دشمن در برابر مکتب حسینی درمانده است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی رودبار جنوب گفت: امام حسین(ع) چنان مکتب عاشورا و نهضت حسینی را پیش برد که حقانیت و اهداف بلند آن برای همگان تبیین شد و به همین دلیل دشمن در برابر آن درمانده است. حجت‌الاسلام و المسلمین علی اکبری رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رودبار جنوب در گفت‌و‌گو با سرویس اجتماعی […]

رئیس اداره تبلیغات اسلامی رودبار جنوب گفت: امام حسین(ع) چنان مکتب عاشورا و نهضت حسینی را پیش برد که حقانیت و اهداف بلند آن برای همگان تبیین شد و به همین دلیل دشمن در برابر آن درمانده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین علی اکبری رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رودبار جنوب در گفت‌و‌گو با سرویس اجتماعی نذیر کرمان عنوان کرد: دشمن به دنبال گرفتن فرهنگ عاشورا از شیعیان است، چرا که می‌داند با بودن این فرهنگ نمی‌تواند به خواسته‌های خود برسد و با تمام نیروی خود به میدان آمده‌اند.

 
رئیس اداره تبلیغات اسلامی رودبار جنوب ادامه داد: امام حسین(ع) چنان مکتب عاشورا و نهضت حسینی را پیش برد که حقانیت و اهداف بلند آن برای همگان تبیین شد و به همین دلیل دشمن در برابر آن درمانده است.
 
وی عنوان کرد: برگزاری مراسم‌های عزاداری با سبک و سیاقی که شیعه از هزار سال قبل تا امروز حفظ کرده، از مهم‌ترین عوامل شکست دشمنان در برابر دستگاه سیدالشهدا علیه‌السلام است.
 
اکبری با بیان اینکه برگزاری مراسمات محرم و صفر باعث شده که مبانی اسلام حفظ شود، گفت: تبلیغ و تبین مسائل دینی توسط مبلغان در مراسمات محرم و صفر توانسته است در دور‌ترین نقاط کشور و جهان واقعه عاشورا و فلسفه قیام امام حسین علیه‌السلام به درستی تبیین و این خط اصیل و حقیقی حفظ شود.
 
رئیس اداره تبلیغات اسلامی رودبار جنوب تصریح کرد: فرهنگ عاشورا فرهنگ ایثار و از خود گذشتگی است و این عزاداری‌ها در هر شکل و قالب باعث می‌شود که فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی و بذل مال و جان در انسان‌ها نهادینه شود این فرهنگ الگوساز است، به صورتی که نه تنها بزرگسالان و جوانان، بلکه نوجوانان و کودکان از آن بهره‌برداری می‌کنند و دقیقا دشمن از همین می‌ترسد که فرهنگ ایثار و شهادت‌طلبی که نشات گرفته از فرهنگ عاشورا است در جامعه نهادینه شود.
 
 اکبری با اشاره به این مطلب که راهپیمایی عظیم اربعین خواب را از دشمن گرفته است، خاطر نشان کرد: بزرگترین جلوه تجمع مسلمانان در اربعین است که با مدیریت عالی امام خامنه‌ای مدظله العالی در جهان گسترش یافته و از سراسر جهان با هر دین و مذهبی در این عزاداری حضور دارند.
 
وی افزود: فرهنگ عاشورا فرهنگ زیر بار ظلم نرفتن، فرهنگ دفاع از مظلوم، فرهنگ مقابله با تحریف دین و فرهنگ مقابله با حکام فاسد و غاصب است عاشورا صحنه واقعی و تبلور اساسی عبودیت خدا است حتی به قیمت از دست دادن همه عزیزان، جلوه عبودیت و بندگی خدا در عاشورا به منصه ظهور گذاشته شده است.
 
حجت‌الاسلام اکبری با بیان اینکه دشمنان دین با جلوه‌های عاشورا و فرهنگ عاشورا دشمنی می‌کنند، خاطرنشان کرد: فرهنگ عاشورا از طریق حفظ شعائر حسینی و برپایی مراسم‌های عزاداری استحکام پیدا کرده و گسترش پیدا می‌کند و در بین نسل جدید نهادینه می‌شود و دشمن به همین دلیل دستپاچه شده است.
 
انتهای خبر/پورحیدر




دشمن در برابر مکتب حسینی درمانده است

منبع:آرمـان
? دشمن در برابر مکتب حسینی درمانده است