دوربین‌های رسانه‌های خارجی، روایتگر توسعه روزافزون معادن کرمان

کرمان -اعضای کاروان روایتگران پیشرفتمتشکل از مدیران و نمایندگان رسانه‌های گروهی عصر امروز وارد سرچشمه شدند و از نزدیک با توانمندی‌ها و پتانسیل‌های صنعتی و معدنی قطب تولید مس کشور اشنا شدند. به گزارش نذیر کرمان، در این رخداد مهم و اث بخش رسانه‌ای که با همکاری سازمان بسیج رسانه و استانداری کرمان از صبح […]

کرمان -اعضای کاروان روایتگران پیشرفتمتشکل از مدیران و نمایندگان رسانه‌های گروهی عصر امروز وارد سرچشمه شدند و از نزدیک با توانمندی‌ها و پتانسیل‌های صنعتی و معدنی قطب تولید مس کشور اشنا شدند.

به گزارش نذیر کرمان، در این رخداد مهم و اث بخش رسانه‌ای که با همکاری سازمان بسیج رسانه و استانداری کرمان از صبح امروز آغاز و همچنان در حال برگزاری است، ۲۱ خبرنگار خارجی و ۵۰ نفر از اصحاب رسانه که بیشتر آنان مدیر مسئولان خبرگزاری‌ها و مطبوعات کشور و سایت‌های خبری هستند، حضور دارند.

مدعوین این رخداد بزرگ رسانه‌ای که در نوع خود بی نظیر است طی دو روز از پهنه‌های معدنی، خطوط انتقال آب از خلیج فارس، دستاوردها، توانمندی‌های صنعتی و معدنی استان بازدید و سپس فردا صبح در سالن همایشهای استانداری در همایش روایتگران پیشرفت که با حضور سخنگوی دولت برگزار خواهد شد، حضورخواهند یافت.

سرپرست معاونت امور اقتصادی استاندار کرمان در جریان بازدید مدعوین این رخداد، از معدن مس سرچشمه رفسنجان گفت: معدن مس سرچشمه چهار میلیارد تن ذخیره معدنی دارد و با اکتشافات اطراف این ذخایر به ۹ میلیارد تن می‌رسد.

امیر حسن زاده افزود: سال گذشته ۳۰۹ تن تولید کاتد در کشور داشتیم که از این میزان حدود ۲۵۰ تن در معدن مس سرچشمه بوده است.

او با بیان اینکه دانش صنعت مس بومی سازی شده و ضمن قطعه سازی، آینده خوبی برای کشور فراهم خواهد کرد، افزود: سه مجتمع مس در شهرستان‌های شهربابک، رابر و رفسنجان استان کرمان توانسته مجموعاً ۳۰ هزار نفر اشتغال مستقیم برای استان کرمان ایجاد کند.

شایان ذکر است مس سرچشمه بزرگترین مجتمع استخراج مس ایران به شمار می‌رود.

کد خبر ۵۸۱۰۷۳۲




دوربین‌های رسانه‌های خارجی، روایتگر توسعه روزافزون معادن کرمان

منبع: مــهر
? دوربین‌های رسانه‌های خارجی، روایتگر توسعه روزافزون معادن کرمان