ده‌ها کشته و زخمی در حادثه انفجار تروریستی در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان

دقایق گذشته صدای انفجاری که منتهی به گلزار شهدای کرمان است، شنیده شد.این انفجار در نزدیک مسجد صاحب‌الزمان روی داده است و هنوز اطلاعاتی دقیقی از علت انفجار در دست نیست. جمعیت از اطراف محل پراکنده شده و نیروهای امنیتی در حال حرکت به سمت محل انفجار هستند. برخی افراد حاضر در صحنه مدعی شدند […]

دقایق گذشته صدای انفجاری که منتهی به گلزار شهدای کرمان است، شنیده شد.این انفجار در نزدیک مسجد صاحب‌الزمان روی داده است و هنوز اطلاعاتی دقیقی از علت انفجار در دست نیست.

جمعیت از اطراف محل پراکنده شده و نیروهای امنیتی در حال حرکت به سمت محل انفجار هستند.

برخی افراد حاضر در صحنه مدعی شدند که این انفجار ‌‌از کپسول‌های گاز بوده است، مسئولین گلزار شهدا نیز بیان کرده‌اند که صدا مربوط به انفجار چند کپسول گاز می‌باشد، اما برخی علت حادثه را عملیات تروریستی عنوان کرده‌اند که منجر به شهادت ۲۵ تن شده است.

مصدومیت ٣ امدادگر

 رضا فلاح، مدیرعامل هلال احمر کرمان اعلام کرد: به دنبال حادثه انفجار در گلزار شهداى کرمان متأسفانه ٣ امدادگر این جمعیت دچار مصدومیت و جهت ادامه روند درمان به بیمارستان انتقال داده شدند.

تاکنون جان باختن ۲۵ نفر از هموطنان تایید شده است

محمد صابری، رییس اورژانس کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار نذیر کرمان گفت: تاکنون جان باختن ۲۵ نفر از هموطنان در این حادثه تایید شده است.

وی ادامه داد: ۴۵ مصدوم نیز به بیمارستان منتقل شده‌است.

آماده‌باش همه پایگاه‌های امدادی کرمان

رضا فلاح، مدیر عامل جمعیت هلال احمر گفت: به دنبال حادثه انفجار در محل گلزار شهدای کرمان، بلافاصله نیرو‌های امدادی در محل حادثه حضور پیدا کردند. تاکنون به بیش از ۶۰ نفر امدادرسانی شده است.

وی ادامه داد: متأسفانه ۱۵ نفر تاکنون شهید شدند.

به گفته فلاح همه پایگاه‌های امدادی کرمان در حالت آماده باش هستند.

ورود آمبولانس‌های هلال احمر به مسیر منتهی به گلزار شهدا

 تمامى تیم هاى امدادى و واکنش سریع هلال احمر کرمان در حالت آماده باش قرار گرفتند.

محمد صابری رییس اورژانس کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار نذیر کرمان گفت: برای پوشش این مراسم ۴ دستگاه اتوبوس آمبولانس از قبل در محل پیش‌بینی شده بود که با توجه به وقوع این حادثه این اتوبوس آمبولانس‌ها در حال امدادرسانی و انتقال مصدومان هستند.

به گفته وی امدادرسانی توسط نیروهای اورژانس در حال انجام است.

محمد صابری رییس اورژانس کرمان به نذیر کرمان گفت: در نتیجه انفجار امروز دست‌کم ۲۰ تن جان خود را از دست دادند و ۴۰ نفر نیز در این حادثه مصدوم شده‌اند.

جعفر معیاد فر رییس اورژانس کشور نیز گفت: بیمارستان‌ها در حال آماده باش هستند و به پزشکان فراخوان داده شده‌ و آمبولانس‌ها از شهرهای همجوار فعال شده‌اند.

در حال تخلیه زخمی‌ها و مصدومان هستیم

رضا فلاح مدیرعامل هلال احمر استان کرمان نیز با اشاره به انفجار در نزدیکی محل گلزار شهدای کرمان گفت: صدای مهیبی علیرغم رعایت همه موضوعات امنیتی و ایمنی شنیده شده است.

وی ادامه داد: در طول مسیر گلزار شهدای کرمان صدای مهیب به گوش رسید. تیم کوهستان و تیم واکنش سریع در منطقه حضور داشتند و در حال تخلیه زخمی‌ها و مصدومان هستند. موج جمعیت بالا و کار بسیار سخت است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمان گفت: تاکنون جمعیت هلال احمر ۵۰ مصدوم را از محل حادثه انتقال داده است.

دومین صدای مهیب در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان شنیده شد

 لحظاتی بعد از شنیده شدن صدای انفجار  اول، صدای انفجار دیگری در مسیر گلزار شهدای کرمان شنیده شد.

هنوز دلیل حادثه ها مشخص نیست و نیروهای امنیتی و انتظامی در حال متفرق کردن مردم از محل این انفجار هستند.

‌سعید شعرباف، شهردار کرمان گفت: دو انفجار به فاصله ۱۰ دقیقه در مزار شهدای گمنام رخ داده است.



انتهای پیام/




ده‌ها کشته و زخمی در حادثه انفجار تروریستی در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان

منبع: ایـلنا
? ده‌ها کشته و زخمی در حادثه انفجار تروریستی در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان