راه‌اندازی مرکز مدرن دیابت کرمان بررسی شد

راه اندازی مرکز مدرن دیابت کرمان در نشستی با حضور رئیس و جمعی از اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی کرمان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان، جمعی از خیران، پزشکان و مدیران بهداشت و سلامت استان بررسی شد. به گزارش فت فتو؛ رئیس اتاق بازرگانی کرمان در این نشست گفت: بر اساس آمار ارائه شده در […]

راه اندازی مرکز مدرن دیابت کرمان در نشستی با حضور رئیس و جمعی از اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی کرمان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان، جمعی از خیران، پزشکان و مدیران بهداشت و سلامت استان بررسی شد.

به گزارش فت فتو؛ رئیس اتاق بازرگانی کرمان در این نشست گفت: بر اساس آمار ارائه شده در مورد وضعیت دیابت در کرمان و اینکه عده زیادی از بیماری دیابت خود اطلاع ندارند و عده‌ای دیگر به آن اهمیت نمی‌دهند، ضرورت راه اندازی مرکز دیابت مدرن در استان احساس می‌شود. سیدمهدی طبیب زاده افزود: اتاق کرمان با درک درست از مسئولیت های اجتماعی خود در حوزه های مختلف از جمله احداث ۱۲۰ مدرسه، راه اندازی مرکز نابینایان، کمک به بخش بهداشت و درمان استان در دوران شیوع کرونا و… فعالیت داشته که امیدواریم مرکز دیابت نیز با محوریت اتاق با همراهی ویژه خیرین سلامت و کمک دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری، استانداری و سایر دستگاه‌های مربوطه به بهترین شکل راه اندازی شود.

وی با اشاره به اینکه تعداد زیادی سازمان مردم نهاد در حوزه سلامت استان فعال هستند، ادامه داد: پیشنهاد می‌شود اتحادیه‌ای برای ساماندهی این سازمان های مردم نهاد تشکیل، سیاست های خیرانه مشخص و با قرار دادن اولویت های استان، منابع به این سمت سوق داده شود.

در ادامه این نشست رئیس کمیسیون مسئولیت های اجتماعی اتاق کرمان گفت: ۶۲ درصد بیماران مبتلا به دیابت یا از بیماری خود اطلاع ندارند یا به آن اهمیت نمی دهند که همین موضوع مهم تصمیم ما برای راه اندازی مرکز دیابت شد. حسین نجف آبادی پور اظهار کرد: راه اندازی این مرکز نیازمند دستگاه ها و حضور پزشکان متخصص به ویژه چشم پزشک و متخصص کلیه و ارتوپد است که باید اقدام جدی و اساسی در این زمینه انجام شود. وی با بیان اینکه مجمع خیرین سلامت سیرجان در راه اندازی مرکز دیابت پیشگام شده است، گفت: امیدواریم دولت حمایت های  لازم در زمینه های مختلف از این طرح داشته باشد.

در ادامه عضو هیات رئیسه اتاق کرمان، گفت: با توجه به وجود تجربه همکاری بسیار خوب اتاق با بخش سلامت استان، به نظر می رسد بتوان کار گروهی خوب با نتیجه مناسب را در راه اندازی مرکز دیابت انجام داد. عباس جبالبارزی تصریح کرد: پیشنهاد می شود مکان در نظر گرفته شده برای این مرکز و طراحی احداث آن به صورت جامع دیده شود و در ادامه سیاستگذاری ها انجام و تقسیم کار صورت گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این نشست ضمن قدردانی از خیرین حوزه سلامت استان گفت: مرکز دیابت در مرکز استان بسیار کامل و جامع و برای ارائه همه خدمات مورد نیاز بیماران دیابتی راه اندازی شود که نمونه طرح مدنظر در استان های مجاور وجود ندارد. حمیدرضا رشیدی نژاد، اظهار کرد: تهیه زمین مورد نیاز، تامین نیروی انسانی، پیگیری ارائه تسهیلات و دریافت مجوزها برای راه اندازی مرکز دیابت توسط دانشگاه علوم پزشکی انجام می شود تا خیرین بتوانند با خیال آسوده تری به احداث این مرکز بپردازند.

وی افزود: این مرکز باید بتواند همه خدمات از جمله آموزشی، پیشگیری، تشخیصی، درمانی، غربالگری، مشاوره و همه حمایت های لازم را ارائه دهد. رشیدی نژاد اظهار کرد: از فعالیت های اتاق کرمان و خیرین حوزه سلامت شناخت کامل داریم و می دانیم کار با جدیت و کامل پیش خواهد رفت.

همچنین مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران دیابتی استان کرمان گفت: در سال ۲۰۲۱ آمار فوت شدگان در اثر دیابت در کل دنیا بسیار بیشتر از کرونا بوده و پیش بینی می شود تا سال ۲۰۳۰ آمار مبتلایان به دیابت در خاورمیانه و شمال آفریقا به ۹۵ میلیون نفر می رسد. علی اصغر عباسی افزود: از ۸۰۰ هزار نفر جمعیت کرمان حدود ۱۰۰ هزار بیمار دیابتی داریم که برای حدود ۲۰ هزار نفر پرونده در مراکز ایجاد شده است.

گفتنی است در این نشست مقرر شد کارگروه سیاستگذاری برای راه اندازی مرکز دیابت کرمان متشکل از شهرداری، استانداری، دانشگاه علوم پزشکی، اتاق بازرگانی و مجمع خیرین سلامت تشکیل شود.

انتهای پیام




راه‌اندازی مرکز مدرن دیابت کرمان بررسی شد

منبع: بــرنا
?
راه‌اندازی مرکز مدرن دیابت کرمان بررسی شد