دفاتر خدمات قضایی برای افزایش صلح و سازش تلاش کنند

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: تشکیل پرونده برای دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مزیت مالی دارد و بعضی از این دفاتر در برخی از مناطق کشور چند درخواست و شکایت را به‌جای یک مورد از مردم می‌گیرند و شمار پرونده‌های ورودی به دستگاه قضا افزایش می‌یابد بنابراین صلح و سازش باید مورد توجه دفاتر قرار […]


رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: تشکیل پرونده برای دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مزیت مالی دارد و بعضی از این دفاتر در برخی از مناطق کشور چند درخواست و شکایت را به‌جای یک مورد از مردم می‌گیرند و شمار پرونده‌های ورودی به دستگاه قضا افزایش می‌یابد بنابراین صلح و سازش باید مورد توجه دفاتر قرار گیرد.

 به گزارش نذیر کرمان از کرمان، حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی صبح امروز ۲۹ آذرماه‌جاری در همایش مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی استان که در محل هتل آسمان برگزار شد، اظهار کرد: تشکیل و تاسیس دفاتر خدمات الکترونیک قضایی گامی برای واگذاری کارها به مردم است و از ورود ارباب‌رجوع در ابتدای کار به مراجع قضایی جلوگیری می‌کند.

وی بیان داشت: قوه قضاییه با راه‌اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی همچنین دادرسی الکترونیک را در کشور کلید زد و مردم در نهایت باید بتوانند از منزل و از طریق درگاه‌های الکترونیکی با قوه قضاییه ارتباط داشته باشند و درخواست‌های خود را ثبت کنند و دادگاه‌ها نیز به‌صورت برخط و آنلاین برگزار شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: دادگاه‌های برخط و آنلاین در استان کرمان آغاز شده است و باید به مرحله‌ای برسیم که مردم از منزل بتوانند دادخواست‌ها و شکواییه خود را ثبت کنند و سپس از طریق ارتباط برخط در دادگاه شرکت کنند و نیازی به حضور در مجتمع‌های قضایی نباشد و پرونده‌های فیزیکی هم حذف شود.

حجت‌الاسلام حمیدی همچنین ارتباط خوب و اخلاقی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی با مردم را مورد تاکید قرار داد و افزود: مدیران و کارمندان دفاتر صعه‌صدر و آستانه تحمل خود را بالا ببرند و در برابر مردم با منطق و روی‌خوش برخورد کنند.

وی عنوان کرد: برخی دادخواست‌های ارائه شده توسط دفاتر خدمات الکترونیک قضایی غیرقانونی است زیرا رعایت ضوابط و شرایط قانونی در آنها صورت نمی‌گیرد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: تشکیل پرونده برای دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مزیت مالی دارد و بعضی از این دفاتر در برخی از مناطق کشور چند درخواست و شکایت را به‌جای یک مورد از مردم می‌گیرند و شمار پرونده‌های ورودی به دستگاه قضا افزایش می‌یابد بنابراین صلح و سازش باید مورد توجه دفاتر قرار گیرد.

ثیت ۷۲ هزار گواهی سوءپیشینه در دفاتر قضایی کرمان

همچنین معاون فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری کل استان کرمان اظهار داشت:  بررسی و رفع مشکلات و مسائل بین مراجع قضایی با دفاتر خدمات الکترونیک قضایی از جمله اهداف برگزاری این نشست است.

سلطانی از اهمیت صلح و سازش و تاکید رئیس کل دادگستری استان کرمان بر این امر سخت گفت و بیان کرد: ابلاغ صلح‌یاری برای مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی صادر شده تا برای صلح و سازش بین مراجعه‌کنندگان در بدو ورود به دفاتر اقدام کنند.

وی ابراز داشت: ۵۸ دفتر خدمات الکترونیک قضایی در استان کرمان فعالیت می‌کنند که ۱۳ دفتر در مرکز استان قرار دارد و ۱۱ دفتر نیز به‌زودی راه‌اندازی می‌شود.

سلطانی عنوان کرد: دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در استان کرمان ماهانه ۱۳۳ هزار خدمت قضایی به مردم ارائه می‌دهند و در ۸ ماهه امسال بیش از ۷۲ هزار گواهی سوءپیشنیه درخواست و ثبت شده است.

پایان پیام/۸۰۰۱۹/ش





دفاتر خدمات قضایی برای افزایش صلح و سازش تلاش کنند

منبع: فــارس
? دفاتر خدمات قضایی برای افزایش صلح و سازش تلاش کنند