دستگیری ۹۷۳ نفرخرده فروش موادمخدر در اطراف مراکز آموزشی کرمان

کرمان_معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: ۹۷۳ نفرخرده فروش موادمخدر در اطراف مراکز آموزشی کرمان دستگیر شدند. به گزارش خبرنگارمهر، سیدمهدی قویدل، ظهر چهارشنبه افزود: در راستای پاکسازی مناطق اطراف مراکز آموزشی، ۱۶۶ طرح بوسیله نیروهای فراجا اجرا شد و در مجموع ۹۷۳ خرده فروش دستگیر شدند که نسبت به […]

کرمان_معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: ۹۷۳ نفرخرده فروش موادمخدر در اطراف مراکز آموزشی کرمان دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگارمهر، سیدمهدی قویدل، ظهر چهارشنبه افزود: در راستای پاکسازی مناطق اطراف مراکز آموزشی، ۱۶۶ طرح بوسیله نیروهای فراجا اجرا شد و در مجموع ۹۷۳ خرده فروش دستگیر شدند که نسبت به سال گذشته رشد ۱۳ درصدی کشف مواد و دستگیری متهمین را در پی داشته است.

وی با بیان اینکه گام پایانی برنامه نظارت بر اجرای طرح پیشگیری از اعتیاددانش آموزان و دانشجویان به مواد مخدر، اجرا شده است، افزود: سیستم قضائی استان درسال جاری با درنظرگرفتن جنبه‌های مختلف، از جمله استفاده از ظرفیت‌های مردمی و انجام اقدامات پیشگیرانه اجتماعی، فرهنگی، وضعی و امنیتی، اطلاع رسانی و ارتقا آگاهی‌های عمومی و همچنین با استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد و خیرین و نیز ادارات و سازمان‌های متولی اقدامات لازم را جهت عملیاتی نمودن گام‌های درنظرگرفته شده برای برنامه مذکور؛ انجام داده است.

معاون قضائی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: طبق قانون آموزش‌های اجتماعی، عمومی و تبلیغ علیه مواد مخدر در جهت پیشگیری از اعتیاد و سو مصرف مواد مخدر و مبارزه با قاچاق آن به ستاد مبارزه با مواد مخدر و سازمان بهزیستی و… واگذار شده است که برای رسیدن به این امر مهم، نیاز به هماهنگی بیشتر بین دستگاهی دارد.

وی ادامه داد: دعوت به همکاری ۳ سازمان مردم نهاد و ۵ نفر خیّر در جهت حمایت از دانش آموزان و دانشجویان در معرض آسیب و یا معتاد از جمله اقدامات این معاونت در سال جاری بوده است.

قویدل، افزود: در این راستا با ۱۲ سازمان مردم نهاد فعال در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، ۵ جلسه با ۱۳ مصوبه در جهت هم افزایی و نشست‌های تعاملی با سمن‌ها و خیرین در استان انجام شد.

وی، با بیان اینکه رؤسای حوزه‌های قضائی در ۴ شهرستان، ۹ دانش آموز را از دام اعتیاد نجات داده‌اند، افزود: تعداد ۴۹ کارگاه آموزشی مهارت‌های اجتماعی با ۳۷۴۰ نفر شرکت کننده با موضوع مهارت نه گفتن، خودآگاهی، حل مساله و… در سطح استان برای دانش آموزان، والدین دانش آموزان و دانشجویان؛ با همکاری آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها برگزار شد.

وی گفت: ارائه خدمات مشاوره‌ای، حمایتی، آموزشی و مددکاری، مالی و درمان و ترک اعتیاد ازجمله اقدامات معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری به این افراد آسیب پذیر خواهد بود.

این مقام قضائی با بیان اینکه برای ۱۳۰ نفر از کودکان و نوجوانان معتاد، اقدامات مؤثر و مطلوبی انجام شده است، گفت: بهره برداری مطلوب از ظرفیت برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی، تبلیغات محیطی و سایر رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مجازی و ارائه و درج پیام‌های اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به منظور ارتقا آگاهی‌های عمومی جامعه و آموزش‌های شهروندی در جهت پیشگیری از ورود دانش آموزان و دانشجویان به ورطه اعتیاد و مواد مخدر مؤثر خواهد بود.

قویدل، افزود: می‌توان با کمک مؤسسات هنری برای ساخت محصولات رسانه‌ای و طراحی و تولید اینفوگرافیک، پادکست، متن پیام کوتاه و ویدئو کلیپ و… در زمینه شناخت مضرات مواد مخدر صنعتی و سنتی و آسیب‌ها و آثار منفی آن استفاده کرد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمان تصریح کرد: ۸ جلسه با ۲۴ مصوبه و ۲۵ مکاتبه و پیگیری جهت اجرایی شدن مصوبات امن سازی اطراف مدرسه انجام شده است.

وی ادامه داد: این جلسات درخصوص امن سازی اطراف مدارس از وجود خرده فروشان مواد مخدر؛ با برقراری تعامل مطلوب فی مابین آموزش و پرورش و نهادهای انتظامی؛ از طریق شناسایی وضعیت محلات آلوده و مدارس در معرض خطر و ارائه گزارش آسیب شناسانه بوده است.

کد خبر ۶۰۵۴۴۱۴




دستگیری ۹۷۳ نفرخرده فروش موادمخدر در اطراف مراکز آموزشی کرمان

منبع: مــهر
? دستگیری ۹۷۳ نفرخرده فروش موادمخدر در اطراف مراکز آموزشی کرمان