دشمنی پرکینه‌ استکبار با بشریت و انسانیت است

کارشناس مسائل سیاسی روز گفت: این دشمنی پر کینه‌ با بشریت است نه با جمهوری‌اسلامی‌ایران ، کرد یا فارس فرقی ندارد، آن‌ها با انسانیت مخالفند. محسن طهرانی مقدم کارشناس مسائل سیاسی روز در گفتگو با سرویس فرهنگی پایگاه خبری «فت فتو» گفت: سلاح شیمیایی یک سلاح نامتعارف است و کشورها در راستای این مسئله از آن […]

کارشناس مسائل سیاسی روز گفت: این دشمنی پر کینه‌ با بشریت است نه با جمهوری‌اسلامی‌ایران ، کرد یا فارس فرقی ندارد، آن‌ها با انسانیت مخالفند.

محسن طهرانی مقدم کارشناس مسائل سیاسی روز در گفتگو با سرویس فرهنگی پایگاه خبری «فت فتو» گفت: سلاح شیمیایی یک سلاح نامتعارف است و کشورها در راستای این مسئله از آن استفاده می‌کنند.

کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: اول اینکه در یک جنگ نابرابری قرار بگیرند، دوم اینکه نیروی متخاصم به آن‌ها از یک حدی فراتر رود که احتمال این را بدهند که حمله آن‌ها باعث می‌شود به یک‌باره کل عنان کشورشان را از دست بدهند و سوم که خارج از الگوی جنگ، بر علیه مردم بی‌دفاع ولی در تعداد بالا که مخالفت می‌کنند با ساختار حکومتی استفاده کرد و حالا باید دید که کشور عراق در این رابطه از کدام یک از این گزینه‌ها استفاده کرده است.

وی افزود: در طول هشت سال دفاع مقدس اقداماتی کشور عراق بصورت شیمیایی بر علیه جمهوری اسلامی ایران انجام داد این بود که جمهوری اسلامی از توان بسیار بالای مردمی استفاده کرد، یعنی عراق با یک بسیج عمومی مواجه شد که عده‌ی زیادی بودند هرچند آموزش‌های بسیار خوبی نداشتند اما عده‌ی بسیار بالایی داشتند.

 کارشناس مسائل سیاسی روز بیان کرد: ورطه های شکست را به چشم خودش می‌دید که این کار انجام داد که بتواند آن حجم حمله‌هایی که برعلیه عراق می‌شد را پایین بیاورد که حمله های شیمیایی را در زمان‌های مختلف شروع کرد.
 

 چرا عراق از سلاح های شیمیایی بر علیه جمهوری اسلامی ایران در زمان جنگ استفاده می‌‌کرد؟
وی اظهار کرد: به علت اینکه جمهوری اسلامی ایران به خاطر پایین بودن آمادگی نظامی کلی در برابر عراق از موج انسانی استفاده می‌کرد عراق از سلاح‌های شیمیایی که بعضا می‌گویند ساخت خود عراق بوده استفاده می‌کند. 

 

محسنی تصریح کرد: نکته حائز اهمیت اینکه رژیم عراق از سال ۵۵ شروع می‌کند برای مبارزه با مخالفان داخلی خود به سلاح شیمیایی، میکروبی و رادیواکتیو روی می‌آورد و تولید می‌کند و رادیواکتیو اثبات نشده اما شیمیایی و میکروبی را تولید کرده است.

کارشناس مسائل سیاسی روز تاکید کرد: آن‌ها از گازهای تابون وی ایکس خردل سارین از انواع مختلفی استفاده می‌کند بطوریکه در سال ۱۹۸۸ عراق ۴ تن مواد شیمیایی در اختیار داشته که حجم بسیار کمی از یک گاز شیمیایی را می‌توان در یک بمب بکار برد و در انتهای جنگ عراق ۱۷ هزار تن مواد شیمیایی برای ساخت سلاح در اختیار داشت. 

 

وی بیان کرد: این پیشینه ساخت سلاح شیمیایی در عراق بود که از سال ۵۵ شروع می‌کند و پایان جنگ هم بارها از آن استفاده می‌کند هم بر علیه کشور جمهوری اسلامی ایران و هم برعلیه مردم خودش استفاده می‌کند.

