رزمایش کمک مؤمنانه در محرم| توزیع ۹ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان کرمانی

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: امروز ۹ هزار بسته معیشتی در قالب طرح شهید سلیمانی بین خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا که در قرنطینه به‌سر می‌برند، توزیع می‌شود. به گزارش فت فتو از کرمان، سردار حسین معروفی امروز در حاشیه رزمایش مومنانه تاسوعا سپاه ثارالله استان اظهار کرد: با توجه به درگیری با پیک پنجم […]


فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: امروز ۹ هزار بسته معیشتی در قالب طرح شهید سلیمانی بین خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا که در قرنطینه به‌سر می‌برند، توزیع می‌شود.

به گزارش فت فتو از کرمان، سردار حسین معروفی امروز در حاشیه رزمایش مومنانه تاسوعا سپاه ثارالله استان اظهار کرد: با توجه به درگیری با پیک پنجم ویروس کرونا به‌شدت نگران سلامتی مردم هستیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان عنوان کرد: بزرگترین کمک مومنانه و اولویت مجموعه سپاه و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) مراقبت از جان و سلامت مردم است و سلامتی بر هرچیز دیگری اولی‌ست.

وی تصریح کرد: در تمام گلوگاه‌های استان‌ کرمان بسیج در کنار نیروی انتظامی حضور دارد و حدود ۹ مرکز واکسیناسیون مستقل سپاه در استان فعال است و در سایر مراکز واکسیناسیون استان که ۹۰ مرکز است، بسیج همکاری دارد.

معروفی به سایر فعالیت‌های بسیج و سپاه در حوزه مقابله با ویروس کرونا پرداخت و افزود: در حوزه آموزش و  اطلاع‌رسانی و طرح شهید سلیمانی در بحث مراقبتی، حمایتی و شناسایی با جد پای کار هستیم. کادر درمان دچار مشکل شده که تا روز گذشته ۹۸۰ نیروی بسیج در کنار کادر درمان گذاشتیم و مجدد فراخوان دادیم؛ از بسیجیان، پیشکسوتان و دانشجویان که آموزش ببینند و کمک کادر بهداشت و درمان باشند تا از جان مردم مراقبت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: همان‌طور که حاج‌قاسم عزیز ما گفت «ما ملت امام حسینیم و ملت عاشوراییم»، یعنی ملجأ و تکیه‌گاه همدیگر شدن و مراقبت از جسم و سلامتی و آبروی یکدیگر داشته باشیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در بحث کمک‌های مومنانه اظهار کرد: تا امروز ۵۶۲ هزار بسته معیشتی در سطح استان توزیع کردیم که بار اول ۳۲ هزار و ۲۰۰ خانوار و بار دوم ۶۲ هزار خانوار شناسایی شد.

وی ادامه داد: اما کمک‌های مومنانه امروز کاملا متفاوت است؛ امروز ۹ هزار بسته ویژه طرح شهید سلمیانی در بحث قطع زنجیره ویروس کروناست که بین خانوارهایی که در خانه قرنطینه هستند، توزیع خواهد شد.

معروفی ابراز کرد: می‌خواهیم نقطه قرمز را به سبز تبدیل کنیم و در این سه هفته تمام کمک‌های مومنانه در قالب قرارگاه امام حسن (ع) در طرح شهید سلیمانی خواهد بود که طی هفته آینده و هفته بعد از آن با محوریت سازمان تبلیغات اسلامی و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و سپاه و بسیج طرح اجرا خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه نزدیک به سه میلیارد تومان ارزش این بسته‌هاست، اضافه کرد: امروز گوشت گرم، برنج، روغن، ماکارونی و  رب گوجه فرنگی توزیع می شود که یک‌هزار و ۴۰۰ بسته از این ۹ هزار بسته متعلق به حسینیه ثارالله استان است که حسینیه ثارالله تبدیل به یک مرکز مومنانه شده که پایه‌گذار آن شهید سلیمانی است.

این فرمانده سپاه یادآور شد: سال گذشته در حسینیه عاشقان ثارالله که هرسال نذر پخت غذا داشتند و امسال، با توجه به کرونا تصمیم گرفته شد غذا طبخ نشود و تبدیل به ۱۴۰۰ بسته شامل برنج و گوشت گرم شوند که افراد شناسایی شدند و ۷۰۰ بسته امشب و ۷۰۰ بسته فردا ظهر عاشورا توزیع می‌شود.

وی با ذکر این مطلب که تمامی این برنج و گوشت‌ها نذر شخصی و خیران و رزمندگان بوده که این طرح می‌تواند الگو باشد، گفت: اصرار داریم هیئت‌ها در روز تاسوعا و عاشورا بخشی از نذورات خود را طبخ کنند و بخشی را در قالب بسته های معیشتی به نیازمندان برسانند.

معروفی متذکر شد: این سه هفته را خیلی جدی بگیریم، هرکس هر اندازه می‌تواند در قالب طرح شهید سلیمانی اهدا کند و ما نیز آن‌چه نذری داده می‌شود، طبق همان عمل می‌کنیم.

انتهای پیام/۸۰۰۱۶/ب





رزمایش کمک مؤمنانه در محرم| توزیع ۹ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان کرمانی

منبع:فــارس
? رزمایش کمک مؤمنانه در محرم| توزیع ۹ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان کرمانی