راه‌های مواصلاتی کرمان باز هستند/ احتمال انسداد محورهای کوهستانی استان در شامگاه امروز

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان گفت: تمام راه‌های مواصلاتی استان کرمان در حال حاضر باز هستند، اما طی ساعات آینده به‌ویژه شب هنگام برحسب میزان بارش‌های جوی و برودت هوا احتمال یخ‌زدگی بیش از حد معمول سطح محورها به‌ویژه در محورهای کوهستانی وجود دارد و ممکن است برخی […]


معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان گفت: تمام راه‌های مواصلاتی استان کرمان در حال حاضر باز هستند، اما طی ساعات آینده به‌ویژه شب هنگام برحسب میزان بارش‌های جوی و برودت هوا احتمال یخ‌زدگی بیش از حد معمول سطح محورها به‌ویژه در محورهای کوهستانی وجود دارد و ممکن است برخی محورها با انسداد مواجه شوند.

 به گزارش فت فتو از کرمان، سیدحمزه روح الامینی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۳۶۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین برای عملیات راهداری زمستانی در استان کرمان تجهیز شده‌اند.

وی بیان کرد‌: ۴۰۰ نفر عوامل راهداری زمستانی شامل نیروی انسانی ثابت، فصلی و پشتیبان در ۲۵  راهدارخانه ثابت و ۱۵ راهدارخانه سیار برای خدمت‌رسانی به کاربران جاده‌ای استات کرمان سامان‌دهی شده‌اند.

روح‌الامینی ابراز داشت: راه‌های تحت پوشش برف‌‌‌روبی استان بیش از ۲۵ گردنه را شامل می‌شود و تاکنون ۸ هزار تن شن و نمک برای یخ‌زدایی استفاده شده است.

 وی همچنین عملیات راهداری زمستانی استان کرمان را شامل نمک‌پاشی و یخ‌زدایی جاده‌های برفگیر، تیغ‌زنی و بازگشایی محورها، اسکان مسافران و رانندگان گرفتار در برف و یخ، امداد و نجات خودروهای درگیر در کولاک و برف، تجهیز ماشین‌آلات زمستانی و راهدارخانه‌های بین‌راهی ذکر کرد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان خاطرنشان کرد: تمام راه‌های مواصلاتی استان در حال حاضر باز هستند و تردد در جاده‌ها به سهولت انجام می‌شود اما طی ساعات آینده به‌ویژه شب‌هنگام  برحسب میزان بارش‌های جوی و برودت هوا احتمال یخ‌زدگی بیش از حد معمول سطح محورها به‌ویژه در محورهای کوهستانی وجود دارد و ممکن است برخی محورها با انسداد مواجه شوند. 

روح‌الامینی به پاسخگویی ۲۴ ساعته به هموطنان از طریق تلفن گویای ۱۴۱ در خصوص وضعیت راه‌ها و شرایط آب و هوایی اشاره کرد و از هموطنان خواست تا حد امکان از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند و در صورت لزوم به سفر، علاوه بر زنجیرچرخ و لباس گرم و سایر مایحتاج ضروری، قبل از حرکت از طریق سامانه تلفنی و اپلیکیشن ۱۴۱ از وضعیت آب و هوایی مسیر مورد نظر خود اطلاع کسب کند.

  پایان پیام/۸۰۰۱۹/ب





راه‌های مواصلاتی کرمان باز هستند/ احتمال انسداد محورهای کوهستانی استان در شامگاه امروز

منبع: فــارس
? راه‌های مواصلاتی کرمان باز هستند/ احتمال انسداد محورهای کوهستانی استان در شامگاه امروز