دستگاه‌ها و اداره‌های دولتی، صنایع‌دستی هدیه دهند

فداکار گفت: دستگاه‌ها و اداره‌های دولتی در همایش‌ها و جشنواره‌ها، صنایع‌دستی هدیه دهند. محمد مهدی فداکار در حاشیه بازدید از نمایشگاه صنایع‌دستی که در هتل پارس شهر کرمان برپا شده، گفت: با توجه به اینکه تهیه صفر تا صد صنایع‌دستی استان کرمان به همت هنرمندان کرمانی انجام می‌شود؛ بنابراین دستگاه‌ها و اداره‌های دولتی برای حمایت […]

فداکار گفت: دستگاه‌ها و اداره‌های دولتی در همایش‌ها و جشنواره‌ها، صنایع‌دستی هدیه دهند.

محمد مهدی فداکار در حاشیه بازدید از نمایشگاه صنایع‌دستی که در هتل پارس شهر کرمان برپا شده، گفت: با توجه به اینکه تهیه صفر تا صد صنایع‌دستی استان کرمان به همت هنرمندان کرمانی انجام می‌شود؛ بنابراین دستگاه‌ها و اداره‌های دولتی برای حمایت از این قشر هنرمند، به میهمانان خود صنایع‌دستی هدیه دهند.

 او می گوید:  مدیران در تزیینات داخلی تاسیسات گردشگری از صنایع‌دستی بومی استفاده کنند. 

به گفته استاندار کرمان صنایع‌دستی کرمان از تنوع و جلوه زیادی برخوردار است که نشان از خلاقیت و نبوغ هنرمندان این خطه دارد.

او گفت: بازارچه دائمی برای نمایش و فروش صنایع‌دستی هنرمندان کرمانی راه اندازی شده است و امیدواریم بر تعداد این بازارچه‌ها در سطح استان کرمان افزوده شود.

فداکار می گوید: تولیدات صنایع‌دستی هنرمندان کرمانی از کیفیت خوبی برخوردار است که باید هر یک از آن‌ها شناسنامه‌دار شوند و هنرمندان برای معرفی و فروش محصولات خود به برندسازی بپردازند. 

 به گفته او مس مورد نیاز هنرمندان  باید از سوی شرکت‌های مربوطه در اختیار آن ها گذاشته شود و این موضوع در اولویت کار قرار خواهد گرفت و پیگیری‌های لازم نیز انجام می‌گیرد.

استاندار کرمان می گوید: محصولات متنوع صنایع‌دستی به صورت ترکیبی از چند هنر تولید شود و باید تولیدات صنایع‌دستی با ذوق و سلیقه مردم امروزی همخوانی داشته و همچنین کاربردی نیز باشند تا مردم از آن‌ها استقبال کرده و بازار خوبی برای فروش صنایع‌دستی ایجاد شود.

او  گفت: هنرمندان کرمانی در رشته کاشی‌کاری سنتی حرف زیادی برای گفتن دارند که باید از آن ها در کاشی‌کاری اماکن مذهبی، مساجد و… استفاده کرد.

فت فتو کرمان کرمان




دستگاه‌ها و اداره‌های دولتی، صنایع‌دستی هدیه دهند

منبع: باشــگاه خبرنگاران
? دستگاه‌ها و اداره‌های دولتی، صنایع‌دستی هدیه دهند