رئیس کل دادگستری کرمان: با صدور احکام به‌موقع برای دستگیرشدگان از پلیس حمایت می‌کنیم

رئیس کل دادگستری استان کرمان خطاب به نیروهای انتظامی گفت: برای افرادی که دستگیر می‌کنید و تحویل دستگاه قضایی می‌دهید در چارچوب قوانینی که وجود دارد احکام لازم، به‌موقع و خوب را صادر می‌کنیم تا پشتیبانی مناسب از اقدامات نیروی انتظامی در صحنه صورت گیرد. به گزارش فت فتو از کرمان، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی ظهر […]


رئیس کل دادگستری استان کرمان خطاب به نیروهای انتظامی گفت: برای افرادی که دستگیر می‌کنید و تحویل دستگاه قضایی می‌دهید در چارچوب قوانینی که وجود دارد احکام لازم، به‌موقع و خوب را صادر می‌کنیم تا پشتیبانی مناسب از اقدامات نیروی انتظامی در صحنه صورت گیرد.

به گزارش فت فتو از کرمان، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی ظهر امروز در نشست تعاملی شورای قضایی با فرماندهی انتظامی و پلیس‌های تخصصی با تبریک ولادت پیامبر اعظم(ص) و امام جعفر صادق(ع)، هفته وحدت و هفته نیروی انتظامی اظهار داشت: هفته فراجا فرصت مناسبی‌ست تا از خدمات نیروهای فراجا تقدیر و تشکر کنیم.

وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی خدمات فراوان، متنوع  و متکثری را به ملت رشید، فهیم و همیشه در صحنه ایران اسلامی ارائه می‌کند، ادامه داد: امنیت مردم مسأله مهمی است و امروز نیروهای مسلح ما در کنار دستگاه قضایی به این مسأله به‌خوبی واقف هستند و تمام توان خودشان را برای ایجاد نظم و امنیت در جامعه انجام می‌دهند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ابراز داشت: پلیس و نیروی انتظامی در شهرها و روستاها، جاده‌ها و مسیر تردد مردم و در جاهایی حضور دارد که نیاز به حضور مقتدرانه پلیس است و نظم و امنیت مردم را تامین می‌کند و از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند.

حمیدی تصریح کرد: نیروی انتظامی تا پای جان برای تامین امنیت مردم تلاش می‌کند هرچند ممکن است به زحمت بیفتند و مورد تعرض اشرار و افرادی قرار گیرند که می‌خواهند، اغتشاش و بی‌نظمی به‌وجود بیاورند.

وی افزود: پلیس در کنار مردمی بودن تلاش می‌کند، رفتار مهربانانه داشته باشند و در عین حال با تلاشی که انجام می‌دهند با ایثارگری و فداکاری خود نظم و امنیت را تامین کرده‌اند و تامین می‌کنند.

مقام ارشد دستگاه قضایی در استان کرمان همچنین حراست و حفاظت از مرزهای جمهوری اسلامی ایران را از دیگر وظایف نیروی انتظامی برشمرد و اضافه کرد: نیروی انتظامی تلاش می‌کند از هر زمینه‌ای استفاده کنند تا تعرضی به مرزهای کشور اسلامی ما نشود.

حمیدی عنوان کرد: نیروی انتظامی در کنار سایر نیروهای مسلح از مرزهای نظام جمهوری اسلامی دفاع کرده و تهدیدهای دشمنان را دفع می‌کنند و افتدار خودشان را نشان می‌دهند.

وی بیان داشت: نظام در حدی از قدرت و اقتدار در منطقه برخوردار است که دشمن به خودش اجازه نمی‌دهد حمله نظامی به مرزهای ایران داشته باشد.

حمیدی اظهار داشت: نیروهای مسلح ما ثابت کردند هر زمان نیاز باشد هر تهدیدی را با قدرت پاسخ می‌دهند که عامل بازدارنده‌ای برای نظام جمهوری اسلامی ایران شده است.

وی ادامه داد: اگر شرایطی به وجود آید و دشمن بخواهد از گسل‌ها و گسست‌های داخل کشور استفاده و نظم و جامعه کشور را مختل کند، نیروی انتظامی در خاکریز اول حضور دارد و با اقتدار کامل امنیت مردم را تامین می‌کنند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان از مسائل اخیر در کشور سخن به‌میان آورد و تصریح کرد: این اولین موردی نبود که در کشور ما اتفاق افتاد و شاید آخرین هم نباشد.

