دستگاه قضا با قاطعیت با بانیان جنایت سبزوار برخورد کند

امام جمعه فاریاب گفت: باید دستگاه قضایی با نهایت سرعت و قاطعیت با جانیانی که با هدف تخریب امنیت روانی و اجتماعی و.. دست به چنین اقداماتی می‌زنند، برخود کند. حجت السلام والمسلمین عباس گروهی در گفتگو با سرویس اجتماعی نذیر کرمان در خصوص اتفاق سبزوار و جنایت منجر به شهادت یک جوان گفت: جنایت سبزوار ناشی از […]

امام جمعه فاریاب گفت: باید دستگاه قضایی با نهایت سرعت و قاطعیت با جانیانی که با هدف تخریب امنیت روانی و اجتماعی و.. دست به چنین اقداماتی می‌زنند، برخود کند.

حجت السلام والمسلمین عباس گروهی در گفتگو با سرویس اجتماعی نذیر کرمان در خصوص اتفاق سبزوار و جنایت منجر به شهادت یک جوان گفت: جنایت سبزوار ناشی از عواملی همچون آلودگی محیط اجتماعی بود که بخشی از آن ماحصل عدم توجه به بحث عفاف و حجاب و نقش‌آفرینی کانون خانواده در ساحت تربیت بود و دیگری عوامل از تأثیر اغتشاشات اخیر و عدم قاطعیت بازدارنده و سریع الاجل اشاره کرد.
 
 
امام جمعه فاریاب بیان کرد: در کنار دیگر عوامل و نهادها خانواده از مهم‌ترین نهادهای کنترل کننده جرم و جنایت در جامعه است، هرچه جو این نهاد مثبت، سازنده و قانون مدار باشد احتمال همچنین اتفاقاتی در میان فرزندان کم‌تر خواهد شد.
 
وی ادامه داد: والدین با ایجاد امنیت روانی در خانواده، نظارت بر رفتار و دوستان، تربیت صحیح آنها، تعلیم دستورات دینی و… می‌توانند خانواده را به منزل مقصود برسانند.
 
گروهی اذعان کرد: قطعا فداکاری شهید الداغی نمود احساس تکلیف و ایفای  دفاع بهنگام بود، خداوند متعال در فطرت انسان و حتی سایر موجودات مسأله غیرت را وجود داده است، با نگاه به تاریخ بشریت به خیل عظیم غیرتمندانی بر می‌‌خوردیم که در راس آنان سلسله انبیای الهی و امام معصوم علیهم السلام قرار دارند.

وی تاکید کرد: بدون تردید غیرت پیامبران خدا پرتویی از غیرت الهی است که درمیان جوامع انسانی به ثمر نشسته است و انسان‌های پاک مومن و فرهیخته‌ای همچون شهید الداغی در این مسیر ایفای وظیفه و ادای مسئولیت کردند.

 
 
گروهی اذعان کرد:  قطعا خلاءهای جامعه در کنار دیگر عوامل در بروز مشکلات دخالت دارد و امروزه دشمن در جنگ ترکیبی به دنبال بی‌تفاوتی و ساده‌انگاری جامعه نسبت به ارزش‌های اسلامی است.
 
امام جمعه فاریاب ادامه داد: قوانین فعلی جنبه‌های حمایتی دارند اما می‌شود حمایت‌های بیشتری صورت گیرد، منتها اجرای قوانین مهم است و همه دستگاه‌های مسئول باید به مسئولیت خود در این زمینه عمل کنند.
 
گروهی تصریح کرد: دشمنان این نظام در قضایای اخیر ماهیت خبیث خود را  برای همگان روشن کردند که نه تنها دنبال دفاع از حقوق مردم نبودند بلکه بر مبنای منفعت طلبی رفتار کردند و با تحریف ،دروغ و لجن‌پراکنی رسانه‌ای خود باعث جنایاتی همچون قتل این جوان سبزواری به دست اراذل شدند.
 
وی ادامه داد: باید دستگاه قضایی با نهایت سرعت و قاطعیت با این جانیان که با هدف تخریب امنیت روانی و اجتماعی و.. دست به چنین جنایاتی می‌زنند برخود کند تا مردم مزه عدالت را بیش از پیش بچشند.
 
گروهی درپایان خاطرنشان کرد: در اغتشاشات سال گذشته یک نوع قبح‌شکنی صورت گرفت که بخش قابل توجهی از این حرمت شکنی‌ها،جسارت‌ها و خشونت‌ها ناشی از آن بود، مهم‌ترین حمایت از شهادت شهید غیرت و دیگر شهدای امنیت اتحاد و مطالبه‌گری مردم مومن و انقلابی ایران اسلامی در کنار بر خورد قاطع با بسترسازان چنین اتفاقاتی خواهد بود.
 
انتهای خبر/م.ق




دستگاه قضا با قاطعیت با بانیان جنایت سبزوار برخورد کند

منبع:آرمـان
? دستگاه قضا با قاطعیت با بانیان جنایت سبزوار برخورد کند