رزمندگان شهربابک تابلوی برجسته اخلاص و شهامت هستند

امام جمعه کرمان گفت: تابلوی برجسته کارآمدی، اخلاص، شجاعت و شهامت شهربابکی ها، مجاهدان و رزمندگان این شهرستان در هشت سال دفاع مقدس هستند. فت فتو کرمان – حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان کرمان و امام جمعه کرمان در جلسه شورای اداری شهربابک، گفت: گستره تاریخی شهربابک دارای قدمت […]

امام جمعه کرمان گفت: تابلوی برجسته کارآمدی، اخلاص، شجاعت و شهامت شهربابکی ها، مجاهدان و رزمندگان این شهرستان در هشت سال دفاع مقدس هستند.

فت فتو کرمان – حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان کرمان و امام جمعه کرمان در جلسه شورای اداری شهربابک، گفت: گستره تاریخی شهربابک دارای قدمت تاریخی ست و هرچه به قبل نگاه کنیم با حضور فعال و موثر شهربابک در تاریخ مواجه می‌شویم که این امتیاز بزرگی است که نشان می‌دهد اجداد این شهر انسان‌هایی فعال، کوشا و تاریخ ساز بودند.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان کرمان و امام جمعه کرمان به جایگاه اقتصادی شهربابک اشاره کرد و می‌گوید: وجود معادن مس و فیروزه و ده‌ها معادنی که هنوز کشف نشده اند، کشاورزی، دامداری تجارت و فعالیت در زمینه‌های دیگر منشا اقتصاد و معیشت مردم است.

او با اشاره به ویژگی نیروی انسانی در شهربابک گفت: در دنیا برای توسعه، باید اصولی وجود داشته باشد که سه محور جدی آن طرح و نقشه، ابزار و وسایل و در رأس آن نیروی انسانی کاردان، لایق و فهیم است.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی می‌گوید: از لحاظ کارآمدی، اخلاص، شجاعت و شهامت تابلوی برجسته، مجاهدان و رزمندگان شهربابک در هشت سال دفاع مقدس در لشکر ثارالله کرمان که از لشکر‌های خط شکن و موثر دوران دفاع مقدس به فرماندهی حاج قاسم سلیمانی بچه‌های شهربابک و گردان آنان است.

او گفت: شهربابک فرماندهان با شهامتی دارد در آن دوران برخی از آنان شربت شهادت نوشیدند و بخشی از آنان در حال خدمت به کشور هستند و یکی از این نیرو‌های مخلص و پرتلاش سردار معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان است.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی می‌گوید: شهربابک با این توان و ظرفیت معدن مغزهاست و انسانی‌هایی تیزهوش دارد.

نماینده، ولی فقیه در استان کرمان گفت: همانطور که بین تمام اعضای بدن ما همدردی حاکم است باید در جامعه نیز چنین باشد و برای تحقق آن باید فاصله طبقاتی کم شود.

او با اشاره به اصل مهم همکاری گفت: همکاری یعنی هر کدام از ما در کنار هم قرار بگیریم تا کار به بهترین شکل ممکن انجام شود و این امر نه در شعار بلکه در صحنه عمل خود را می‌تواند به خوبی نشان دهد.

نماینده، ولی فقیه در استان کرمان با بیان اینکه اصل هماهنگی به اصول همدردی و همکاری جهت می‌دهد، می‌گوید: همه کار‌ها باید با هماهنگی پیش برود که موجب توسعه هر شهر شود.

او گفت: شهربابک که در حوزه‌های مختلف خوش درخشیده و حرف برای گفتن دارد و چهره‌های ارزشمندی تحویل جامعه داده است و اگر قصد حفظ آن دارد طبق سه اصل همدردی، همکاری و هماهنگی که موجب اتحاد می‌شود پیش برود.

حجت الاسلام علی اصغر انصاری امام جمعه شهربابک نیز در ادامه گفت: مردم شهربابک سابقه روشنی در زمینه فعالیت در مکتب اهل بیت دارد.

او می‌گوید: شهربابک در دوران دفاع مقدس سه هزار رزمنده داشته و بیش از ۴۵۰ شهید تقدیم دفاع مقدس کرده است.

حجت الاسلام انصاری گفت: شهربابک از سرمایه انسانی بسیار شریفی که اهل علم و جهاد هستند برخوردار است.

قاسم شمسی فرماندار شهربابک هم در ادامه این جلسه گفت: شهربابک با جمعیت بیش از ۱۰۳ هزار نفر یکی از شهر‌های صنعتی استان کرمان است که در شاهراه تهران بندرعباس واقع است و موقعیتی استراتژیک دارد که سه استان فارس یزد و کرمان را به هم متصل می‌کند.

او می‌گوید: شهربابک از دیرباز شهری مبتنی بر کشاورزی و دامداری بوده، اما در دهه گذشته به سمت صنعتی شدن پیش رفته است.

شمسی گفت: در شهربابک بیش از ۱۲۰ معدن با ۳۹ نوع ماده معدنی در شهربابک کشف شده است و برخی از آنان فعال هستند و سرآمد آنان هم معدن مسی است که در شهربابک توسط شرکت ملی صنایع مس ایران مدیریت می‌شود.

فرماندار شهربابک با اشاره به ثبت ملی شهربابک به عنوان شهر فیروزه می‌گوید: با توجه به ظرفیت و توانمندی شهربابک در حوزه فیروزه، پس از یک سال تلاش و ارائه مستندات شهرستان به عنوان شهر ملی فیروزه ثبت شد.

او با بیان اینکه در کل کشور ۱۰ درصد از مس کل کشور در اختیار شهربابک است، گفت: یک سوم جمعیت شهرستان در بخش صنعت مشغول به کار هستند.

شمسی گفت: با افتتاح طرح‌های اقتصادی در سه چهار سال آینده مشکل بیکاری ما در بخش آقایان رفع شود.

فرماندار شهربابک می‌گوید: توسعه فرهنگی و اجتماعی ما با توسعه اقتصادی همگام نبوده است که این امر می‌تواند موجب آسیب‌های اجتماعی شود و می‌طلبد در این حوزه فعالیت و برنامه ریزی شود که به همین منظور از اهداف ما در سال ۱۴۰۱ توسعه اجتماعی و فرهنگی شهرستان است.

او گفت: شهربابک بیش از ۴۵۰ شهید تقدیم دفاع مقدس کرده است و سه هزار نفر ایثارگر و رزمنده دفاع مقدس دارد.

به گفته شمسی خوشبختانه در شهربابک هم افزایی بسیار خوبی بین دستگاه‌ها برقرار است که موجب توسعه خوب شهرستان شده است.

او می‌گوید: شهربابک جزو سه شهر اول استان کرمان در زمینه علمی است و سالانه تعداد زیادی از محصلان شهرستان در رشته‌های مطرح دانشگاهی مشغول به تحصیل می‌شوند.

به گفته شمسی خوشبختانه در شهربابک هم افزایی بسیار خوبی بین دستگاه ها برقرار است که موجب توسعه خوب شهرستان شده است.

او می گوید: شهربابک جزو سه شهر اول استان کرمان در زمینه علمی است و سالانه تعداد زیادی از محصلان شهرستان در رشته های مطرح دانشگاهی مشغول به تحصیل می شوند.

انتهای پیام/س




رزمندگان شهربابک تابلوی برجسته اخلاص و شهامت هستند

منبع: باشــگاه خبرنگاران
? رزمندگان شهربابک تابلوی برجسته اخلاص و شهامت هستند