ده‌زیار ظرفیت تبدیل شدن به مقصد گردشگری مذهبی را دارد/ لزوم تامین زیرساخت‌ها

نذیر کرمان/کرمان دبیر اجرایی سوگواره تعزیه ده‌زیار کرمان با بیان اینکه ده‌زیار ظرفیت تبدیل شدن به مقصد گردشگری مذهبی را دارد، خواستار تامین زیرساخت‌ها توسط دستگاه‌های مربوطه شد. ثارالله انکوتی ۱۸ اردیبهشت ماه در نشست دست اندرکاران سوگواره تعزیه ده‌زیار با استاندار کرمان اظهار کرد: سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار هر ساله به مناسبت ارتحال ملکوتی […]

نذیر کرمان/کرمان دبیر اجرایی سوگواره تعزیه ده‌زیار کرمان با بیان اینکه ده‌زیار ظرفیت تبدیل شدن به مقصد گردشگری مذهبی را دارد، خواستار تامین زیرساخت‌ها توسط دستگاه‌های مربوطه شد.

ثارالله انکوتی ۱۸ اردیبهشت ماه در نشست دست اندرکاران سوگواره تعزیه ده‌زیار با استاندار کرمان اظهار کرد: سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار هر ساله به مناسبت ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود و گروه‌های تعزیه از سراسر کشور متقاضی حضور در این سوگواره هستند.

وی با بیان اینکه از بعد از شهادت حاج قاسم استقبال گروه‌های تعزیه کشور از حضور در سوگواره ده‌زیار چند برابر شده، گفت: حضور در گلزار شهدای کرمان و زیارت مرقد مطهر سردار دلها یکی از برنامه‌های گروه‌های تعزیه در استان کرمان است.

انکوتی با اشاره به اینکه در ایام برگزاری سوگواره از سراسر کشور میهمان داریم و ده‌زیار ظرفیت تبدیل شدن به مقصد گردشگری مذهبی را دارد، افزود: در ایام برگزاری سوگواره هر شب میزبان جمعیتی بالغ بر ۳۰۰۰ نفر در روستا هستیم.

دبیر اجرایی سوگواره تعزیه ده‌زیار کرمان بیان کرد: این سوگواره به همت خادمان هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (علیه السلام) روستای ده‌زیار برگزار می‌شود و برای هر چه باشکوه‌تر مراسم و همچنین میزبانی شایسته از شرکت‌کنندگان و ارادتمندان به آستان مقدس اهل بیت نیازمند همکاری سایر نهادها در استان هستیم.

وی تصریح کرد: زیرساخت‌های روستا برای برگزاری این رویداد ملی مذهبی کافی نیست و البته تلاش شده هر ساله به بهانه سوگواره بخشی از این زیرساخت‌ها فراهم شود.

انکوتی خواستار بهسازی و دو بانده شدن جاده ورودی روستای ده‌زیار شد و افزود: با توجه به جمعیتی که هر شب برای شرکت در مراسم به روستا می‌آید نیاز است برای پیشگیری از حوادث ترافیکی، این جاده که یک مسیر بین روستایی و راه مواصلاتی چند آبادی دیگر هم هست، دوبانده شود.

 وی نبود فضای تخصصی تعزیه را از دیگر مشکلات عنوان کرد و گفت: امروز روستای ده‌زیار به یکی از خاستگاه‌های تعزیه کشور تبدیل شده و نیاز است فضای تخصصی تعزیه در روستا ساخته شود که یکی از زیرساخت‌های مهم است.

به گزارش نذیر کرمان، به مناسبت ایام ارتحال امام خمینی (ره) از ۱۰ خردادماه در روستای ده‌زیار برگزار می‌شود.

انتهای پیام




ده‌زیار ظرفیت تبدیل شدن به مقصد گردشگری مذهبی را دارد/ لزوم تامین زیرساخت‌ها

منبع: ایـسنا
? ده‌زیار ظرفیت تبدیل شدن به مقصد گردشگری مذهبی را دارد/ لزوم تامین زیرساخت‌ها