رئیس جمهور به صورت ویژه پیگیر تکمیل سیل بند جیرفت هستند

استاندار کرمان گفت: رییس جمهور و وزیر کشور به صورت جدی پیگیر اجرای مصوبات سفر به جنوب استان از جمله تکمیل سیلبند جیرفت هستند. به گزارش فت فتو؛ علی زینی‌وند در هشتمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سال ۱۴۰۰ با اشاره به عدم جذب اسناد خزانه توسط برخی از دستگاه‌های استان گفت: بخش […]

استاندار کرمان گفت: رییس جمهور و وزیر کشور به صورت جدی پیگیر اجرای مصوبات سفر به جنوب استان از جمله تکمیل سیلبند جیرفت هستند.

به گزارش فت فتو؛ علی زینی‌وند در هشتمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سال ۱۴۰۰ با اشاره به عدم جذب اسناد خزانه توسط برخی از دستگاه‌های استان گفت: بخش عمده بودجه کشور اسناد خزانه هستند و همه دستگاه‌ها در سطح کشور با همین شیوه کار می‌کنند و دستگاه هایی نیز در استان ۵۰ تا ۱۰۰ درصد جذب اسناد را داشته‌اند.

وی تاکید کرد تا با توجه به ایام پایانی سال، جذب اسناد خزانه توسط دستگاه‌ها سریعتر صورت گیرد تا برگشت بودجه استان اتفاق نیافتد.

زینی‌وند از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خواست تا دستگاه هایی که توان جذب اسناد را ندارند، بودجه آنها را حذف و اعلام کند و افزود: نمی‌شود پای دستگاهی ایستاد که هیچ درصدی جذب اسناد خزانه ندارد.

وی تصریح کرد: کم‌کاری ادارات را در این زمینه نمی‌شود توجیه کرد و به وضوح مشخص است که برخی از دستگاه‌ها کوتاهی کرده‌اند.

استاندار کرمان گفت: آخرین اخطار و فرصت دستگاه‌ها برای جذب اسناد خزانه ۱۵ اسفند ماه است و اگر گزارش شود دستگاهی توان جذب ندارد، بودجه آن را جابجا می‌کنند.  

زینی‌وند در خصوص توزیع اعتبارات جبران سیل گفت: اقدامات خوبی در بازسازی و جبران خسارات صورت گرفته است، بنیاد مسکن وارد عملیات اجرایی شده و تامین اثاثیه و دام‌های از دست رفته در حال انجام است.

وی همچنین تاکید کرد: جهاد کشاورزی نسبت به ترمیم چاه‌ها و قنوات کار را با سرعت بیشتری دنبال کند.

استاندار کرمان اظهار داشت: در سیل جنوب حدود ۷ هزار میلیارد تومان خسارت دیدیم که نیمی از آن ناشی از عدم اجرای سیلبند جیرفت است.

زینی وند گفت: رسما از رئیس جمهور و وزیر کشور تشکر می کنم که پیگیر جدی مصوبات سفر به جنوب استان از جمله تکمیل سیلبند جیرفت هستند.

وی ابراز داشت: به رئیس جمهور اعلام کردیم که ۴۰۰ تا۵۰۰ میلیارد تومان در بودجه ۱۴۰۱ برای سیلبند جیرفت لحاظ شود که پذیرفتند و نامه آن را به سازمان برنامه و بودجه ارسال کرده اند‌.  

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه سیلبند جیرفت از موارد مانده مورد مطالبه مردم است که منطقه ای را نجات می دهد، در ادامه به موضوعات بودجه ای گریزی زد و ادامه داد: در اعتبارات تبصره ۱۸ ، کرمان جزو استانهای پیشرو است، کل اعتبار ابلاغی استان ۵۳۳ میلیارد تومان است که ۸۲۰ میلیارد تومان طرح مصوب و به بانک ها داده ایم.

انتهای پیام




رئیس جمهور به صورت ویژه پیگیر تکمیل سیل بند جیرفت هستند

منبع: بــرنا
?
رئیس جمهور به صورت ویژه پیگیر تکمیل سیل بند جیرفت هستند