محسنی گفت: یکی از کاربردهایی که عراق از بمب شیمیایی استفاده می‌کرده این بوده که وقتی جایی با مقاومت مردمی خود عراق مواجه می‌شده از بمب شیمیایی استفاده می‌کردند و در سال ۱۹۷۴ تسلیحات شیمیایی را بر علیه کردها استفاده می‌کند.

کارشناس مسائل سیاسی روز تاکید کرد: در ایران از اواخر ۵۹ این کار را انجام می‌دهد چیزی که ساختار شورای بین المللی ثبت شده این است که شروعش با اشک‌آور و تهوع‌زا و عصبی و شبیه این ها بوده که گفتند ۱۰ نفر هم کشته شدند چیزی است که برعلیه عراق ثبت کردند.

وی بیان کرد: اما اگر بخواهیم شمارشی بشماریم که چندبار این کار را انجام داده بیش از ۲۰بار می‌شود از حاج عمران از والفجر ۲ از سال ۶۷ در سومار، زرده بانه مریوان پیران شهر سردشت طلاییه، هشنویه و… را مورد حمله قرار داده است.

محسنی تصریح کرد: در خود عراق هم جاهایی را که مورد حمله قرار داده، حلبچه فاو و جزایر مجنون بود و در عملیات ها از والفجر ۲، ۴، ۸، کربلای ۸ فتح فاو، خیبر بدر نبرد دوم فاو، عملیات توکلت علی الله و الی آخر از بمب شیمیایی استفاده کرده است.

وی گفت: نوع بمب هایی هم که استفاده کرده از هدایت ناپذیر بوده تا توپخانه، خمپاره، موشک انداز و… در مجموع ۱۰۴هزار مورد شلیک شیمیایی داشته است. 

 

چرا بعضی از کشورها باید سلاح شیمیایی داشته باشند؟
کارشناس مسائل سیاسی روز بیان کرد: بخاطر این است که وقتی در تقابل با نیروهای متخاصم قرار می‌گیرند اگر او استفاده کرد، آن ها هم استفاده کنند.

محسنی افزود: این یک مورد طبیعی در جنگ است. وقتی بخواهی دولت و ملت را حفظ کنی بنابر این باید در مقابل حمله دشمن حداقل پاسخ برابری داشته باشید.

اما صدام بارها از گازهای اعصاب، تاول‌زا، سالرین و انواع مختلفی که بوده مثل vx، خردل که در دراز مدت کوری، سرطان و ناباروری و نقص عضوهای پیش از تولد را ایجاد می‌کند استفاده می‌کرد.
 
وی گفت: مرد شماره یک سلاح‌های شیمیایی عراق علی حسن المجید پسر عموی صدام است که به علی شیمیایی معروف است، صدام یکبار هم حمله شیمیایی به شهر نجف داشته است و نجف و کربلا را در سال ۱۹۹۱ با مواد گاز اعصاب و cs حمله می‌کند.
و اما حلبچه…
 
 در حلبچه چه اتفاقی افتاده است؟
کارشناس مسائل سیاسی روز تصریح کرد: در حلبچه یک حمله شیمیایی انجام می‌شود ۵هزار نفر کشته می‌شوندو صدام از عوامل مختلف هر آنچه که داشته استفاده کرده، ۱۰هزار نفر زخمی می‌شوند تعداد زیادی هم آثار بعد از تولد داشتند که به نوعی زیر هزار نفر کشته شدند یا با نقص عضو مردند.
 
محسنی تاکید کرد: علی شیمیایی چند روز ابتدا حلبچه را مورد بمباران شیمیایی قرار می‌دهد بمب‌های ناپال و صوتی میزند که تمامی شیشه‌ها بشکند و هیچ سرپناه سالمی در شهر حلبچه نباشد و بعد از آن در چندین مرحله با حمله‌ی شیمیایی آنجا را مورد بمباران قرار می‌دهد که باعث کشته شدن تعداد زیادی می‌شود.

وی افزود: بمب هایی که در حلبچه پیدا کردند ساخت اتحادیه شوروی بوده اما به‌طور کلی اینکه ۸۵ شرکت آلمانی ۱۸ بریتانیایی ۱۸ آمریکایی و ۱۹ شرکت فرانسوی برای عراق کار می‌کردند و تولید بمب داشتند.

