دمای بالای ۵۰ درجه در شهداد، ۳۸ نفر را راهی مراکز درمانی کرد

بر اثر گرمای هوا و دمای بالای ۵۰ درجه در شهداد استان کرمان، ۳۸ نفر گرمازده و راهی مراکز درمانی شدند. به گزارش نذیر کرمان از شهداد، ماه خرداد که به نیمه می‌رسد، کسانی که اهل شهداد باشند می‌دانند در چنین فصلی از سال وضعیت آب‌وهوا در شهر کویری شهداد چگونه است. اما امسال گرما […]


بر اثر گرمای هوا و دمای بالای ۵۰ درجه در شهداد استان کرمان، ۳۸ نفر گرمازده و راهی مراکز درمانی شدند.

به گزارش نذیر کرمان از شهداد، ماه خرداد که به نیمه می‌رسد، کسانی که اهل شهداد باشند می‌دانند در چنین فصلی از سال وضعیت آب‌وهوا در شهر کویری شهداد چگونه است. اما امسال گرما بسیار زودتر به سراغ اهالی شهداد آمده و اولین دمای بالای ۵۰ درجه در کشور به نام شهداد ثبت شده است.

 گرمای زیاد  ۳۸ نفر را در شهداد کرمان راهی مراکز درمانی کرد و شدت گرما موجب شد روستاییانی که در حاشیه کویر زندگی می‌کنند خانه‌نشین شوند‌.

 به گفته خانم شعبان‌نژاد رئیس مرکز جامع سلامت شهداد از هفته گذشته تاکنون ۳۸  نفر بر اثر گرمازدگی به این مرکز منتقل شدند.

 مریم پورهاشمی، رئیس هواشناسی شهداد نیز حداکثر دمای ثبت شده در ایستگاه هواشناسی شهداد را ۵۲ درجه سانتیگراد برای روز گذشته اعلام کرد.این در حالی‌ست که برای ششمین روز متوالی دمای بالای ۵۰ درجه سانتیگراد ثبت شده است.

پورهاشمی افزود: رطوبت بسیار کم هوا و دمای بالا موجب شده گرمای هوا در این شهر که آخرین نقطه مسکونی در جنوب کویر لوت است، به حدی افزایش یابد که مردم شهر برای جلوگیری از گرمازدگی خانه‌نشین شوند. اما شرایط به گونه‌ای است که اهالی در اکثر زمان‌ها مشغول به فعالیت هستند .

 حجت ابراهیمی‌زاده عضو شورای اسلامی شهر شهداد با بیان اینکه گرمای هوا مشکلات زیادی برای مردم ایجاد کرده است، گفت: ضرورت دارد مسؤولان با سفر به این منطقه از نزدیک مشکلات را ببینند و برای حل آن چاره‌ای بیندیشند.

 وی اصلاح تعرفه برق شهداد با توجه به شرایط خاص این منطقه را خواستار شد و عنوان داشت: بدهی جدیدی که توسط توانیر به شرکت توزیع ابلاغ شده حذف و نرخ مناسب تعیین شود.

عضو شورای اسلامی شهر شهداد همچنین اظهار داشت: از استاندار کرمان درخواست داریم به‌دلیل گرما و شرایط نامساعد جوی در این منطقه، پنج شنبه‌ها تعطیل و ساعات موظف روزها از ساعت ۶ صبح تا ساعت ۱۲ تعیین شود.

به گزارش فارس،. شهداد در ۹۰ کیلومتری غرب کرمان قرار دارد و روز گذشته با ۵۲ درجه گرمترین منطقه کشور ثبت شد.

پایان پیام/۳۷۶۳/ب





دمای بالای ۵۰ درجه در شهداد، ۳۸ نفر را راهی مراکز درمانی کرد

منبع: فــارس
? دمای بالای ۵۰ درجه در شهداد، ۳۸ نفر را راهی مراکز درمانی کرد