبهه مقاومت از رفیقش می‌پرسم.

حاج قاسم فریادرس مظلومان بود

«حاج قاسم سردار پرافتخار جبهه مقاومت است که در غرب آسیا در مقابل فتنه‌های مختلف آمریکا و صهیونیسم جهانی ایستاد و توانست فتنه داعش را در شرق آسیا نابود کند.

حاج قاسم در همه صحنه‌ها هم قبل از انقلاب و هم دوران دفاع مقدس که عمدتا فرمانده بود و هم در تأمین امنیت جنوب‌شرق کشور تلاش می‌کرد و بعد به عنوان فرمانده سپاه قدس به تهران رفت و سپس  در همه کشورهایی که داعش حضور پیدا می‌کند اعم از عراق، سوریه و لبنان ایستاد و فتنه داعش را از بین برد.

سردار سلیمانی ویژگی‌های بارز اخلاقی زیادی داشت. هرکس از هرجا دادخواستی داشت و هر مظلومی که کمک می‌خواست به فریادش می‌رسید و دین و مذهب برایش مهم نبود بلکه فریادخواهی مظلومان را پاسخ می‌داد.

سردار در سوریه

سعه‌صدر و دیدگاه بلند در مسائل نظامی و جهانی

سعه‌صدر و دید بلندی در مسائل جهانی و نظامی داشت و برایش مهم نبود از چه کسی دفاع می‌کند، شیعه، سنی، مسیحی و …هرکس هم برای امدادرسانی اعلام آمادگی می‌کرد با آغوش باز پذیرا بود و لشکر فاطمیون، زینبیون، حیدریون، انصارالله و … تشکیل شدند و سردار نمی‌گفت از کجا هستی بلکه همه را به خدمت می‌گرفت».

عسکری در بین صحبت‌هایش به واژه جالبی در خصوص سردار اشاره می‌کند و شاید این ۴ دهه رفاقت باعث شده واژه‌ای که کمتر از لسان کسی در خصوص سردار شنیده باشیم بر زبان آقای عسکری جاری می‌شود.؛ «ظلم‌ستیز بدون مرز»

امام جمعه رفسنجان خاطرنشان می‌کند: حاج قاسم برای مبارزه با ظالم مرز نمی‌شناخت. کار سردار سلیمانی ریشه در کلام نورانی مولا امیرالمومنین(ع) دارد که در ساعات پایانی عمر مبارک‌شان فرمودند« دشمن ستمگر و یاور ستمدیده باشید»، بهترین رویکرد سردار مبارزه با ظلم و ظالم بود».

حاج آقا عسکری، حاج قاسم را از ۲۰ سالگی‌اش می‌شناسد، از زمانی که حاجی جوانی حدودا ۲۰ ساله بوده و برای عضویت در سپاه نامنویسی می‌کند و آقای عسکری، ایشان را تأیید می‌کند و رفاقت ۴۰ ساله هم شروع می‌شود.

« سردار سلیمانی اهل حلال و حرام و انسانی متعهد بود. حلال و حرام خط قرمزش بود. زمانی که در خوزستان سیل آمده بود یک شب به من زنگ زد و حکم شرعی استفاده از کمک‌های مردمی که برای مواکب برای ایام اربعین داده بودند را پرسید. دوباره زنگ زد و گفت باید به مردم غذا بدهیم می‌توانیم از ظروف، گاز و دیگ و وسایلی که در موکب‌ها هست استفاده کنیم…

حاج قاسم هم پول در اختیارش بود هم وسایل اما از نظر شرعی می‌پرسید و التزام خاصی به حلال و حرام الهی داشت».

رفیق چهل‌ساله حاج‌ قاسم بر نشر مکتب سلیمانی تأکید می‌کند و آرزوی سعادتمندی برای تمام کسانی که در این عرصه قدم و قلم برداشته‌اند، دارد.

امیدواریم بتوانیم به این توصیه بحق حجت‌الاسلام عسکری جامه عمل بپوشیم و در این راه موفق باشیم.

پایان پیام/۸۰۰۱۶/ب





رفیق ۴۰ ساله سردار دلها: «حاج‌قاسم» ظلم‌ستیز بدون مرز بود

منبع: فــارس
? رفیق ۴۰ ساله سردار دلها: «حاج‌قاسم» ظلم‌ستیز بدون مرز بود