دیدار مدیر کل و معاونین دفتر امور روستایی استانداری کرمان با نماینده ولی فقیه در استان

عبدالکریمی گفت: دهیاران به عنوان نماینده دولت و مدیر ارشد روستا مسئولیت هماهنگی وظایف دستگاه های دولتی در روستا را بر عهده دارند و همزمان نیز وظیفه اجرای طرح هادی، بهبود شرایط زیست محیطی، مدیریت پسماند و نظارت بر ساخت و ساز را عهده دار هستند.

در این دیدار که مهندس عبدالکریمی مدیر کل دفتر امور روستایی و معاونین این اداره کل نیز حضور داشتند حجت الاسلام علیدادی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان طی سخنانی با اشاره به ارائه خدمات به روستا و فعالیت های عمرانی مساوات و برابری، اشاره به وظایف فرهنگی دهیاران و تاثیر مدیران روستایی در رفاه و آسایش مردم گفت :کاری کنید که مردم حضور شما را در روستا مقتنم بشمارند و مدیریت دهیاری را عامل رشد و تعالی روستا بدانند.

پیش از سخنان حجه الاسلام علیدادی، مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری طی سخنانی با اشاره به جایگاه دهیاران در مدیریت روستا گفت: دهیاران به عنوان نماینده دولت و مدیر ارشد روستا مسئولیت هماهنگی وظایف دستگاه های دولتی در روستا را بر عهده دارند و همزمان نیز وظیفه اجرای طرح هادی، بهبود شرایط زیست محیطی، مدیریت پسماند و نظارت بر ساخت و ساز را عهده دار هستند.

ایشان افزود:دهیاران وظیفه مدیریت روستا را در زمان وقوع حوادث غیر مترقبه بر عهده دارند و در این زمینه دوره های آموزشی مناسب برای آشنایی آنان با وظایف دهیاران در دست اقدام است. وی انجام فعالیت های فرهنگی را از دیگر وظایف دهیاری ها دانست که در این راستا  نکوداشت مناسبت های دینی و تنظیم شعائر و نیز حفظ و احیا مواریث فرهنگی  و سنتی  از جمله اقدامات دهیاریها ست.

در پایان معاونین دفتر روستایی هر کدام گزارش عملکردی در حوزه های تخصصی خود ارائه کردند.