رئیس اداره آب و فاضلاب منطقه شهداد: تجهیزات خریداری شده و منتظر پیمانکاریم

در حالی‌که مردم اندوجهرد از کم‌آبی در تابستان امسال صدایشان در آمده رئیس اداره آب و فاضلاب منطقه شهداد می‌گوید تجهیزات خریداری شده و منتظر پیمانکاریم. به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری “نذیر کرمان“؛ این روزها مردم اندوهجرد کرمان در حالی با مشکل کم‌آبی دست و پنجه نرم می‌کنند که در آستانه فصل تابستان، گرم‌ترین فصل […]

در حالی‌که مردم اندوجهرد از کم‌آبی در تابستان امسال صدایشان در آمده رئیس اداره آب و فاضلاب منطقه شهداد می‌گوید تجهیزات خریداری شده و منتظر پیمانکاریم.

به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری “نذیر کرمان“؛ این روزها مردم اندوهجرد کرمان در حالی با مشکل کم‌آبی دست و پنجه نرم می‌کنند که در آستانه فصل تابستان، گرم‌ترین فصل سال هستیم و هوا هر روز داغ‌تر می‌شود و این مسئله تحمل این بحران را سخت‌تر کرده است.

این کمبود آب بر نگرانی کشاورزان نیز افزوده است چرا که نخل‌ها نیز همچون مردم این دیار تشنه‌ هستند.

یکی از اهالی اندوهجرد در گفتگو با خبرنگار ما گفت: اوضاع آب آشامیدنی خیلی خراب و حدود بیست روز است که آب آشامیدنی در خانه‌ها نیست؛ خانه‌هایی هست که حتی آب برای شستن دست و صورت ندارند چه رسد به پخت و پز و… خواهشمندیم به وضعیت آب آشامیدنی رسیدگی شود.

بانویی از اهالی محله علی‌آباد اندوهجرد نیز گفت: وضعیت آب آشامیدنی محله ما اصلا خوب نیست و همیشه کم است چند وقتی هم اصلا آب نداشتیم، الان هم اصلا نمی‌توانیم کولر روشن کنیم و اگر روشن کنیم هیچ شیر آبی را نمی‌توانیم باز کنیم و برای حمام هم باید از تشت آباد استفاده کنیم.

وی افزود: خیلی جاها لوله‌ها شکسته و کسی رسیدگی نمی‌کند.

یكی از بانوان نظرآباد اندوهجرد بیان کرد: چند روزی آب نداشتیم امروز کمی آب از شیر می آید اما فشار آب خیلی کم است و شب‌ها نمی‌توانیم کولر روشن کنیم.

مردی از محله منبع آب قدیم مطرح کرد: وضعیت آب آشامیدنی خراب است؛ یک ماه است که رنگ آب راهم ندیده‌ایم و هرچه تماس می‌گیریم مسئولین رسیدگی نمی‌کنند. 

مردی دیگر از محله قبله اندوهجرد گفت: وضعیت آب آشامیدنی ۹۰ درصد خراب است و ۱۰ درصدی هم که درست است بخاطر این است که خودمان با هزینه خودمان لوله کشی کرده‌ایم و برای شستشو از آب تلمبه استفاده می‌کنیم.

بانویی دیگر از محله گودیز علی‌آباد اندوهجرد بیان کرد: فشار آب خیلی کم است؛ گاهی اصلا آب نداریم و مسئولین رسیدگی نمی‌کنند.

وی افزود: یک ماه است که مشکل آب داریم و اصلا مشخص نیست که کی آب وصل می‌شود گاهی ساعت  ۲:۰۰ بامداد و گاهی  ۳:۰۰ عصر و آن هم به مدت ۲۰ دقیقه وصل می‌شود.

صفی‌پور رئیس اداره آب و فاضلاب منطقه شهداد گفت: شیر فشارشکن در ورودی شهر اندوهجرد نصب شده و هزار متر لوله ۱۱۰ پلی اتیلن و ۲۰۰۰ متر لوله ۲۵۰ پلی اتیلن خریداری شده که مقداری از آنها در انبار خالی شده و پیگیریم که پیمانکار بگیریم تا سریع‌تر مشکلات حل شود.

وی انشعابات غیرقانونی را یکی از مشکلات موجود برشمرد.

گفتنی است که اداره آب و فاضلاب برای کاهش افت فشار در منطقه بالا اقدام به نصب شیر فشارشکن نموده اما هنوز موثر واقع نشده است.

به گفته اهالی حفر یک حلقه چاه آب یا جا به جایی چاه آب آشامیدنی در حال حاضر می‌تواند کمک شایانی برای برون رفت از این بحران باشد.

امید است که با پیگیری مسئولین هرچه زودتر مردم از این وضعیت سخت رهایی یافته و از نگرانی کشاورزان نیز کاسته شود.

انتهای خبر/ک




رئیس اداره آب و فاضلاب منطقه شهداد: تجهیزات خریداری شده و منتظر پیمانکاریم

منبع:آرمـان
? رئیس اداره آب و فاضلاب منطقه شهداد: تجهیزات خریداری شده و منتظر پیمانکاریم