دو کاروانسرای استان کرمان در یک قدمی جهانی شدن

فت فتو/کرمان معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از حضور ارزیابان یونسکو جهت بررسی پرونده دو کاروانسرای استان برای ثبت جهانی خبر داد. “مجتبی شفیعی” در گفت و گو با فت فتو از میزبانی کرمان از ارزیابان یونسکو خبر داد و گفت: امروز ۱۵ مهرماه ارزیابان یونسکو برای […]

فت فتو/کرمان معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از حضور ارزیابان یونسکو جهت بررسی پرونده دو کاروانسرای استان برای ثبت جهانی خبر داد.

“مجتبی شفیعی” در گفت و گو با فت فتو از میزبانی کرمان از ارزیابان یونسکو خبر داد و گفت: امروز ۱۵ مهرماه ارزیابان یونسکو برای بررسی پرونده های ثبت جهانی چند کاروانسرا در استان به کرمان سفر کرده اند.

وی ادامه داد: هیاتی از یونسکو جهت بررسی پرونده کاروانسرای چاه توران راور که متعلق به دوره قاجاریه و کاروانسرای گنجعلی خان که از عهد صفویه به یادگار مانده است، در کرمان حضور یافته اند.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با بیان اینکه ۵۶ کاروانسرا در سطح کشور کاندیدای ثبت جهانی هستند، اظهار کرد: این دو کاروانسرای استان کرمان همراه ۵۶ کاروانسرای دیگر در سطح کشور به صورت زنجیره ای در دست بررسی سازمان یونسکو برای ثبت جهانی هستند و در صورت تایید، این پرونده ها در تابستان ۱۴۰۱ در مجمع یونسکو مطرح و به تصویب نهایی می رسند.

به گزارش فت فتو، در استان کرمان در حال حاضر ۷ اثر ثبت جهانی داریم که با تصویب این دو اثر مجموع آثار ثبت جهانی این استان به ۹ اثر می رسد در حالی که استان کرمان تاکنون رتبه اول آثار ثبت جهانی کشور را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام




دو کاروانسرای استان کرمان در یک قدمی جهانی شدن

منبع:ایـسنا
? دو کاروانسرای استان کرمان در یک قدمی جهانی شدن