راه‌اندازی پنج‌شنبه بازار صنایع دستی در جیرفت

نماینده میراث فرهنگی استان در جنوب کرمان از راه‌اندازی پنج‌شنبه بازار صنایع دستی در پارک ولیعصر(عج) این شهر خبر داد. به گزارش نذیر کرمان از جیرفت، صنایع دستی میراث ماندگار گذشتگان است که تاریخ را پیموده و به امروز رسیده است. تنوع، جذابیت و زیبایی صنایع دستی می‌تواند به‌عنوان یکی از دستاوردهای مهم هنرمندان، نقش […]


نماینده میراث فرهنگی استان در جنوب کرمان از راه‌اندازی پنج‌شنبه بازار صنایع دستی در پارک ولیعصر(عج) این شهر خبر داد.

به گزارش نذیر کرمان از جیرفت، صنایع دستی میراث ماندگار گذشتگان است که تاریخ را پیموده و به امروز رسیده است. تنوع، جذابیت و زیبایی صنایع دستی می‌تواند به‌عنوان یکی از دستاوردهای مهم هنرمندان، نقش مهمی در معرفی فرهنگ و هویت مردمان هر منطقه داشته باشد و ایجاد بازارچه صنایع دستی می‌تواند دغدغه فعالان این عرصه را جامه عمل بپوشاند.

 خوشبختانه با تصویب راه‌اندازی پنج‌شنبه بازار صنایع دستی خلاء نبود مکانی برای عرضه صنایع دستی هنرمندان جیرفت برطرف شد که امید می‌رود این تصمیم مقدمه‌ای برای ایجاد بازارچه دائمی صنایع دستی در جیرفت باشد.

 کمال‌الدین ضیاء کمالی نماینده مدیرکل میراث فرهنگی استان در جنوب کرمان در گفت‌وگو با نذیر کرمان در جیرفت با اشاره به راه‌اندازی پنج‌شنبه بازار صنایع دستی در جیرفت اظهار داشت: از آنجا که جیرفت از ظرفیت‌های زیادی در زمینه تولید محصولات صنایع دستی برخوردار است، براین اساس ایجاد ساز و کارهای مناسب برای حمایت از تولیدکنندگان این بخش اتخاذ شده است.

 وی ضمن تاکید بر حمایت و کمک به معیشت و توانمندسازی خانواده‌های هنرمندان تصریح کرد: هدف از برگزاری این بازارچه‌ها، حمایت از تولیدات و دستاوردهای خانگی و محلی است، که بانوان در راس آنها قرار دارند.

 ضیاء کمالی گفت: پنج‌شنبه بازار صنایع دستی جیرفت در راستای حمایت از هنرمندان و تولیدکنندگان این هنر اصیل از هفته جاری آغاز به‌کار خواهد کرد.

 وی از اعضای شورای اشتغال شهرستان جیرفت که با تصویب ایجاد پنج‌شنبه بازار صنایع دستی این فرصت را برای تولیدکنندگان این هنر اصیل فراهم کرد تا به عرضه محصولات خود بپردازند، قدردانی کرد.

به گزارش نذیر کرمان، پنج‌شنبه بازار صنایع دستی جیرفت هر هفته از ساعت ۱۷ تا ۲۲ شب در محل پارک‌ ولیعصر جیرفت برگزار می‌شود.

پایان پیام/۳۷۶۳/ب





راه‌اندازی پنج‌شنبه بازار صنایع دستی در جیرفت

منبع: فــارس
? راه‌اندازی پنج‌شنبه بازار صنایع دستی در جیرفت