حمیدی بیان داشت: حتی دشمنان ما اعتراف کردند، پلیس ما ضمن رافت اسلامی و برخورد شایسته با مردم و افرادی که قصد اغتشاش و اخلال در امنیت جامعه را داشتند با اقتدار برخورد کردند و زمینه هر گونه سوء‌استفاده‌ای را از بین بردند اگر چه خودشان آسیب دیدند و شهدایی را هم تقدیم کردند.

وی با اشاره به سخن رهبری مبنی بر اینکه ملت ما مظلوم اما مقتدر هستند، تصریح کرد: پلیس ما هم در عین مظلومیت اما از اقتدار لازم برخوردار است.

این مقام قضایی اضافه کرد: پلیس در حالی مورد تعرض قرار می‌گیرد که به‌راحتی می‌تواند از خودش دفاع کند، اما صبوری و رافت اسلامی دارد و دست به سلاح نمی‌زند و رفتار خشونت‌آمیز حتی علیه اغتشاشگران و افراد مخل نظم جامعه انجام نمی‌دهد تا دشمن نتواند، سوء‌استفاده کند.

حمیدی خطاب به نیروهای انتظامی تاکید کرد: برای انجام ماموریت‌های نیروی انتظامی در کنار شما و حامی و پشتیبان‌تان هستیم و احکام قضایی برای اغتشاشگران و افرادی صادر می‌کنیم که نظم و امنیت جامعه را نشانه گرفته‌اند.

وی اضافه کرد: برای افرادی که دستگیر می‌کنید و تحویل دستگاه قضایی می‌دهید در چارچوب قوانینی که وجود دارد احکام لازم، به‌موقع و خوب را صادر می‌کنیم تا پشتیبانی مناسب از اقدامات نیروی انتظامی در صحنه صورت گیرد.

حمیدی بیان داشت: با اقدامات مشترک دستگاه قضایی و نیروی انتظامی تلاش می‌کنیم، سهم خود را در ایجاد نظم و امنیت جامعه با اخلالگران نظم انجام دهیم و برای توسعه و پیشرفت استان کرمان نیز کمک می‌کنیم.

در همین حال فرمانده انتظامی استان کرمان نیز در سخنانی با تبریک هفته وحدت و ولادت نبی اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) و هفته فراجا اظهار داشت: هر کدام از ما در حال آزمون هستیم و هر یک از صحنه‌هایی که پیش می‌آید برای ما یک آزمون است.

سردار عبدالرضا ناظری ادامه داد: در تمام ماموریت‌ها اقتدار همراه با مروت و مهربانی را مدنظر داریم و حافظ سرمایه اجتماعی خود هستیم، در این شرایط طرز برخورد با جوانان و نوجوانان مهم است و می‌بینیم، مردم می‌آیند و از سربازان خود تشکر می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه ذاتی خود را بدون کم و کاست باید انجام دهیم، بیان کرد: این در حالی‌ست که در بعضی ماموریت‌هایی که معاندین تمام‌قد می‌آیند و نقشه می‌کشند و برنامه‌ریزی می‌کنند، نیروهای انتظامی وظایف سازمانی خود را فراموش نمی‌کنند.

ناظری از یک‌میلیون و ۹۰۰ هزار تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰  استان کرمان طی یک سال گذشته خبر داد و گفت: نیروهای انتظامی در شرایطی که کف خیابان هستند باز هم تماس‌های پلیس ۱۱۰ را بی‌پاسخ نمی‌گذارند.

وی یادآور شد: طی یک سال گذشته ۴۰ درصد تماس‌ها با پلیس ۱۱۰ در استان کرمان عملیاتی شده است و نیرو در صحنه حاضر شده و کاری را انجام داده است.

فرمانده انتظامی استان کرمان تصریح کرد: همکارانم در سراسر استان کرمان در کمال اقتدار، مهربانی و روحیه جوانمردی با رعایت قوانین و مقررات مشغول انجام وظیفه هستند و قطعا در این توفیقات دستگاه قضایی همواره در کنار فراجا و حامی همکاران ما بوده است.

ناظری در پایان سخنان خود از همکاری مطلوب پلیس و دستگاه قضایی استان کرمان سخن به میان آورد و خاطرنشان کرد: هیچ مشکلی در بازداشتگاه‌های استان کرمان نداشته‌ایم.

انتهای پیام/۸۰۰۱۹/ب





رئیس کل دادگستری کرمان: با صدور احکام به‌موقع برای دستگیرشدگان از پلیس حمایت می‌کنیم

منبع: فــارس
? رئیس کل دادگستری کرمان: با صدور احکام به‌موقع برای دستگیرشدگان از پلیس حمایت می‌کنیم