دستگاه‌ها و اداره‌های دولتی، صنایع‌دستی هدیه دهند

فت فتو/کرمان استاندار کرمان گفت: دستگاه‌ها و اداره‌های دولتی در همایش‌ها و جشنواره‌ها، صنایع‌دستی هدیه دهند. محمد مهدی فداکار در حاشیه بازدید از نمایشگاه صنایع‌دستی کرمان اظهار کرد: با توجه به اینکه تهیه صفر تا صد صنایع‌دستی این استان توسط هنرمندان کرمانی انجام می‌شود بنابراین دستگاه‌ها و اداره‌های دولتی برای حمایت از این قشر هنرمند، […]

فت فتو/کرمان استاندار کرمان گفت: دستگاه‌ها و اداره‌های دولتی در همایش‌ها و جشنواره‌ها، صنایع‌دستی هدیه دهند.

محمد مهدی فداکار در حاشیه بازدید از نمایشگاه صنایع‌دستی کرمان اظهار کرد: با توجه به اینکه تهیه صفر تا صد صنایع‌دستی این استان توسط هنرمندان کرمانی انجام می‌شود بنابراین دستگاه‌ها و اداره‌های دولتی برای حمایت از این قشر هنرمند، به میهمانان خود صنایع‌دستی هدیه دهند.
استاندار کرمان با بیان اینکه مدیران در تزیینات داخلی تاسیسات گردشگری از صنایع‌دستی بومی استفاده کنند افزود: صنایع‌دستی کرمان از تنوع و جلوه زیادی برخوردار بوده که نشان از خلاقیت و نبوغ هنرمندان این خطه است.
او به راه‌اندازی بازارچه دایمی برای نمایش و فروش صنایع‌دستی هنرمندان کرمانی اشاره کرد و گفت: امیدواریم بر تعداد این بازارچه‌ها در سطح استان افزوده شود.
فداکار بیان کرد: تولیدات صنایع‌دستی هنرمندان کرمانی از کیفیت خوبی برخوردار است که باید هر یک از آنها شناسنامه‌دار شود و هنرمندان برای معرفی و فروش محصولات خود به برندسازی بپردازند.
او به در اختیار گذاشتن مس مورد نیاز هنرمندان توسط شرکت‌های مربوطه اشاره کرد و اظهار کرد: این موضوع در اولویت کار قرار خواهد گرفت و پیگیری‌های لازم نیز انجام می‌گیرد.
استاندار کرمان به تولید محصولات متنوع صنایع‌دستی که به صورت ترکیبی از چند هنر هستند اشاره کرد و گفت: باید تولیدات صنایع‌دستی با ذوق و سلیقه مردم امروزی همخوانی داشته و همچنین کاربردی نیز باشند تا مردم از آنها استقبال کرده و بازار خوبی برای فروش صنایع‌دستی ایجاد شود.
او خاطرنشان کرد: هنرمندان کرمانی در رشته کاشی‌کاری سنتی حرف زیادی برای گفتن دارند که باید از این عزیزان در کاشی‌کاری اماکن مذهبی، مساجد و… استفاده کرد.

انتهای پیام




دستگاه‌ها و اداره‌های دولتی، صنایع‌دستی هدیه دهند

منبع: ایـسنا
? دستگاه‌ها و اداره‌های دولتی، صنایع‌دستی هدیه دهند