رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: استقراض دولت و بانک‌های خصوصی از بانک مرکزی دلایل اصلی تورم در کشور است

گروه استان‌ها ــ رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دو دلیل اصلی تورم در کشور، استقراض دولت از بانک مرکزی و استقراض بانک‌های خصوصی از بانک مرکزی است. – اخبار استانها – به گزارش فت فتو از کرمان، محمدرضا پورابراهیمی صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های استان کرمان ویژه بانک‌های خصوصی استان که به ریاست […]

گروه استان‌ها ــ رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دو دلیل اصلی تورم در کشور، استقراض دولت از بانک مرکزی و استقراض بانک‌های خصوصی از بانک مرکزی است.

– اخبار استانها –

به گزارش فت فتو از کرمان، محمدرضا پورابراهیمی صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های استان کرمان ویژه بانک‌های خصوصی استان که به ریاست زینی‌وند استاندار کرمان برگزار شد اظهار داشت: مجموع منابع بانکی که در استان کرمان است باید احصا شده و میزان مصارف نیز مشخص شود.

وی با بیان اینکه خیلی از طرح‌های بزرگ اقتصادی استان خارج از استان تامین منابع می‌شود گفت: ضرورت سرمایه‌گذاری در استان باید در پرداخت تسهیلات بانکی در نظر گرفته شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با اشاره به اینکه بالای ۶۰ هزار میلیارد تومان طرح سرمایه‌گذاری در استان داریم افزود: مجوز احداث کارخانه پلاسما در استان تمدید شده که باید تامین مالی شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت بانک‌های استان برای پرداخت تسهیلات کلان دیده نشده است ادامه داد: رقابت‌های ناصحیح در افزایش نرخ موثر سپردگی، بزرگ‌ترین چالش بانک‌های کشور است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: اصلاح ساختار بودجه ۱۴۰۱ در دستور کار مجلس و دولت است
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده ۳۳ درصد درآمد شهرداری‌ها را افزایش می‌دهد
افشاگری رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از فساد گسترده در تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی/ دولت “روحانی” به تذکرات توجهی نکرد

پورابراهیمی با اشاره به اینکه گزارشات متعددی داریم که بانک‌ها برای اصلاح ناترازی خود رقابت‌های ناصحیح دارند بیان کرد: این فرآیند غلط ناترازی نظام بانکی کشور را ایجاد کرده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه دو دلیل اصلی تورم در کشور، استقراض دولت از بانک مرکزی و استقراض بانک‌های خصوصی از بانک مرکزی است گفت: اولویت سپرده‌گذاری مردم کرمان در بانک‌های خصوصی با خود مردم کرمان است و این پول باید در داخل استان هزینه و سرمایه‌گذاری شود.

انتهای پیام/۵۱۱/س




رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: استقراض دولت و بانک‌های خصوصی از بانک مرکزی دلایل اصلی تورم در کشور است

منبع:تسنــیم
? رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: استقراض دولت و بانک‌های خصوصی از بانک مرکزی دلایل اصلی تورم در کشور است