راه اندازی هیات های عزاداری خودرویی موجب پیشگیری از شیوع کرونا می شود

کرمان – فت فتو – مسئول موکب شهدای صنعت مس سرچشمه با اشاره به اجرای متفاوت عزاداری ها در راستای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا گفت: راه اندازی هیات های عزاداری خودرویی موجب پیشگیری از شیوع کرونا می شود. محمدرضا توحیدی روز شنبه در گفت و گو با فت فتو با اینکه بحران کرونا بیش از […]

کرمان – فت فتو – مسئول موکب شهدای صنعت مس سرچشمه با اشاره به اجرای متفاوت عزاداری ها در راستای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا گفت: راه اندازی هیات های عزاداری خودرویی موجب پیشگیری از شیوع کرونا می شود.

محمدرضا توحیدی روز شنبه در گفت و گو با فت فتو با اینکه بحران کرونا بیش از یک سال است که گریبانگیر بشریت شده است افزود: به منظور رعایت شیوه نامه های بهداشتی و پیشگیری از شیوع کرونا در جامعه عزاداری های امسال رفسنجان متفاوت از سال قبل اجرا می شود.

وی اظهار داشت: می توان با شیوه های متفاوت و با رعایت پروتکل های بهداشتی عزاداری سالار شهیدان را به گونه ای  برگزار کرد که سلامتی افراد تهدید نشود.

توحیدی ادامه داد: در این راستا موکب شهدای صنعت مجتمع مس سرچشمه رفسنجان امسال و از ابتدای آغاز ماه محرم برنامه هایی را در دست اجرا دارد که برای برگزاری این برنامه ها هم مجوزهای لازم را از ستاد مقابله با کرونای شهرستان، شهرداری، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی دریافت کرده و میزبان برنامه های ماه محرم است.

وی با اشاره به اینکه از اوّل ماه محرم هیات و گروه موزیک در خیابان شهدای رفسنجان برنامه عزاداری دارد و زیارت عاشورا قرائت می شود گفت: این برنامه ها در فضای باز و با فاصله بیش از ۱.۵ متر بین افراد برگزار می شود تا سلامتی مردم به خطر نیفتد.

توحیدی خاطرنشان کرد: عصر دوم ماه محرم، رژه خودرویی با حضور ۱۰۰ خودرو در کارخانه مجتمع مس سرچشمه و در عصر سوم نیز در خیابان شهدا با حضور ۲۰۰ خودرو را برگزار شد.

راه اندازی هیات های عزاداری خودرویی موجب پیشگیری از شیوع کرونا می شود

وی بیان کرد: هر شب یکی از هیات های عزاداری در خیابان شهدای رفسنجان برنامه اجرا می کند.

 وی از نصب پوستر و پرچم بر روی خودروها به عنوان دیگر اقدامات فرهنگی انجام شده در ماه محرم یاد کرد.

توحیدی گفت: همچنین در روز های تاسوعا و عاشورا نیز هیات های عزاداری در خیابان ها برنامه اجرا می کنند البته در اجرای برنامه های عزاداری امام حسین(ع) تجمع مردم را ممنوع کردیم و سرنشینان هر خودرو در داخل خودرو به تماشای برنامه ها و اقامه عزاداری می پردازند و از ماشین پیاده نمی شوند.

وی افزود: این برنامه ها تا یک هفته بعد از تاسوعا  عاشورا ادامه دارد.

رفسنجان در ۱۰۰ کیلومتری شمال کرمان قرار دارد.



منبع:ایرنـا
? راه اندازی هیات های عزاداری خودرویی موجب پیشگیری از شیوع کرونا می شود