رفسنجان در ۲ سالی که گذشت؛ از تخصیص انتقال آب خلیج فارس تا ساماندهی جاده‌های پرخطر شهرستان

فرماندار رفسنجان اقدامات انجام شده در دولت آیت‌الله رئیسی در این شهرستان را تشریح کرد. به گزارش نذیر کرمان از رفسنجان، حسین رضایی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز در مصلای بزرگ امام خامنه‌ای این شهر با تشریح برخی اقدامات انجام شده در دولت آیت‌الله رئیسی در رفسنجان اظهار کرد: در منطقه همواره فریاد بی‌آبی […]


فرماندار رفسنجان اقدامات انجام شده در دولت آیت‌الله رئیسی در این شهرستان را تشریح کرد.

به گزارش نذیر کرمان از رفسنجان، حسین رضایی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز در مصلای بزرگ امام خامنه‌ای این شهر با تشریح برخی اقدامات انجام شده در دولت آیت‌الله رئیسی در رفسنجان اظهار کرد: در منطقه همواره فریاد بی‌آبی سرداده می‌شد و تنش آبی در شهرستان وجود داشت که در این دولت انتقال آب خلیج فارس رقم خورد.

وی عنوان داشت: ۱۰ میلیون متر مکعب از آب خلیج فارس برای مصرف شرب رفسنجان تخصیص یافت و در سفر رئیس‌ جمهور به رفسنجان روند اجرایی آن تسریع شد. ۱۶ کیلومتر لوله‌گذاری و حفر کانال انجام شده، ۵ کیلومتر مانده که مسیر کوهستانی‌ست و نیاز به انفجار دارد. لوله‌های مورد نیاز خریداری شده و تا قبل از شروع فصل گرما انتقال آب به نتیجه خواهد رسید.

تفاهم‌نامه پروژه فاضلاب شهری رفسنجان امضا شد

فرماندار رفسنجان از امضای تفاهم‌نامه پروژه فاضلاب شهری به وسعت هفت هزار کیلومتر اشاره داشت و افزود: با اجرای این طرح ۴۵۰ لیتر بر ثانیه آب برای صنعت بازیابی و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: ۱۵ هزار میلیارد تومان هزینه اجرای این طرح است که توسط شرکت ملی صنایع پرداخت می‌شود.

رضایی به تصفیه‌خانه آب شرب نیز اشاره داشت که از دو، سه سال قبل شروع شده و در حال اجراست و ابراز امیدواری کرد تجهیزات تصفیه‌خانه هرچه زودتر برسد و این پروژه تا سال آینده بهره‌برداری شود.

وی یادآور شد: با حمایت مجتمع مس سرچشمه رفسنجان و شرکت ملی صنایع مس ایران با حضور مدیرعامل جدید و پیگیری‌های نماینده و امام جمعه کارها به‌خوبی پیش می‌رود و خدمات ارزشمند مس را نادیده نمی‌گیریم.

رفع تنش آبی رفسنجان به کمک سپاه تا ۱۴۰۴

رضایی از تخصیص اعتبار ۶۷۰ میلیارد تومانی قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) سپاه برای رفع تنش آبی ۱۱۳ روستای شهرستان در دولت آیت‌الله رئیسی خبر داد و گفت: تا سال ۱۴۰۴ تنش آبی روستاهای شهرستان پایان می‌یابد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: ۲۰۰ کیلومتر بازسازی شبکه‌های آب روستایی توسط آبفا در دولت جدید انجام شد و خطوط انتقال حومه شرقی، غربی و نوقات در حال اجرا بوده و از اول امسال تا کنون ۱۴ حلقه چاه پدافندی حفر شده و هفت حلقه چاه در فردوسیه آزادگان و روستاهای تابعه حفر می‌شود و در حومه غربی هم یک حلقه چاه حفر خواهد شد.

فرماندار ویژه رفسنجان بیان کرد: در این دولت رفسنجان صاحب یک اتاق بازرگانی شد که همه صنعتگران، کشاورزان و بازرگانان در این اتاق مسائل و مشکلات خود را بررسی و حل می‌کنند و یک نماینده در اتاق استان نیز داریم.

وی از تشکیل انجمن ذینفعان آب رفسنجان طی سال گذشته خبر داد و گفت: در همه مناطق رای‌گیری انجام شده و از همه بخش‌ها نماینده‌ای از کشاورزان در این انجمن داریم که جلسات خیلی خوبی با سازمان جهاد و آب منطقه‌ای برگزار می‌شود که یکی از مباحث مردمی‌سازی که رئیس جمهور نسبت به آن تأکید دارد، همین است.

