دومین آتش سوزی منابع طبیعی در روستای کشیتوییه کرمان مهار شد

کرمان – فت فتو – معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به وقوع ۲ آتش سوزی در مراتع، منابع طبیعی و باغ های روستای سیرچ و کشیتوییه از توابع بخش شهداد شهرستان کرمان گفت: دومین آتش‌سوزی‌ گسترده این منطقه نیز لحظاتی پیش کنترل و مهار شد. محمد امیرخانی روز شنبه […]

کرمان – فت فتو – معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به وقوع ۲ آتش سوزی در مراتع، منابع طبیعی و باغ های روستای سیرچ و کشیتوییه از توابع بخش شهداد شهرستان کرمان گفت: دومین آتش‌سوزی‌ گسترده این منطقه نیز لحظاتی پیش کنترل و مهار شد.

محمد امیرخانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار فت فتو افزود: استاندار کرمان امروز با همراهی جمعی از مدیران با بالگرد به قصد بازدید از تفرجگاه های سیرچ به صورت هوایی راهی این منطقه شد.

وی اظهار داشت: پس از این بازدید، با شعله های آتش در مراتع روستای کشیتوییه بخش شهداد روبرو شدیم لذا استاندار کرمان و سایر مدیران به سرعت به بخشداری این منطقه رفتند و از آنجا هماهنگی و دستورات لازم به دستگاه‌های امدادرسان از جمله آتش نشانی و هلال احمر، بخشداری و دهیاری صادر شد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: این آتش سوزی از نیزارهای روستای کشیتوییه آغاز شده بود و پس از سرایت به باغات مردم، شدت زیادی داشت که پس از صدور دستورات ۲ تیم امدادی از جمعیت هلال احمر به منطقه اعزام کردیم و اکنون خوشبختانه آتش سوزی مهار شده است.

وی تاکید کرد: اگر اقدام به موقع دستگاه های متولی نبود، این آتش سوزی مشکل ساز می شد و مهار آن دشوار بود.

وی با اشاره به حضور گردشگران در روز ۱۳ بدر در طبیعت و داستان هرساله و تکراری آتش سوزی‌های‌ استان کرمان افزود: گردشگران شعله آتشی را روشن کرده بودند که این شعله در دامن طبیعت افتاد و آتش به سرعت به‌علت خشکی نیزار شعله ور شد و افراد نتوانستند آن را کنترل کنند.

چهار هکتار از اراضی شهداد در آتش سوخت

امیرخانی با اشاره به سرایت آتش از نیزار به باغات مردم خاطرنشان کرد: نزدیک به چهار هکتار از اراضی بخش شهداد در این آتش سوزی سوخت و به خاکستر تبدیل شد.

وی در تشریح روند امدادرسانی گفت: ابتدا تیم های آتش نشانی سیرچ، شهداد و سپس نیروها هلال احمر به منطقه حادثه رسیدند و امدادگران با همکاری نیروهای محلی این آتش سوزی را مهار کردند.

وی با اشاره به بازدید فرماندار کرمان از منطقه تصریح کرد: جمعیت هلال احمر در فضای مجازی اطلاع رسانی لازم برای رعایت نکات ایمنی و مقررات راهنمایی و رانندگی، اعلام کرده بود و مردم را تشویق به نریختن آشغال در طبیعت و فضای سبز و جلوگیری از اتش سوزی در مراتع کرده است.

۲ آتش سوزی مراتع شهداد در یک روز

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: امروز همزمان با روز طبیعت یک مورد آتش سوزی دیگر هم در روستای سیرچ از توابع بخش شهداد کرمان داشتیم که آتش سوزی کشیتوییه دومین مورد بود.

وی ادامه داد: لذا از مردم می خواهیم ضمن جلوگیری از آتش سوزی، این سرمایه‌های ملی و طبیعی خود را چه در روز طبیعت و چه ایام تابستان حفظ کنند.

امیرخانی ابراز داشت: همچنین سال گذشته آتش سوزی زیادی در مراتع استان کرمان داشتیم که عمده این قبیل حوادث در اثر ناآگاهی و بی احتیاطی رخ می‌دهد و سبب از بین رفتن مراتع و محیط زیست استان می‌شود.

به گفته اعتماد بخشدار شهداد آتش سوزی عصر امروز اتفاق افتاد و تعداد چهار دستگاه آتش نشانی و یک دستگاه لودر از شهرداری های شهداد، اندوهجرد و سیرچ به کمک آمدند و توانستند پس از ساعت ها این آتش را مهار کنند.
استاندار کرمان نیز که به منظور بازدید از مناطق گردشگری شهرستان کرمان پذیرای مهمانان بود، مسیر ماهان سیرچ شهداد را هوایی بازدید کرد و حین بازدید از شهداد 
با این حادثه روبرو شد و بالگرد حامل وی در شهداد به زمین نشست و برای مدیریت بهتر و سرعت دهی به اطفای حریق دستور کمک رسانی را صادر کرد.




دومین آتش سوزی منابع طبیعی در روستای کشیتوییه کرمان مهار شد

منبع: ایرنـا
? دومین آتش سوزی منابع طبیعی در روستای کشیتوییه کرمان مهار شد