 

کارشناس مسائل سیاسی روز بیان کرد: کشورهایی که تجهیزات شیمیایی به عراق فروختند عبارتند از: اسپانیا، سنگاپور، اتریش، هلند، ایتالیا، هندوستان، فرانسه، آلمان، چین، برزیل و مصر، باز هم آلمان بالاترین درصد یعنی حدود ۵۳ درصد تجهیزات به عراق فروخته است.
 
محسنی گفت: در حلبچه زمانی که بمباران شیمیایی رخ می‌دهد به این علت بوده که بعد حمله جمهوری اسلامی ایران در محور حلبچه افراد ساکن حلبچه به استقبال نیروهای ایرانی می‌روند که بلافاصله صدام دستور می‌دهد آنجا این کشتار را رقم بزنند که در نهایت باعث می‌شود که توقف پیشروی نیروهای ایرانی و پیش‌مرگ ها در جریان ظفر ۷ اتفاق بیفتد و در نهایت در عملیات والفجر ۱۰ در سال ۱۳۶۶ هم نیروهای ایرانی و هم نیروهای عراقی به طور کل آنجا را تخلیه کنند و آنجا در اختیار صدام قرار می‌گیرد. 
 
وی عنوان کرد: تمام این عوامل را کنار هم بگذارید و ببینید در این کشتار چه نوع نگاهی داشتند به عنوان اینکه مردم عراق بودند نسل کشی صورت میگیرد، نسل کشی مردم کُرد هست، فرمانده عملیات علی حسن المجید که بعدا در سال ۲۰۱۰ محکوم و بعد هم اعدام می‌شود و این بزرگترین حمله جهان بصورت شیمیایی و بصورت مستقیم به یک منطقه شهرنشین در کل تاریخ باقی مانده است.
 
کارشناس مسائل سیاسی روز ادامه داد: جای بسیار تاسف دارد که کسی بتواند به اینصورت به مردم خودش حمله کند و این جنایت را رقم بزند و جالب این است که تا ارتفاع ۵۰ متر دود مواد شیمیایی بعد از حمله هایی که انجام دادند، روی شهر حلبچه بوده است و کسی بیشتر چند دقیقه نتوانسته تحمل کند بعضی در دم جان سپردند و بعضی هم بعد از چند دقیقه شهید شدند. 
 
محسنی اظهار کرد: سال ۶۷ یکی از مقامات بلندپایه ی عراقی اعتراف می‌کند که ما در حلبچه از سلاح شیمیایی استفاده کردیم نکته ای که حائز اهمیت است هنوز اگر کسی بخواهد در حلبچه پی ساختمان بکند گازهای خردلی که در آن مدفون شده و زیر سطح قرار میگیرند نفوذش بشدت جالب است که وارد زیر سطح می‌شود و گاز خردل از زیر سطح زمین خارج می‌شود و باعث آلوده شدن افراد می‌شود و هنوز هم دارد قربانی می‌دهد. 
 
کارشناس مسائل سیاسی روز بیان کرد: کشورهای که نام بردیم ۱۷ هزار تن مواد شیمیایی به عراق فروختند که باعث شده انسان‌هایی را بشدت بکشند و امروز نگاه ما در ساختار جهاد تبیینی این است که اگر امروز هم حمله شیمیایی به دختران، بچه ها و دانش آموزان در مدارس انجام می‌شود باز هم دست همان ها در کار است این ها همان کسانی هستند که در دم ۵۰۰۰ نفر را در حلبچه به شهادت رساندند و آثار جنایتشان هنوز که هنوز است دارد قربانی می‌گیرد، حتی آثار جنایت قبلیشان هم دارد قربانی می‌گیرد.
 
وی گفت: این را باید تبیین کنیم و بگوییم که چه کسانی در این حملات اسلحه‌های نا متعارف تولید کردند و داده‌اند و این دشمنی پر کینه‌ی آن‌ها با بشریت است نه با جمهوری اسلامی ایران یا ایران یا ایرانی، کرد یا عراقی برایشان فرقی نمی‌کند آن ها با انسانیت مخالفند.

انتهای خبر/ تاج الدینی 




دشمنی پرکینه‌ استکبار با بشریت و انسانیت است

منبع:آرمـان
? دشمنی پرکینه‌ استکبار با بشریت و انسانیت است