فرماندار ویژه رفسنجان همچنین اظهار داشت: از یک سال و نیم گذشته با کمک نماینده و همه مسؤولان ادارات دولتی از ۱۵۰ روستا در شهرستان سرکشی کردیم و مشکلات اولویت‌دار این روستاها را احصا و در کمیته ای که تشکیل دادیم مشکلات را بررسی و تا کنون بخش زیادی از این مشکلات حل شده است.

وی به بحث جاده‌ها پرداخت و ابراز کرد: امسال جاده داوران تا کیلومتر ۱۳ با کمک شهرداری رفسنجان دوبانده خواهد شد و جاده نوق هم تا کمال‌آباد دوبانده‌سازی شده است. کمربندی شرقی نیز طراحی شده و با بهره‌برداری از آن دیگر شاهد خطر عبور و مرور تانکرهای حمل سوخت از داخل شهر نخواهیم بود.

 رضایی اضافه کرد: جاده رفسنجان به شهربابک نیز شروع شده که نزدیک به ۴۰ کیلومتر فاصله تا شهربابک کم می‌شود.

فرماندار رفسنجان تصریح کرد: برای سرمازدگی امسال با حمایت دولت برای اولین‌بار در شهرستان تخصیص سوخت انجام شد و بالغ بر یک میلیون  و۳۰۰ هزار لیتر سوخت به کشاورزان رسید و روزهای ۱۳، ۱۴ و ۱۵ فروردین از خطر سرما عبور کردیم و محصول پسته را توانستیم حفظ کنیم و امسال هم همین برنامه قرار است از اسفندماه شروع شود.

نصب ۱۵ ایستگاه هواشناسی در شهرستان

وی عنوان کرد: ۱۵ ایستگاه هواشناسی در شهرستان رفسنجان راه‌اندازی شده است که در نوقات، کشکوئیه، رفسنجان و کبوترخان نصب شده‌اند.

رضایی به حل مشکل خاموشی چاه‌موتورهای کشاورزی با حضور رئیس جمهور در شهرستان اشاره کرد و از انتقال کوره‌های زغالسوزی در جوار منازل مردم در روستای عیش‌آباد خبر داد.

وی در ادامه یادآور شد: با حمایت نماینده، استاندار و وزارت جهاد در بحث نیاز آبی و استاندارد اجباری پسته اقدامات خوبی انجام شد و رفع تعهد ارزی با پیگیری‌هایی که از شهرستان رفسنجان صورت گرفت، برداشته شد و گره صادرات پسته باز شد.

رضایی بیان داشت: برای تغییر الگوی کشت یک واحد گلخانه بزرگ با استانداردهای روز دنیا در کبوترخان در حال راه‌اندازی است که سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ساماندهی اتباع، جابه‌جایی مهمانشهر به کمک شهرداری و ساماندهی موتورهای سنگین را از دیگر اقداماتی خواند که به‌طور جد در دستور کار است.

رضایی به سیل مرداد سال گذشته اشاره کرد که موجب تخریب ۷۴ خانه شد و عنوان کرد: با کمک دولت، خیرا و شرکت مس ۱۲۰ میلیون بلاعوض و ۲۰۰ میلیون تومان وام ۵۳ واحد به بهره‌برداری رسیدند و مابقی در حال ساخت‌وساز هستند.

راه‌اندازی مرکز هاری در نوق

رضایی خدمات حوزه بهداشت و درمان در شهرستان را خوب عنوان کرد و افزود: راه‌اندازی مرکز هاری در بهرمان با توجه به اینکه بیشترین حیوان‌گزیدگی را در این منطقه داریم؛ اقدام بزرگی است که در کاهش مصرف سوخت، استهلاک و رفت‌وآمد در این جاده پرخطر تأثیرگذار است.

وی متذکر شد: رفسنجان در حوزه تولید مرغ خودکفاست و در این شهرستان سالانه ۱۳ هزار و ۵۰۰ تن تخم‌مرغ و ماهانه ۷۰۰ هزار قطعه مرغ تولید می‌شود که به لطف نظام صورت گرفته و دولت از تولیدکنندگان حمایت می‌کند.

پایان پیام/۸۰۰۱۶/ب





رفسنجان در ۲ سالی که گذشت؛ از تخصیص انتقال آب خلیج فارس تا ساماندهی جاده‌های پرخطر شهرستان

منبع: فــارس
? رفسنجان در ۲ سالی که گذشت؛ از تخصیص انتقال آب خلیج فارس تا ساماندهی جاده‌های پرخطر شهرستان