رئیس فدراسیون ورزش روستایی: رویداد ملی "قلعه قوس" در زادگاه شهید سلیمانی برگزار می‌شود

گروه استان‌ها – رئیس فدراسیون ورزش روستایی از پیگیری برای برگزاری رویداد ملی قلعه قوس بازی مورد علاقه شهید سلیمانی در روستای قنات ملک خبر داد. – اخبار استانها – به گزارش فت فتو از کرمان، محمدتقی امیری‌خراسانی صبح امروز در جلسه شورای راهبردی فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان کرمان با بیان […]

گروه استان‌ها – رئیس فدراسیون ورزش روستایی از پیگیری برای برگزاری رویداد ملی قلعه قوس بازی مورد علاقه شهید سلیمانی در روستای قنات ملک خبر داد.

– اخبار استانها –

به گزارش فت فتو از کرمان، محمدتقی امیری‌خراسانی صبح امروز در جلسه شورای راهبردی فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان کرمان با بیان اینکه فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی کشور را به شش منطقه تقسیم کرده و هر منطقه یکی معین دارد اظهار داشت: هر سال معین مناطق با برگزاری انتخابات بین اعضای هر منطقه انتخاب می‌شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جلساتی را تشکیل دادیم تا دغدغه‌هایی که در هر منطقه به نتیجه می‌رسد در شورای سیاستگذاری مطرح شده و مطرح شده تا در آینده اتفاقات خوبی رقم بخورد گفت: جلسات ابتدایی در تهران برگزار شد اما برنامه بر این بود تا در استان‌ها نیز حضور داشته باشیم و برنامه‌ریزی شده نقاط قوت و ضعف برای آینده بهتر انجام شود.

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی با اشاره به اینکه مباحث اساسی ما در دو حوزه توسعه ورزش در مناطق روستایی و عشایری و احیای و توسعه ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی و محلی است افزود: جامعه روستائیان و عشایر جزو مظلوم‌ترین اقشار هستند و همیشه برای دفاع از کشور در خط مقدم بودند اما در زمان توزیع اعتبارات در انتهای صف قرار دارند.

وی بیان کرد: رسالت سنگینی بر دوش ماست تا در حوزه ورزش اتفاقات خوبی را در این حوزه رقم بزنیم تا بتوان هم از جنبه قهرمانی و هم از جنبه ورزش همگانی گام‌های موثری بری روستائیان و عشایر ما برداشته شود.

امیری‌خراسانی با اشاره به اینکه قهرمانان ملی که در عرصه بین‌المللی افتخارآفرینی می‌کنند اکثر آنها روستازاده و عشایرزاده هستند گفت: چه بسا اگر برنامه بهتری با همکاری فدراسیون‌های تخصصی در این مناطق انجام شود، در کشف استعدادهای جوانان این مناطق اتفاقات خوبی می‌افتد.

وی با بیان اینکه از سوی دیگر توسعه و احیای ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی و محلی که عقبه فرهنگی، ملی و مذهبی دارد مدنظر است افزود: مقام معظم رهبری نیز به توسعه این ورزش‌ها تاکید داشتند و ما وظیفه داشتیم در این حوزه گام برداریم.

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی با اشاره به اینکه امسال اتفاقات خوبی در این حوزه افتاده است افزود: در سال جاری ثبت ملی بازی قلعه قوس، بازی مورد علاقه شهید سلیمانی را داشتیم که هفته آینه همزمان با هفته بسیج از ثبت بازی و کلیپ آموزشی آن با زیرنویس انگلیسی و عربی رونمایی می‌شود.

وی با بیان اینکه برگزاری رویداد ملی قلعه قوس را در دهه فجر امسال در روستای قنات ملک دنبال می‌کنیم گفت: این رویداد سال قبل به صورت استانی برگزار شد و توسعه تمام بازی‌های محلی در برنامه داریم.

مسابقات بین المللی “قلعه قوس” جام مقاومت در زادگاه شهید سلیمانی برگزار می‌شود
بانک اطلاعاتی برای ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی راه‌اندازی می‌شود

میثم پاریزی مدیر کل ورزش و جوانان استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه در استان کرمان بیش از ۱۱ هزار روستا وجود دارد اظهار داشت: از این تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ روستای استان دارای شورا و دهیاری هستند.

وی با اشاره به اینکه توسعه زیرساخت‌ها ورزشی در این روستا‌ها ضرورت دارد گفت: در دو سال گذشته ۲۰۸ هزار مترمربع به سرانه ورزشی استان افزوده شده که بیشتر آن در روستا‌ها بوده است.

انتهای پیام/۵۱۱/ش




رئیس فدراسیون ورزش روستایی: رویداد ملی "قلعه قوس" در زادگاه شهید سلیمانی برگزار می‌شود

منبع:تسنــیم
? رئیس فدراسیون ورزش روستایی: رویداد ملی "قلعه قوس" در زادگاه شهید سلیمانی برگزار می‌شود